محصولات منتخب مردم در سال ۲۰۱۸

  • دوشنبه 1 اردیبهشت 1399 ساعت 5:31

اخبار => اخبار

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، سال ۲۰۱۸ سالی پربار برای صنعت درب و پنجره بوده است. عرضه‌ِی محصولات متنوع در صنعت درب، پنجره و نما موجب شد که سال ۲۰۱۸ برای این صنعت همراه با نوآوری و تنوع باشد. در ادامه با برخی از محصولات مورد توجه مصرف‌کنندگان در و پنجره در سال ۲۰۱۸ آشنا می‌شویم:
محصولات منتخب مردم در سال ۲۰۱۸

پنجره‌های دابل هانگ (Double-Hang) شرکت ماروین (نسل جدید پنجره):

در میان تمامی درب‌ها و پنجره‌هایی که در سال ۲۰۱۸ به بازار معرفی شدند، محصولات دابل هانگ طرفداران ویژه خود را داشتند.

شرکت ماروین توانسته پنجره‌هایی به بزرگی ۱۰ فوت و عرض 5 فوت را به بازار عرضه نماید که یک نوآوری در صنعت پنجره‌های دابل هانگ محسوب می‌شود. درجه‌ِی عملکرد یا PG این پنجره‌ها 50 است که عملکرد بالایی برای یک پنجره محسوب می‌شود. (هرچه PG یک پنجره بالاتر باشد، عملکرد بهتری خواهد داشت).

به‌گفته‌ِی شرکت ماروین، نسل جدید پنجره‌های دابل هانگ این شرکت به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که نصب و رنگ‌آمیزی آنها ساده‌تر شده است.

در پنجره‌های جدید، قسمت بالایی پنجره برروی تیر افقی قسمت پایینی پنجره قفل می‌شود. در گذشته، پنجره‌های دابل هانگ ماروین عملکردی متفاوت داشتند و در دو طرف چارچوب عمودی پنجره، قفل می‌شدند.

جابجایی قفل از دو طرف چارچوب به‌سمت مرکز چارچوب موجب تسهیل در حرکت پنجره و رنگ‌آمیزی آن بدون خارج‌شدن ارکان پنجره از تراز و تنظیم، شده است. پنجره‌های جدید شرکت ماروین از زمان عرضه در سال ۲۰۱۸ تاکنون، نظر بسیاری را در بازار پنجره‌سازی به خود جلب نموده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سایت www.marvin.com مراجعه فرمایید.

 

درب‌های کشویی تاشو، لولایی و دیواری شرکت وسترن ویندو- سری ۷۰۰۰:

درب‌های سری 7000 شرکت وسترن ویندو(Western Window) ، نظر بسیاری را در سال ۲۰۱۸ به خود جلب نمود. بسیاری از دست‌اندرکاران بازار درب و پنجره، این محصول را به‌عنوان درب برتر در سال 2018 انتخاب کرده‌اند.

شرکت وسترن ویندو در سال ۲۰۱۸، درب‌های لولایی و ثابت را به مجموعه‌ِی پنجره‌ها و درب‌های متحرک شیشه‌ای-آلومینیومی خود افزود. این مجموعه بهره‌وری انرژی و استحکام بیشتری نسبت به سایر محصولات شرکت داشته و قادرند در شرایط دشوار آب و هوایی عملکرد بالایی داشته باشند.

پنجره‌های لولادار، سایبان‌دار و هاپر (Hopper) (پنجره‌های کوچکی که معمولاً در حمام‌ها یا شیروانی مورد استفاده قرار می‌گیرند) همگی با مجموعه‌ِی جدیدی از یراق‌آلات عرضه شدند و می‌توانند در سری ۷۰۰۰ درب‌های کشویی، ثابت و یا لولایی این شرکت قرار بگیرند.

این درب‌ها در هتل‌هایی با استاندارد بالا نصب شده‌اند و تحت آزمایش نفوذ آب پس از نصب قرار گرفتند و بهترین پاسخ را گرفتند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سایت www.westernwindowsystems.com مراجعه فرمایید.

 

محصولات مقاوم به ضربه و تنش (Impact Resistant) شرکت PGT اینوویشن:

در اوایل سال ۲۰۱۸، شرکت  PGTاینوویشن با سری جدیدی از محصولات مقاوم به ضربه و توفان در نمایشگاه بین‌المللی ساختمان ایالات‌متحده حضور یافت.

محصولات مقاوم به تنش عرضه‌شده در این نمایشگاه پنجره‌های مقاوم به تنش اسپارتا (Spatra) که توسط شرکت پنجره‌سازی CGI عرضه شد و محصول وینگارد آلومینیوم (WinGuard) شرکت PGTبودند.

