نقاط کوانتومی وارد پنجره‌های ساختمان‌ها می‌شوند

  • دوشنبه 13 دی 1400 ساعت 12:20

اخبار => اخبار

UbiQD قصد دارد استقرار فناوری پنجره کوانتومی خود را در سال ۲۰۲۲ تسریع کند. پروژه‌های نصب پنجره دیگری در نیومکزیکو، کلرادو و ایالت واشنگتن برنامه‌ریزی شده است.
نقاط کوانتومی وارد پنجره‌های ساختمان‌ها می‌شوند

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از خبرگزاری دانشجو، شرکت یوبی‌کیودی (UbiQD) اعلام کرد که پنجره‌های تولید انرژی خود را در سه سایت تجاری نصب کرده است. این شرکت به صورت پایلوت پنجره خورشیدی نقطه کوانتومی خود را در ساختمان‌های تجاری نصب می کند.

UbiQD مخفف Ubiquitous Quantum Dots، یک شرکت مواد پیشرفته مستقر در نیومکزیکو، یک سری از این پنجره‌های خورشیدی خود را در هتلی در لوس آلاموس، نیومکزیکو نصب کرده است. هتل Holiday Inn Express، دفتر مرکزی UbiQD و آزمایشگاه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر هر کدام اکنون پنجره‌هایی را در خود جای داده‌اند که با فناوری نقاط‌ کوانتومی متمرکزکننده خورشید در شیشه‌ مجهز شده‌اند. این سه سایت به‌عنوان محلی برای استفاده آزمایشی از این فناوری برای بررسی پارامترهایی مانند جهت پنجره، نقش این فناوری در زمان‌های مختلف روز، فصلی بودن عملکرد، دما، روش‌های ساخت و نصب عمل خواهند کرد.

این نصب‌های آزمایشی در پروژه‌های ساختمانی، اولین آزمایش‌های واقعی UbiQD بوده و هدف آزمایش‌ها تأیید اهمیت پارامترهایی مانند جهت پنجره، زمان روز، فصلی بودن، دما، و روش‌های ساخت و نصب است.

شیشه‌های عایق دو جداره را می‌توان در اکثر سازه‌ها نصب کرد. دومینیک اوترو، مدیر منطقه ای GlazTech گفت: «ما عاشق کار با تیم UbiQD هستیم، پیشرفت این فناوری جدید هیجان انگیز و بسیار دلگرم‌کننده است.»

در اواخر سال ۲۰۱۸، UbiQD یک کمک هزینه فاز دوم تحقیقات نوآوری در کسب و کارهای کوچک (SBIR) را توسط بنیاد ملی علوم (NSF) دریافت کرد، که ۷۵۰۰۰۰ دلار بودجه را طی دو سال برای افزایش تولید اختصاص داد. در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، NSF کمک‌های مالی تکمیلی به UbiQD به مبلغ ۶۶۰۰۰۰ دلار برای توسعه مستمر پنجره‌های حاوی نقاط کوانتومی و پروژه‌های آزمایشی اعطا کرد. برنامه پنجره خورشیدی این شرکت همچنین از NMEDD، وزارت انرژی و چندین سازمان دیگر، پشتیبانی دریافت کرده است و در اواخر سال ۲۰۲۰ این شرکت اعلام کرد که یک سرمایه‌گذاری ۷ میلیون دلاری نیز دریافت کرده است.

برایان پاتریک مارتین، یکی از مالکان Holiday Inn Express و Suites Los Alamos، گفت: «ما و شرکایمان از اینکه در خط مقدم فناوری انرژی و پایداری یکپارچه ساختمان هستیم، هیجان زده بوده و صادقانه بگویم که ما خوش شانس بودیم که این فرصت را داشتیم.»

UbiQD قصد دارد استقرار فناوری پنجره کوانتومی خود را در سال ۲۰۲۲ تسریع کند. پروژه‌های نصب پنجره دیگری در نیومکزیکو، کلرادو و ایالت واشنگتن برنامه‌ریزی شده است.

شرکت یوبی‌کیو‌دی مستقر در لوس‌آلموس، یک شرکت مواد پیشرفته است که به نوآوری‌هایی در به کارگیری نقاط کوانتومی در حوزه کشاورزی، انرژی پاک و امنیت روی آورده است. نقاط کوانتومی جدید شرکت یوبی‌کیو‌دی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا از این نانومواد برای ارتقاء محصولات خود استفاده کنند. یکی از محصولات شرکت یوبی‌کیو‌دی که در فاز اول استفاده از این گرنت توسعه یافته، UbiGro است، این محصول یک لایه نوری است که با استفاده از فلورسانس طیف رنگی گلخانه‌ای بهینه‌تری برای محصولات ایجاد می‌کند.


تعداد بازدید : 432

ارسال نظر

ارسال