نقش شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت فرودگاهی در جلوگیری از خروج ارز

  • سه شنبه 24 دی 1398 ساعت 20:16

اخبار => سایر رسانه ها

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت فرودگاهی را در مسئله جلوگیری از خروج ارز از کشور موثر خواند و گفت: صنعت فرودگاهی تمامی تجهیزات و تاسیسات خود را از خارج از کشور وارد می‌کند؛ لذا در عمل تمامی فروش محصولات دانش‌بنیان در این حوزه، از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند.
نقش شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت فرودگاهی در جلوگیری از خروج ارز

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

، دکتر علی وحدت، امروز ۱۵ دی ماه در بازدید از پاویون شرکت‌های دانش بنیان در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی فرودگاه، هواپیما، پرواز، صنایع و تجهیزات وابسته درباره مزایای استفاده از محصولات دانش‌بنیان در صنعت فرودگاهی، اظهار کرد: حوزه تجهیزات فرودگاهی حوزه مهمی است و پیچیدگی‌های خاصی دارد و از طرفی ما وابستگی زیادی به واردات تجهیزات و محصولات در این صنعت داریم که موجب خروج ارز از کشور می‌شود. در این راستا پیش از برگزاری این نمایشگاه، رویداد به‌هم‌رسانی شرکت‌های توانمند حوزه دانش‌بنیان فعال در صنعت فرودگاهی را با سازمان فرودگاه‌های کشور برگزار کردیم و در این رویداد نیازهای صنایع فرودگاهی کشور و نیز توانمندی‌ها، دانش فنی و داشته‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شد.

وحدت، درباره برپایی پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی فرودگاه، هواپیما، پرواز، صنایع و تجهیزات وابسته نیز گفت: ۲۴ شرکت دانش‌بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در این نمایشگاه در قالب پاویون حضور دارند که یکی از نمادهای به‌هم‌رسانی این دو حوزه در رویداد فرودگاهی است. در حال حاضر ۶۴ شرکت در این نمایشگاه حضور دارند و این شرکت‌ها می‌توانند از نزدیک با نیازها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا شوند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه به خدمات و تسهیلات این صندوق به دستگاه‌ها و شرکت‌های بزرگی که از شرکت‌های دانش‌بنیان خرید کنند، اشاره کرد و گفت: ما با خدمات مختلفی چون ضمانت‌نامه‌های حمایتی و تضمین کیفیت محصولات، در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه قرار گرفته‌ایم. همچنین با تسهیلات لیزینگ ۹ درصد سه ساله از قراردادهایی که با صنایع فرودگاهی کشور منعقد شود، حمایت می‌کنیم؛ به طوری که خریداران محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: امیدوارم خدمات و تسهیلات لیزینگ صندوق نوآوری و شکوفایی، خریداران صنعت فرودگاهی کشور را به استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تشویق کند.

وحدت، میزان مقابله شرکت‌های دانش‌بنیان عرصه صنعت فرودگاهی کشور برای خروج ارز از کشور را بالا توصیف کرد و گفت: در این نمایشگاه ۲۴ شرکت دانش‌بنیان حضور دارند و توانمندی‌های خود را به بازدیدکنندگان نمایشگاهی معرفی و عرضه می‌کنند. از آنجایی که صنعت فرودگاهی تمامی تجهیزات و تاسیسات خود را از خارج از کشور وارد می‌کند و وابستگی جدی به محصولات خارجی دارد، در عمل تمامی فروش محصولات دانش‌بنیان در این حوزه، از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

بر اساس اعلام صندوق نوآوری و شکوفایی، پنجمین نمایشگاه بین‌المللی فرودگاه، هواپیما، پرواز، صنایع و تجهیزات وابسته از روز شنبه ۱۴ دی ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شده و تا روز سه‌شنبه ۱۷ دی ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام


تعداد بازدید : 372

ارسال نظر

ارسال