البته سیستم درب و پنجره اسلیم فرونت (Slim Front) (سری ۳۵۲۰) شرکت CGI در میان محصولات ساختمانی مقاوم به توفان و ضربه، بیشترین متقاضی را پیدا کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سایت www.pgtinnovation.com مراجعه فرمایید.

 

محصولات شرکت ماروین (Marvin):

در سال ۲۰۱۸ بازار در و پنجره به‌سوی نوآوری و محصولات جدید حرکت کرد. در این میان شرکت ماروین موفق شد با عرضه‌ِی محصول جدید به بازار، نظر بسیاری را در سال ۲۰۱۸ به خود جلب نماید.

شرکت ماروین قاب‌های جدیدی که جنسی منحصربه‌فرد داشت را در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه نمود. این محصولات جدید دارای پوشش بیرونی فایبرگلاس با دانسیته‌ِی بالا (فشرده) و هسته‌ِی درونی قاب از جنس آلومینیوم است. طرح قاب‌های جدید ماروین منحصربه‌فرد بوده و با توجه به ساختار خاصی که دارد، عملکرد حرارتی و ثبات قاب بسیار بالایی دارد.

مهم‌ترین ویژگی سری جدید قاب‌های ماروین آنست که این قاب‌ها را می‌توان بسیار باریک ساخت و درعین‌حال قاب قادر خواهد بود شیشه‌هایی در ابعاد بزرگ را تحمل کند.

در سال ۲۰۱۹، شرکت ماروین سری پنجره‌های لولایی و سایبانی خود را از جنس این قاب‌ها به بازار عرضه نمود.

درب‌های کشویی چند لنگه‌ِی شرکت ماروین با چارچوب جدید در بازار موجودند. این درب‌ها دارای کنترل اتوماتیک بوده و همزمان شرکت ماروین برروی این درب‌ها سنسور قفل نصب کرده که این سنسورها داخل کارخانه و بنا به وضعیت محصول نصب می‌شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سایت www.marvin.com مراجعه فرمایید.

 

کرتنوال‌های چوبی شرکت لوون (Loewen):

کرتنوال‌های چوبی شرکت لوون در سال 2018 نظر بسیاری را به خود جلب نمود. به‌گفته‌ِی کارشناسان صنایع ساختمانی، هر واحد کرتنوال چوبی طراحی خاصی دارد و به‌صورت سفارشی ساخته می‌شود. طراحی این کرتنوال‌ها به‌گونه‌ای است که قادر است ستون‌ها را بپوشاند. قطعات الوار چوب جهت استحکام بیشتر با چسب مخصوص به یکدیگر متصل شده‌اند و درنهایت همین مسأله موجب شده که نمای چوبی قابلیت تحمل بار ساختمان (برای مثال بار حاصل از اعمال پنجره‌ها) را داشته باشد.

از ویژگی‌های کرتنوال‌های شرکت لوون آنست که امکان کلادینگ نمای خارجی کرتنوال‌ها وجود دارد. رنگ‌ها بهترین کلادینگ برای این کرتنوال‌های چوبی محسوب می‌شوند که در این میان رنگ AAMA5605 و یا AAMA611 آندایزشده بهترین گزینه می‌باشد. ازطرفی امکان نصب پنجره‌های یکدست، دوجداره و سه‌جداره با لایه‌ای که E (ضریب نشر) پایین داشته باشد، وجود خواهد داشت.

به‌گفته‌ِی یکی از دست‌اندرکاران صنعت درب و پنجره، این محصول "شگفت‌انگیز" است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سایت www.loewen.com مراجعه فرمایید.

 

درب‌های ورودی کلیر اج شرکت سیمپسون (Simpson Clear Edge):

تقاضای بازار درب و پنجره‌سازی امروز، استفاده از شیشه‌ِی بیشتر در این محصولات است و لذا تکنولوژی کلیر اج (کاهش ضخامت قاب و افزایش میزان شیشه) در بازار درب و پنجره جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.

استفاده از این تکنولوژی برای درب‌های چوبی سیمپسون راه را برای طرح‌های منحصربه‌فرد آتی باز کرده است. می‌توان از این تکنولوژی در یک طرف یا دو طرف درب‌های چوبی استفاده کرد. در درب‌های ورودی، براساس تکنولوژی کلیر اج می‌توان شیشه را در یک سمت درب گسترد. این درحالی است که برای درب‌های داخل ساختمان، بهترین گزینه گستردگی شیشه از پایین به بالای در خواهد بود.

درب‌های کلیر اج را می‌توان به‌صورت چرخان، پنهان‌شونده و یا بای‌پس استفاده کرد. همچنین امکان استفاده‌ِی آنها همراه با یراق‌‌آلات ریل (فوقانی و تحتانی) و لولا وجود دارد.

