متقاضیان نوسازی بافت فرسوده در زنجان وام ۴۰۰ میلیون ریالی دریافت می‌کنند

رئیس عمران راه و شهرسازی استان زنجان از تدوین سیاست‌های تشویقی برای احیای بافتهای فرسوده خبر داد و گفت: متقاضیان نوسازی بافت فرسوده در زنجان از تسهیلات 400 میلیون ریالی بهره‌مند می‌شوند.

صمد هاشملو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار داشت: شهر زنجان دارای 511 هکتار بافت فرسوده است و برای احیای این بافتها برنامه‌های متعددی پیش‌بینی شده که یکی از آنها تشویق مردم برای نوسازی واحدهای مسکونی است.

وی ابراز کرد: وزارت راه و شهرسازی سیاست‌های تشویقی برای احیای بافتهای فرسوده تدوین کرده است که بخشی از آن با همکاری شرکت مادر تخصصی شرکت عمران و بهسازی شهری انجام می‌شود.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به مصوبه پرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده گفت: متقاضیان بابت نوسازی هر واحد مسکونی در شهر زنجان 400 میلیون ریال تسهیلات دریافت می‌کنند و این رقم برای شهرهای خرمدره، خدابند و ابهر 300 میلیون ریال است.

وی بیان کرد: متقاضیان با مراجعه به شهرداری به منظور اخذ پروانه ساختمانی باید قید کنند که ملک آنها در بافت فرسوده قرار دارد و پس از وارد کردن مدارک اسکن شده در سامانه تسهیلات بافت فرسوده و تأیید مدارک آنها، به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

هاشملو ابراز کرد: صدور پروانه ساختمانی برای واحدهای مسکونی در بافت فرسوده شامل 50 درصد تخفیف است و سازمان نظام مهندسی نیز برای طراحی نقشه‌های ساختمانی در این محدوده تخفیف 20 درصدی درنظر گرفته است.

وی به بخشنامه تجمیع پلاک‌های مسکونی در بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: تجمیع پلاک‌ها در اولویت دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به ارزش 200 میلیون ریال با نرخ بهره 4 تا 7 درصد قرار می‌گیرند و با توجه به محدود بودن اعتبارات افرادی که سریعتر نسبت به این کار اقدام کنند، وام مورد نظر به آنها تعلق می‌گیرد و این موضوع درحال تصویب در ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری است.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی استان زنجان طولانی بودن فرآیند صدور پروانه ساختمانی و نیاز به اصلاح سند را از مهمترین مشکلات احیای بافتهای فرسوده عنوان کرد و افزود: به دلیل اینکه واحدهای مسکونی این مناطق نیاز به عقب نشینی و تعریض معبر دارند، باید دوباره نقش‌برداری شوند.

انتهای پیام/


تعداد بازدید : 1443

ارسال نظر

ارسال