افتتاح غرفه شهرداری تهران در نمایشگاه کتاب

  • جمعه 14 اردیبهشت 1397 ساعت 13:28

اخبار => سایر رسانه ها

مراسم افتتاحیه ى غرفه شهردارى تهران در سى و یکمین نمایشگاه کتاب با حضور ولى الله شجاع پوریان معاون امور اجتماعى و فرهنگى شهردارى، اکبر نعمتى مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعى و ابوالفضل رفیع مدیرکل فرهنگى شهردارى تهران برگزار شد.
افتتاح غرفه شهرداری تهران در نمایشگاه کتاب

به گزارش اقتصادآنلاین، شجاع پوریان ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت ولى عصر(عج)، این عید را، جشنى بى نظیر براى همه ى آحاد بشر خواند و گفت:

عشق به ایجاد جهانى عارى از ظلم و ستم و ناهنجارى، جهانى که پر از عدل و داد و نیکى، تکریم حرمت انسانى و شرایط خوب زندگى براى همگان باشد، یک میل فطرى و درونى در وجود همه ى انسان هاست، این باور در اندیشه اسلامى و به ویژه شیعى در بهترین شیوه اش یعنى باور به حضور و ظهور یک منجى براى عالم بشریت ترسیم شده است. این روز ارزشمند را که با شهادت استاد گرانقدر مرتضى مطهرى و روز معلم مصادف شده است گرامى مى داریم.

وى افزود : از تمامى عزیزانى که در بخش هاى مختلف، زمینه ى ظهور پرفروغ شهردارى تهران را در سى و یکمین نمایشگاه کتاب تهران فراهم آوردند قدردانى میکنم.

وى اظهار داشت: ادارات کل و سازمان هاى زیرمجموعه ى معاونت اجتماعى شهردارى تهران در کنار استفاده از ظرفیت هاى مختلف مناطق ٢٢گانه و سمن هاى سطح شهر، در زمینه ى فرهنگى و اجتماعى در این نمایشگاه حضور یافته اند، امید آنکه شهروندان تهرانى از امکاناتى که در این رخداد بى نظیر در جمهورى اسلامى فراهم شده استفاده کنند.

اکبر نعمتى گفت: در سى و یکمین نمایشگاه کتاب تهران، سازمان خدمات اجتماعى فعالیت هایى در حوزه معاونت هاى رفاه، کارآفرینى و حمایت هاى اجتماعى انجام میدهد. در حوزه ى توانمندسازى و کارآفرینى، آموزش مهارت فنى و برگزارى پنل هاى تخصصى در خصوص راه اندازى کسب و کار، حضور شرکت هاى دانش بنیان، نمایشگاه دست آفرین، معرفى طرح ساماندهى کارگران فصلى و ساختمانى اجرا میشود.

در حوزه حمایت هاى اجتماعى و با توجه به اهمیت بحث پیشگیرى از آسیب اجتماعى و لزوم ارتقا آگاهى و فرهنگ سازى شهروندان درخصوص پیشگیرى از تکدى، نحوه ارتباط موثر با کودکان کار و چگونگى مواجهه شهروندان با آنها، نقش و وظایف خانواده در قبال فرد معتاد، توانمندسازى اجتماعى و بازگرداندن شخص به چرخه ى جامعه، از ابزار هنر در قالب پرفورمنس و پانتومیم استفاده کرده ایم.

وى تصریح کرد: همچنین به منظور ترویج فرهنگ کتاب خوانى و استفاده از خدمات فرهنگى و ورزشى نمایشگاه، هرروز تعدادى از کودکان کار و خیابان را از مراکز پرتو به نمایشگاه مى آوریم.

اکبر نعمتى در خصوص حوزه ى رفاه و مشارکت هاى اجتماعى گفت: در راستاى ترویج فرهنگ مسئولیت پذیرى سازمانى و ارتقا مشارکت اجتماعى با برگزارى پنل هاى تخصصى با موضوعیت مسئولیت اجتماعى، کار داوطلبانه، کودکان و کار خیر، برگزارى مسابقه پیامکى با موضوع "مسئولیت اجتماعى ناشرین چیست؟"  و نشست با اهالى صنعت نشر در همین راستا فعالیت میکنیم.


تعداد بازدید : 172

ارسال نظر

ارسال