اختصاص ۱۲۰هزار میلیارد تومان از منابع بانکی به بخش صنعت

  • چهارشنبه 18 بهمن 1396 ساعت 20:50

اخبار => سایر رسانه ها

معاون وزیر صنعت از اختصاص ۱۲۰ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی به بخش صنعت خبر داد و گفت: تا انتهای شهریورماه، رشد بخش صنعت ۴.۶ درصد بوده است.
اختصاص ۱۲۰هزار میلیارد تومان از منابع بانکی به بخش صنعت

محسن صالحی نیا ظهر امروز در آئین افتتاح طرح‌های صنعتی دهه فجر استان قم در شهرک صنعتی محمود آباد عنوان کرد: توسعه زیربخش ها و زیرساختهای صنعت در بخش های مختلف به ویژه در صنایع پتروشیمی و پلاستیک و غذا و دارو و لوازم خانگی اهمیت زیادی دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، معاون وزیر صنعت معدن تجارت افزود: سیاست محوری این است که در این صنایع زیرساختهای لازم را فراهم کنیم. اگر زنجیره تامین سازماندهی شود در بخش سرمایه گذاری نیز موفق خواهیم بود؛ با توجه به این سیاست محوری دو اقدام مهم را در قالب سیاست های کلان و اقتصادی مقاومتی دنبال می کنیم.

صالحی نیا بیان کرد: تامین مناسب نقدینگی برای واحدها به ویژه صنایع کوچک و محوری با مدیریت و سازماندهی امکان پذیر خواهد بود.

معاون وزیر عنوان کرد: قم از استان های پیشتاز در رفع موانع تولید و پرداخت تسهیلات به توسعه تولید می باشد و از شاخص های خوبی در قم برخوردار هستیم.

وی گفت:در بخش بیمه و مالیات مسائل و مشکلاتی وجود دارد که بر اساس شاخص ها در قم کمتر واحدی با این مسائل روبرو است. البته در تلاشیم از ظرفیت های مختلف کارگروه کشوری نیز در رفع مشکلات استفاده کنیم. در این ساختار در بخش های مختلف طرح های ایجادی و توسعه ای را فراهم می سازیم. در سال جاری برای ایجاد و توسعه 6000 واحد تولیدی و صنعتی برنامه ریزی کردیم که 4400 واحد به بهره برداری رسیده است و این طرح ها در ارتقای شاخص اشتغال نقش مهمی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: امید است تا پایان سال بتوانیم ظرفیت ها را افزایش دهیم. یکی دیگر از مباحث مهم نیز شرایط لازم از نظر قیمت تمام شده و مطلوب در زنجیره تامین است.

معاون وزیر صنعت معدن تجارت گفت: امسال نوسازی واحدها برای 5000 واحد و تخصیص منابع به میزان 10 هزار میلیارد تومان در دست اقدام است البته در مراحل اولیه هستیم و هنوز موفقیت آنچنانی در رونق نداشتیم.

صالحی نیا تصریح کرد: در انتهای شهریور رشد 4.6 درصد در صنعت را شاهد بودیم و و امیدواریم این رشد را به میزان 6 درصد تا پایان سال افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه واحدهای تولیدی در جهت رونق حرکت می کنند و واحدهایی نیز با نوسازی و اصلاح ساختار در مسیر حرکت هستند.

معاون وزیر صنعت معدن تجارت بیان کرد: در 9 ماه ابتدای سال جاری کل صنعت و معدن از منابع بانکی 120 هزار میلیارد تومان جذب کرد. ما بر اساس قانون و برنامه بر آنیم در حدود 40 درصد از تسهیلات را در بخش صنعت داشته باشیم که در حال حاضر در مرز 30 درصد هستیم.


تعداد بازدید : 275

ارسال نظر

ارسال