چشم‌اندازی یکپارچه با سیستم پروفیل ساپا

  • یکشنبه 11 آبان 1399 ساعت 13:29

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: معمولاً نمی‌توان محصولات متنوع آلومینیومی پنجره، درب و کرتنوال را برروی یک ساختمان واحد مشاهده کرد. اما شرکت ساپا (Sapa) به‌تازگی موفق شده است با نصب پروفیل‌های خود در خانه‌ای در چشایر (Cheshire)، میان کرتنوال، پنجره و سیستم درب‌ها سازگاری ایجاد کند. این مجموعه توانسته است نظر مشتری و همچنین معمار پروژه را به خود جلب نماید.
چشم‌اندازی یکپارچه با سیستم پروفیل ساپا

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، این خانه پنج خوابه در فضایی به وسعت ۱۰ هزار فوت مربع بنا شده که شامل یک استخر سرپوشیده، یک سالن ورزشی و سالن‌هایی برای اوقات فراغت است.

به‌گفتة طراح و معمار این ساختمان، بزرگترین اولویت در طراحی خانة مزبور، افزایش نور خانه و چشم‌انداز آن است لذا نحوة نصب و نوع شیشه از اهمیت خاصی برخوردار بوده است. استفاده از خطوط دید باریک در ساخت این خانه بسیار اهمیت داشته چراکه هم موجب چشم‌اندازی بهتر شده و همزمان ظاهری یکنواخت به ساختمان می‌بخشد.

یکی از اهداف ساپا، به نمایش گذاشتن سیستم پروفیل‌های دو رنگ بوده که همزمان عملکرد حرارتی و عایق‌بندی مناسبی داشته باشد، همچنین با استفاده از این پروفیل‌ها امنیت خانه بیشتر شده است. این پروفیل‌های آلومینیومی کاملاً استاندارد بوده و دارای مشخصات فنی NBS (National Building) می‌باشند.

پروفیل‌های مزبور دارای فاکتور بهره‌وری انرژی (U-Value) معادل  5/1 بوده که کاملاً برای ساخت درب‌های خارجی، پنجره و کرتنوال مناسب است. همچنین از مزایای این پروفیل‌ها، سازگاری آنها با انواع شیشه و عملکرد مناسب آن‌ها دربرابر نور خورشید است.

معماران ساختمان از سری پروفیل‌های C160 ساپا برای ساخت استخر سرپوشیده استفاده کرده‌اند تا این محوطه نورانی باشد. در این بنا از شش قطعه شیشه 36*11 متر استفاده کرده‌اند و درب کشویی استخر به‌گونه‌ای است که کاملاً باز شده و فضای بیرونی و داخلی را یکی می‌کند.

شیروانی خاص این خانه نیز با استفاده از درهای لولایی با قاب آلومینیومی دوجداره مدل 75HP شرکت ساپا ساخته شده که بسیار زیبا و چشمگیر است. این نخستین باری است که شرکت ساپا از درب‌های دوجداره مدل 75HP خود در یک ساختمان مسکونی استفاده کرده است. همچنین استفاده از کرتنوال سری 52 شرکت ساپا در نمای ساختمان، کاملاً مشهود است. لذا این خانه دارای نور بسیار بالایی است. در سقف استخر سرپوشیده و خود خانه نیز از سیستم شیشه‌های سقفی شرکت ساپا استفاده شده است. شرکت ساپا از رنگ طوسی تیره برای رنگ‌بندی پروفیل‌های خود استفاده کرده است و مابقی بخش‌های این خانه سفید است.

به‌علاوه در این خانه از پنجره‌های تیلت‌ اند ترن (Tilt&Turn) شرکت ساپا سری 75si نیز استفاده شده است.

به‌گفتة شرکت ساپا، خانة چشایر یکی از شگفتی‌های این شرکت بوده و با نصب محصولات متنوع ساپا، نمادی از این شرکت محسوب می‌شود.


تعداد بازدید : 593

ارسال نظر

ارسال