به‌گفته‌ِی یکی از دست‌اندرکاران صنعت درب و پنجره، درب‌های سیمپسون منحصربه‌فرد بوده و بهترین گزینه می‌باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سایت www.simpsondoor.com مراجعه فرمایید.

*درب‌های کشویی بای‌پس (bypass doors) معمولاً از دو یا چند بخش تشکیل شده‌اند. این درب‌ها می‌توانند به هر دو جهت در یک امتداد کشیده شوند و از یکدیگر عبور کنند. در ساخت درب‌های بای‌پس، باید به این موضوع توجه داشت که بخش‌های مختلف کمی هم‌پوشانی داشته باشند تا هنگام باز و بسته شدن شکاف قابل‌توجهی بین آنها ایجاد نشود.

 

تلفیق فولاد و آلومینیوم- ارائه قاب‌های فولادی خاص شبیه‌سازی شده توسط شرکت وسترن ویندو(Western Window) :

یکی از مهمترین پارامترهایی که نظر همه‌ِی دست‌اندرکاران صنعت درب و پنجره را به خود جلب نموده، بهره‌وری انرژی در این صنعت است. افزایش بهره‌وری انرژی درب و پنجره‌ها همواره نکته‌ای قابل تأمل در این صنعت بوده است.

شرکت وسترن ویندو، در سال 2018، از خط تولید درب‌های فولادی و پنجره‌های آلومینیومی شبیه‌سازی‌شده‌ِی خود پرده‌برداری کرد.

این محصولات در مجموعه‌ِی سری محصولات ۷۰۰۰ شرکت قرار دارند، بدان معنا که از جنس پروفیل‌های باریک و یکدست ساخته شده که دارای گیره‌های اریب نگهدارنده‌ِی شیشه بوده و در آن از پروفیل‌های 875/0 اینچی شبکه‌بندی پنجره شبیه‌سازی شده (SDL) استفاده شده است.

در این طرح امکان استفاده از شیشه و توری‌های با ابعاد بزرگ فراهم بوده و درعین‌حال دست طراح باز است. کارشناسان معتقدند که این محصول بهره‌وری انرژی بالا و میزان گسیل پایینی داشته و همزمان با استفاده از دو جداره شیشه و پرکننده‌ِی آرگون، دارای DP معادل 50 می‌باشد.

 *DP مشخص‌کننده‌ِی قدرت تحمل بخش‌های مختلف ساختمانی دربرابر فشار است. این فشار می‌تواند ناشی از بار ساختمان، فشار آب یا هوا باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سایت www.westernwindowsystems.com مراجعه فرمایید.

 

پنجره‌های کاسکیدیا (Cascadia):

در میان درب و پنجره‌سازان کامپوزیتی، شرکت کاسکیدیا بیشترین متقاضی را داشته است. این شرکت توانسته نخستین محصول ۱۰۰ درصد تجاری فایبرگلاسی را در آمریکای‌شمالی به بازار عرضه کند. این محصول دارای گواهینامه‌ِی پاسیو هاوس آمریکای‌شمالی نیز می‌باشد (PHC).

این پروفیل‌های کامپوزیتی دارای یراق‌آلات خاصی هستند که هم به‌سمت داخل و هم به‌سمت خارج باز می‌شوند. آستانه‌ِی درب ساخته‌شده از این محصولات به‌گونه‌ای است که صندلی چرخ‌دار به‌راحتی از آن عبور می‌کند. پروفیل‌های upvc مزبور عاری از مواد سمی و خطرناک هستند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سایت www.cascadiawindows.com مراجعه فرمایید.

 

درب‌های پاسیوی شرکت وکا (Veka):

شرکت‌ وکا، درب‌های جدید خود را با نام سری کورسیر (Corsair) به بازار معرفی کرد. این درب‌های پاسیو به‌آسانی سر می‌خورند. از مزایای این درب‌ها امکان طراحی آنها به‌صورت پانل‌های دو، سه یا چهارتایی بوده و همچنین می‌توان درب‌های فوق را در ابعاد بزرگ نیز تولید کرد. امکان تولید این درب‌ها تا اندازه‌ِی ۸ فوت، مطلوبیت بالایی برای مصرف‌کنندگان به‌همراه داشته است.

کارشناسان شرکت معتقدند که درب‌های پاسیو سری کورسیر به‌صورتی طراحی شده‌اند که عملکرد بالایی داشته باشد. امکان نصب شیشه 1 اینچی به‌همراه DP=50 (مقاومت دربرابر فشار) و مقاومت دربرابر ضربه، درب‌های وکا را منحصربه‌فرد و مطلوب ساخته است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سایت www.vekain.com مراجعه فرمایید.

 

ترجمه: نیکو هوشمند


تعداد بازدید : 716

ارسال نظر

ارسال