ارزش افزوده بالای صنعت پتروشیمی/ ظرفیت بالای مواد معدنی برای افزایش صادرات

  • دوشنبه 18 دی 1396 ساعت 0:23

اخبار => سایر رسانه ها

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: پس از صادرات محصولات پتروشیمی ، بیشترین صادرات متعلق به محصولات معدنی است.
ارزش افزوده بالای صنعت پتروشیمی/ ظرفیت بالای مواد معدنی برای افزایش صادرات

به گزارش اقتصاد آنلاین، مجتبی خسروتاج با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری یک شنبه شب شبکه دو سیما گفت: نیاز به سازمان توسعه ای داریم تا بتوانیم اهداف توسعه ی صادرات غیر نفتی را متناسب با تغییرات فناوری بازار جهانی دنبال کنیم.

وی افزود: تشخیص کالاهایی با مزیت رقابتی بسیار کلیدی است.

خسروتاج با تاکید بر این که در دولت یازدهم در صنعت فولاد گروه های مختلف را وارد صادرات کردیم در بخش معدن صادرات فولاد پررنگ تر بوده است گفت: باید روندهای جهانی را دید و براساس انها متناسب با بازار جهان و نیاز مصرف کننده برنامه ریزی کرد در صنایع مختلف نیازمند استفاده از تکنولوژی های مختلف و همفکری هستیم.

به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت ایران فرش توانسته خود را با بازارهای جهانی تطبیق دهد و ظرفیت بسیار خوبی برای افزایش صادرات غیرنفتی کشور است.

وی گفت: همکاری حاکمیت، دولتمردان و بخش خصوصی در پیشبرد اهداف صادراتی مؤثر است.

خسروتاج ادامه داد: در معدن و مواد اولیه لازم است که روی ارزش افزوده کار شود، وقتی از گاز به سمت پلیمر، اوره، متانول و مواد شیمیایی برویم ارزش افزوده افزایش می یابد. عمده ارزش افزوده در کشور در حوزه صنعت پتروشیمی به وجود آمده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: صادرات ۸ ماهه سال در حوزه کشاورزی  حدود ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار بوده است، از این میزان ۶۴۷ میلیون دلار صنایع تبدیلی، ۵۳۷ میلیون دلار لبنیات و ۳۳۰ میلیون دلار گل و گیاه بوده است.

وی گفت: صادرات لبنیات در ۸ ماهه سال ۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته ، زمینه لاکتوز ظرفیت مناسبی برای صادرات است که در دستور  کار نیز قرار گرفته است.


تعداد بازدید : 209

ارسال نظر

ارسال