برترین های مسابقات کشوری تولید و بازیافت فلزات معرفی شدند

  • چهارشنبه 14 شهریور 1397 ساعت 17:16

اخبار => سایر رسانه ها

برترین های مسابقات کشوری تولید و بازیافت فلزات معرفی شدند

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، در آیین پایانی این مسابقات عصر دوشنبه با حضور اعضای هیات علمی گروه مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه صنعتی امیر کبیر و نمایندگانی از شرکت توسعه منابع انرژی(توان)، سازمان مدیریت پسماند و چند شرکت خصوصی در حوزه تولید باطری از تیم های برتر تقدیر به عمل آمد.
در این دوره از مسابقات در بخش باطری های نیکل کادمیوم، تیم 'ماراگونی' از دانشگاه صنعتی شریف مقام نخست و تیم 'GREEN AGAIN' از دانشگاه صنعتی امیر کبیر مقام دوم را از آن خود کردند.
همچنین در بخش مسابقه باطری های لیتیوم یون، تیم 'BRET' از دانشگاه صنعتی بیرجند اول شد و تیم دانشگاه علم و صنعت مقام دوم را به دست آورد.
تیم های نخست و دوم هر کدام از این بخش ها، 25میلیون ریال جایزه دریافت کردند و از مابقی تیم ها نیز با پرداخت پنج میلیون ریال تقدیر شد.
تیم هایی از هشت دانشگاه مطرح کشور در دومین دوره مسابقات تولید و بازیافت فلزات برای دستیابی به یک تولید صنعتی با ارزش اقتصادی در دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر روز یکشنبه با هم رقابت کردند.
30تیم از دانشگاه های مختلف کشور برای شرکت در این دور از مسابقات نامنویسی کرده بودند که هشت تیم به مرحله عملیاتی راه یافتند.
در این مرحله 21نفر از دانشگاه های شهید چمران اهواز، سهند تبریز، صنعتی بیرجند، علم و صنعت ایران، صنعتی شریف، صنعتی امیر کبیر، تهران و همدان در گروه های دو و سه نفره با هم به رقابت پرداختند.
در این مرحله، پودر باطری مستعمل از نوع 'نیکل کادمیوم' و 'لیتیوم یون' به تیم ها داده شده بود تا این دوباطری را به محصول قابل فروش برسانند.
نخستین دوره این مسابقات شهریور سال 96 به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شده بود.
**6984**1601**

تعداد بازدید : 232

ارسال نظر

ارسال