95 درصد دانش آموختگان دکتری جذب مراکز علمی می شوند

  • یکشنبه 1 مهر 1397 ساعت 18:19

اخبار => سایر رسانه ها

95 درصد دانش آموختگان دکتری جذب مراکز علمی می شوند

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، جبار علی ذاکری عصر یکشنبه در همایش معارفه دانشجویان کارشناسی ورودی 98 - 97 دانشگاه علم و صنعت ایران، میزان جذب دانش آموختگان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه در مراکز علمی و دانشگاهی را به ترتیب 80 و 90 درصد اعلام کرد و افزود: تحقق این امر منوط به آن است که دانشجویان در دوره تحصیلی خود علاوه بر مباحث علمی و آموزشی، مهارت های دیگری را فرا گرفته و در سازمان ها و مراکز علمی، عرض اندام و مطالب علمی خود را بیان کنند.
وی تصریح کرد: دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاهی صنعتی و کاربردی با برخورداری از رشته های مهندسی و صنعتی و تعدادی دانشکده علوم پایه است و محیطی در این دانشگاه فراهم شده تا دانشجویان تحصیلات خود را با موفقیت به پایان برسانند.
ذاکری به امتیاز دانشگاه علم و صنعت ایران در بهره مندی 30درصد از دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی این دانشگاه در راهیابی به مقاطع تحصیلی بالاتر بدون شرکت در کنکور اشاره کرد و گفت: در جهان، سازمان های مختلفی با شاخص هایی متفاوت دانشگاه ها را رتبه بندی می کنند که بر اساس این شاخص ها، دانشگاه علم و صنعت ایران در بین دانشگاه های صنعتی کشور رتبه های بین یک تا چهار را دارد.
وی اضافه کرد: در بین دانشگاه های دنیا نیز، در رتبه بندی های مختلف، دانشگاه علم و صنعت از رتبه 400 تا 750 برخوردار است.
ذاکری گفت: این رتبه بندی ها نشان می دهد که دانشگاه علم و صنعت در مجامع بین المللی ظاهر شده و توانسته خدماتی را به جامعه علمی کشور در حوزه صنعت و ارتباط با صنعت، کارآفرینی و اشتغال و جوایز برتر که جزو شاخص های این دانشگاه است، ارائه کند.
وی افزود: انتظار می رود که دانشجویان در چنین محیطی استعدادهای خود را شکوفا کرده و شاهد فعالیت های علمی آنها و انعکاس خبری آن در جوامع علمی داخل و خارج از کشور باشیم.

**اعزام دانشجویان ورودی جدید علم و صنعت به مشهد مقدس
رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران همچنین از اعزام دانشجویان ورودی امسال این دانشگاه به دلیل همزمانی با ماه محرم به مشهد مقدس خبر داد و افزود: امسال برای این که در آشنایی دانشجویان با دانشگاه گام جدی برداشته شود تصمیم گرفته شد به دلیل همزمانی با ایام محرم همه ورودی های جدید به مشهد مقدس اعزام شوند و برنامه مناسبی اعم از اردوی زیارتی و علمی و آموزشی برای آنها تدارک دیده شود.
به گفته ذاکری، این اردو، تفریحی نیست و پیش بینی شده با فاصله گرفتن از خانواده، دانشجویان در آغاز سال تحصیلی و در دوره زندگی دانشجویی در کنار هم باشند و با دانشگاه و رشته تحصیلی خود آشنا شوید.
وی همچنین خاطرنشان کرد: تاکنون 93درصد از دانشجویان شهرستانی ورودی جدید به دانشگاه علم و صنعت، ثبت نام قطعی را انجام داده اند و فاصله زیادی در این زمینه با دانشجویان تهرانی دارند.

**دانشجویان برای ورود به فعالیت های اجتماعی با خانواده های خود مشورت کنند
رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران همچنین درباره فعالیت های اجتماعی در دانشگاه خطاب به دانشجویان تاکید کرد: در هر فعالیتی با خانواده های خود مشورت کنید که از سوی دانشگاه نه تنها در زمینه چنین فعالیت هایی برای دانشجویان منعی وجود ندارد که به این فعالیت ها هم کمک می کند.
وی افزود: تشکل های متعددی با سلایق مختلف وجود دارد که ممکن است دانشجویان علاقمند به فعالیت در این تشکل ها باشند که لازم است با اطلاع خانواده های خود در این تشکل ها حضور یابند.
به گفته ذاکری، تجربه های گذشته نشان می دهد که خانواده ها از فعالیت های اجتماعی دانشجویان اطلاعی نداشتند.
وی با اشاره به تفاوت های تحصیل در دوران دانشگاه با پیش از آن گفت: دانشجویان دانشگاه علم و صنعت باید بدانند که در این دانشگاه با یک درصد از نخبگان کشور رقابت می کنند و لازم است برای بهره مندی از امتیاز 30درصدی برای دانشجویان ممتاز برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر با دانشجویان ممتاز سال های گذشته آشنا شوند.
به گزارش ایرنا، دانشگاه علم و صنعت ایران نخستین موسسه آموزش عالی در کشور است که هسته نخستین آن در سال 1308 شکل‌گرفته ‌است.
این دانشگاه در سال 2016 در رتبه‌ بندی تایمز به عنوان بهترین دانشگاه ایران و بالاتر از دانشگاه‌های شریف و تهران قرار گرفت.
در سال 2015 نیز به همراه دانشگاه شریف تنها دانشگاه ‌های ایرانی در بین 60 دانشگاه برتر آسیا بودند.
رتبه‌بندی سال 2017–2016 QS، دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان دومین دانشگاه کشور معرفی شد.
**6984** 1200

تعداد بازدید : 282

ارسال نظر

ارسال