بازگشت ۳۹۲زندانی ایرانی به کشور در سه ماهه اول سال جاری

  • پنجشنبه 31 خرداد 1397 ساعت 20:29

اخبار => سایر رسانه ها

معاون امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: در سه ماهه اول سال ۹۷ تعداد ۳۹۲ زندانی ایرانی در خارج از کشور آزاد و یا برای گذراندن ادامه دوران محکومیت به کشور بازگشتند.
بازگشت ۳۹۲زندانی ایرانی به کشور در سه ماهه اول سال جاری

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «حسین پناهی‌آذر» معاون امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ایران امروز (پنجشنبه) پس از ورود ۱۷ ملوان زندانی ایرانی در سومالی به کشور که اخیرا آزاد شده‌اند در جمع خبرنگاران عنوان کرد: این گروه از زندانیان آخرین گروهی هستند که طی سه ماه اخیر آزاد می‌شوند. 

وی یکی از وظایف وزارت خارجه را پیگیری وضعیت زندانیان ایرانی و ایرانیانی خواند که در خارج از کشور با مشکل مواجه می‌شوند و افزود: ما در حال حاضر با ۱۰ کشور موافقتنامه تبادل زندانی داریم که با همکاری قوه قضائیه این تبادلات انجام می‌شود و با برخی کشورها نیز به صورت دوجانبه توافق می‌کنیم و زندانی‌ها آزاد می‌شوند. 

پناهی آذر اضافه کرد:‌ این ۱۷ نفر آخرین گروهی هستند که حدود یک سال گذشته به دلیل ورود به آب‌های ساحلی منطقه پونتلند زندان و محکوم شده بودند که با تلاش سفارت ایران در نایروبی و همکاران ما در تهران این افراد آزاد و امروز به کشور بازگشتند. 

معاون وزیر خارجه یادآور شد: این افراد در پی تماس سفارت ما با دولت محلی پونتلند سومالی و بدون هیچ قید و شرطی آزاد شدند که بایستی از مقامات محلی پونتلند در این زمینه قدردانی کنیم. 

وی همچنین گفت‌:‌ چندی قبل نیز تعدادی از زندانیان سومالیایی در ایران که به خاطر ورود غیرمجاز در ایران در زندان به سر می‌بردند، آزاد شدند.

پناهی آذر یادآور شد: شیلات و صاحبان لنج‌ها بایستی به ناخداها تأکید کنند که از ورود به منطقه خطر در محدوده آب‌های سومالی خصوصا مناطقی که صید ممنوع است، خودداری کنند.


تعداد بازدید : 201

ارسال نظر

ارسال