فروش اموال مازاد رونق می‌یابد

  • چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 ساعت 1:0

اخبار => سایر رسانه ها

مدیرکل اموال دولتی وزارت اقتصاد، گفت: قانون امسال مزیت‌های خوبی را برای فروش اموال مازاد دستگاه‌های دولتی در نظر گرفته است پیش بینی می‌کنیم وضعیت امسال از نظر فروش اموال مازاد بهتر شود.
فروش اموال مازاد رونق می‌یابد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

، فاطمه وظیفه،  مدیرکل اموال دولتی وزارت اقتصاد با حضور در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما دراین باره افزود: امسال ۵۰ درصد منابع حاصل از فروش اموال مازاد دستگاه‌ها به همان دستگاه فروشنده اموال، اختصاص می‌یابد و این انگیزه خوبی برای آن‌ها برای فروش اموال است.

وی ادامه داد: اموالی که فروش آن در قانون بودجه تجویز شود بالاترین مقام دستگاه تشخیص می‌دهد که کدام مالی، مازاد است و مصوبه آن را از دولت اخذ و نسبت به فروش آن اقدام می‌کند.

مدیرکل اموال دولتی وزارت اقتصاد، اظهار داشت: با توجه به اینکه هر دستگاهی مستقل این کار را انجام می‌دهد نمی‌توانم آمار دقیقی را از نظر میزان فروش اموال مازاد ارائه کنم، اما از مبالغ واریزی آن‌ها به خزانه و سازمان برنامه و بودجه می‌توان آماری را استخراج کرد.

به گفته وی، در قانون بودجه در سال گذشته پیش بینی شده بود در وزارت اقتصاد تا دو هزار میلیارد تومان مولدسازی و هزار میلیارد تومان برای فروش انجام شود، اما پارسال با توجه به دیر رسیدن آیین نامه و شیوع بیماری کرونا، نتایج خوبی را در این زمینه نداشتیم.

مدیر کل اموال دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه بورس موجب شفافیت و شرایط بهتر می‌شود، گفت: در قانون بودجه امسال، ‌مزایده عمومی هم پیش بینی شده است.


تعداد بازدید : 567

ارسال نظر

ارسال