نگاهی به بهترین سیستم‌های نمای ساختمان در ایران

  • شنبه 13 شهریور 1400 ساعت 11:17

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: نمای ساختمان یکی از پرهزینه ترین بخش های هر بنایی به شمار می رود و انتخاب هوشمندانه ی سیستم های پوشش نما می تواند در صرفه جویی در بودجه و در عین حال زیباسازی و عمر مفید ساختمان نقش پررنگی را ایفا کند.
نگاهی به بهترین سیستم‌های نمای ساختمان در ایران

به‌گزارش مجله در و پنجره و نما، در این بخش کوتاه به سیستم های فعلی و مناسب مورد استفاده در ایران می پردازیم و با برخی مصالحی که در ساختمان سازی استفاده می شود و می تواند هزینه ها را پایین آورده اما به جذابیت آن بیفزاید خواهیم پرداخت.

کرتین وال

کرتین‌وال (Curtain wall) که در ترجمه فارسی گاها به آن دیوارهای پرده ای نیز گفته می شوند در حال حاضر یکی از برترین پوشش های نمای ساختمان محسوب می شوند. کرتین وال ها می توانند جایگزین دیوارهای جامد موجود شما شوند تا از یک اتاق معمولی به چیزی دیدنی تبدیل شوند. دیوارهای شیشه‌ای آلومینیومی بدون زحمت فاصله بین داخل و خارج را محو می کنند و به فضاهای نشیمن شما اجازه می دهد با چشم‌اندازهای پانوراما و نور طبیعی پر شوند. دیوارپوش آلومینیومی طیف وسیعی از راه حل های زیبایی را ارائه می دهد، مانند انواع مختلف روکش های صورت از پوشش افقی تا عمودی، با ظاهری مینیمالیستی با استفاده از فناوری های لعاب سازه یا بست. کرتین‌وال‌ها همچنین برای پروژه‌هایی که نیاز به طراحی معماری خاصی برای نمای آلومینیومی خود دارند، راه‌حل‌های مناسب ارائه می دهد.

درب و پنجره های دوجداره آلومینیومی

امروزه یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب ساختمان ها برای خرید یا اجاره به ویژه در بناهای مسکونی وجود درب و پنجره های دوجداره آلومینیومی است. این نوع درب و پنجره ها معرف حضور هستند و در بسیاری از کشورهای خارجی و حتی ترکیه استفاده از این نوع پنجره ها به نوعی اجبار تبدیل شده که قیمت مناسب و حمایت دولت نیز تاثیر بسزایی در افزایش استفاده مردم از پنجره های دوجداره دارد. در ایران در شهرهای بزرگ و اغلب ساختمان های نوساز از پنجره های دوجداره استفاده می شود اما خوب است بدانید که پنجره های دوجداره نیز به دو دسته درب و پنجره های لولایی و درب و پنجره کشویی دوجداره تقسیم می شوند.

ابعاد استاندارد پنجره ها در بیشتر مواقع 140 در 140 سانتی متر است اما اگر خرید خود را از تولیدکنندگان انجام بدهید در ابعاد مختلف قابل خرید می باشند. هزینه نصب پنجره های دوجداره نیز مطابق با هزینه 2 واحد پنجره می شود. لازم به ذکر است که در حال حاضر به دلیل آن که در بسیاری از بناها در ایران اختلاف ابعاد مشاهده می شود کار درست این است که پیش از ساخت و سفارش پنجره ها تمامی در و پنجره ها توسط متخصص اندازه گیری شود.


تعداد بازدید : 544

ارسال نظر

ارسال