افشانی: وضعیت شهرداران با قانون عام بررسی نمی شود

  • چهارشنبه 14 شهریور 1397 ساعت 20:17

اخبار => سایر رسانه ها

افشانی: وضعیت شهرداران با قانون عام بررسی نمی شود

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش ایرنا افشانی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر موضوع بازنشستگی شهردار تهران اظهارداشت: اجازه دهید قانون ابلاغ شود، هنوز شورای نگهبان قانون را تایید نکرده و ابلاغ نشده است، اگر قانون ابلاغ شد، تفسیر قانون و اینکه شامل حال چه کسانی می شود نیز مشخص خواهد شد.
وی با بیان اینکه خیلی علاقه مند نیستم که وارد این مسائل شوم خاطر نشان کرد: قانون «تشکیلات انتخاب شوراهای شهر و شهرداران» قانونی خاص برای شهرداران است و موضوع شهرداران با این قانون بررسی شود.
به گزارش ایرنا درحالی که برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفته اند قانون منع به کارگیری بازنشستگان پس از تایید و ابلاغ مشمول شهردار تهران هم می شود، مدیران شهری پایتخت می گویند افشانی بازخرید کرده و نیز منتخب اعضای شوراست و لذا مشمول نخواهد شد.

*تکذیب گوش بری کودک زباله گرد
افشانی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مساله گوش بری گفت: موضوع گوش بری که متاسفانه در صدا و سیما و شبکه های مجازی روی آن علیه شهرداری تبلیغات شد، مطلقا صحت نداشت.
وی گفت: این فرد دیشب به شهرداری آمد، گوشش آسیبی ندیده بود و فقط چسب زده بودند.
شهردار تهران عنوان کرد: کسی که با او مصاحبه کرده بود نیز دیشب احضار شد و اقرار کردند که فیلم ساختگی بود.
افشانی تاکید کرد: اطلاعات تکمیلی در این خصوص امروز منتشر می شود.

*خودسوزی فردی مقابل شهرداری
شهردار تهران همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره موضوع خودسوزی مردی مقابل ساختمان شهرداری تهران اظهارداشت: در منطقه 2 (سعادت آباد) شخصی خانه مسکونی داشت و بنابر مکاتباتی که وجود دارد سال 95 پارکینگ را به تجاری تبدیل کرد.
وی گفت: شهرداری گفته که چون پارکینگ مشاع است باید رضایت همه ساکنان را داشته باشد، مالک رضایت را گرفت و تنها یک نفر از ساکنان به شهرداری شکایت کرده و خواستار بازگرداندن ملک به حالت قبل شد.
افشانی عنوان کرد: شهرداری طی مکاتبه ای اعلام کرد که باید رضایت همه مالکان ساختمان گرفته شود و یا اینکه ملک را به حالت قبل برگرداند و تا جایی که اطلاع دارم پلمپ نشده بود.
شهردار تهران تاکید کرد: شهرداری موظف است وقتی یک عده از مالکان شاکی و معترض هستند به تقاضای رسیدگی کند.
وی با بیان اینکه متاسفم که مطالب کذب منتشر می شود، افزود: من روز گذشته ساعت 8 صبح تا 12 در گردهمایی شهرداران کلان شهرها با حضور وزیر کشور و رئیس دیوان عدالت اداری بودم.
تهرام/7244//1348

تعداد بازدید : 289

ارسال نظر

ارسال