گیت‌های الکترونیکی از ورودی‌های مسجدالاقصی برداشته شدند

  • پنجشنبه 5 مرداد 1396 ساعت 14:28

اخبار => سایر رسانه ها

نیروهای رژیم صهیونیستی در پی تصمیم کابینه امنیتی این رژیم که به ریاست بنیامین نتانیاهو تشکیل جلسه داد، شروع به برداشتن گیت‌های نصب شده در باب الاسباط کردند تا به زودی بقیه گیت‌ها را هم بردارند.
گیت‌های الکترونیکی از ورودی‌های مسجدالاقصی برداشته شدند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا ،  کابینه اسرائیل بعد از نشست خود تصمیم گرفت دستگاه‌های فلزیاب و گیت‌های الکترونیکی را که در ورودی‌های مسجد الاقصی کار گذاشته شده را بردارد و دوربین‌ها و تجهیزات بسیار پیشرفته دیگر را جایگزین آنها کند.

در بیانیه کابینه اسرائیل آمده است، دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر اسرائیل بعد از نشست چند ساعته موافقت کرده است، گیت‌های مجهز به فلزیاب را بردارد. رایزنی‌های دولت اسرائیل از روز یکشنبه آغاز شده بود که روز دوشنبه نیز ادامه یافت.

منابع اسرائیلی پیشتر گفته بودند، برداشتن گیت‌ها در چارچوب معامله‌ای با اردن مقابل آزادسازی نگهبان اسرائیلی سفارت رژیم صهیونیستی است که یکی از شهروندان اردنی را در اطراف سفارت این رژیم در امان به قتل رسانده بود.

یدیعوت آحارونوت نوشت، طرح کار گذاشتن دوربین بیش از ۱۰۰ میلیون شِکِل (۲۸ میلیون دلار) هزینه در بر خواهد داشت و فورا نصب این دوربین‌ها شروع خواهد شد.

آحارونوت نوشت: این طرح نه تنها شامل دوربین بلکه دربرگیرنده تجهیزات نظارتی دیگر نیز خواهد شد که چندان در معرض دید نباشد تا جلب توجه کند.

منطقه باب الاسباط در اطراف مسجد الاقصی چند روز است که شاهد درگیری است چرا که بلدوزرها و کامیون‌های اسرائیلی تجهیزات حفاری در آنجا مستقر هستند.

بیش از یک هفته است که قدس شاهد اعتراضات و درگیری‌های اسرائیلی و فلسطینی در اعتراض به نصب گیت‌های الکترونیکی در ورودی‌های مسجد الاقصی است. تاکنون چهار فلسطینی شهید و سه اسرائیلی کشته شده‌اند.

فلسطینی‌ها به محض شنیدن خبر برداشتن گیت‌ها به اطراف مسجد الاقصی آمدند و جشن گرفتند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد، تصمیم گرفته شده حضور امنیتی اسرائیل در بخش قدیمی قدس تا زمان اجرای تدابیر جدید که شش ماه طول خواهد کشید تقویت شود.

تماس تلفنی ملک عبدالله دوم با نتانیاهو و اردوغان

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو او را ترغیب کرده بود، تدابیر امنیتی در مسجد الاقصی را لغو کند.

ملک عبدالله دوم در این تماس تلفنی بر لزوم ایجاد راه حل فوری و حذف علل بحران مداوم در مسجد الاقصی تاکید کرد به طوریکه اوضاع به حالت قبل بازگردد و درهای مسجد الاقصی به طور کامل باز شوند. وی بر لزوم برداشتن محدودیت‌ها و اهمیت توافق بر سر اتخاذ تدابیری در جهت ممانعت از تکرار چنین وضعیتی در آینده تاکید کرد.

همچنین دفتر پادشاهی اردن در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد، ملک عبدالله دوم تماس تلفنی نیز از سوی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه دریافت کرده بود که در آن دو طرف به بررسی وضعیت مسجد الاقصی و قدس پرداخته بودند.


تعداد بازدید : 173

ارسال نظر

ارسال