تامین نقدینگی واحد های تولیدی

  • دوشنبه 9 مهر 1397 ساعت 5:15

اخبار => سایر رسانه ها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تخصیص دو هزار میلیارد ریال تسهیلات برای تامین نقدینگی مورد نیاز واحد های تولیدی خبر داد.

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در حاشیه بازدید از بزرگترین کارخانه تولید پارچه رومبلی خاورمیانه در قرچک ورامین گفت: دولت برای حل مشکلات واحد های تولیدی اخیرا با بانک صنعت و معدن توافق کردیم که تسهیلات با سود 10 درصد در اختیار واحد های تولیدی قراردهد.
 
صادق نجفی با بیان اینکه علاوه براین تسهیلات، دو بسته حمایتی از سوی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی و سازمان صنایع کوچک پیشنهاد داده شده است گفت: ثبت سفارشات در استان ها، دریافت تاییدیه های بهین یاب برای تامین مواد اولیه دراستان ها، بخشودگی 80 درصدی جرائم واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی و تقسیط 60 ماهه باقیمانده جریمه ها ازجمله موارد مد نظر در این بسته ها است که وزیر در حال پیگیری واجرای آنها است.
 
نجفی اضافه کرد: وزارت صنعت؛ معدن و تجارت به جد در پی حل مشکل ارزش افزوده برای تولید کنندگان و مسئله بیمه تامین اجتماعی کارگران واحد های تولیدی است تا بتوان زمینه کسب وکار را بهتر از گذشته فراهم کرد.
 
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در ادامه به اهمیت بازدید خود از بزرگترین تولید کننده پارچه رو مبلی خاورمیانه اشاره کرد و گفت: تا کنون 2و نیم میلیون متر مربع پارچه رومبلی وارد کشور می کردیم اما اکنون توانایی این واحد صنعتی ، تولید 4 و نیم میلیون متر مربع یعنی 90 درصد بیش از نیازکشور است.
 
معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه بخشی از مواد اولیه این کارخانه در داخل ومابقی از خارج تامین می شود پیش بینی کرد با حمایت 100 درصدی دولت از این واحد تولیدی در زمینه تامین نیاز مالی و صدور مجوزات لازم تمام مواد اولیه از داخل فراهم شود.
 
او با انتقاد از تاخیر در ترخیص ماشین آلات وارداتی بر ای واحدهای تولیدی در گمرک گفت: اگر مسئولان گمرگ در ترخیص وسایل مورد نیاز کارخانه ها سرعت بدهند زیر ساخت های اشتغال وتولید بیشتر تامین می شوند.
 
بزرگترین کارخانه پارچه رومبلی خاورمیانه هم اکنون به صورت آزمایشی تولید خود را آغاز کرده وزمینه اشتغال 180 نفر نیز فراهم شده است. با راه اندازی همه مراحل این واحد تولیدی بین 500 تا 1000 نفر مشغول به کار می شوند. این کارخانه در اواخر آبان به طور رسمی افتتاح می شود.
دانلود
 

تعداد بازدید : 213

ارسال نظر

ارسال