تجهیزات بنیاد شهید پیشوا را به خیابان ریختند

  • یکشنبه 22 اردیبهشت 1398 ساعت 22:46

اخبار => سایر رسانه ها

تهران – ایرنا – به دنبال شکایت شهرداری شهر پیشوا در استان تهران و با حکم قضایی، ساختمان اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان تخلیه و وسایل و تجهیزات آن به خیابان منتقل شد.
تجهیزات بنیاد شهید پیشوا را به خیابان ریختند

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

آنطور که منابع محلی گفته اند، در پی شکایت شهرداری پیشوا از بنیاد شهید به دلیل اجرا نکردن به تعهد خود در قبال دریافت زمین از شورای اسلامی، حکم خلع ید و تخلیه ساختمان اداری این سازمان امروز (یکشنبه) اجرا شد.
گزارش خبرنگار ایرنا حاکیست: با وجود تخلیه ساختمان، کارکنان بنیاد شهید در خیابان بساط کار خود را پهن کردند و به مراجعان پاسخ دادند.
جمعی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران شهرستان پیشوا پس از اطلاع از این موضوع ، در محل بنیاد شهید حاضر شدند و با نزدیک شدن به زمان نماز ظهر و عصر، مقابل ساختمان بنیاد به اقامه نماز پرداختند.
حجت الاسلام روح الله باقری امام جمعه شهرستان پیشوا و حاجیه خانم جنیدی، مادر چهار شهید دوران هشت سال دفاع مقدس نیز با حضور در محل اداره بنیاد شهید، نسبت به این اقدام شهرداری اعتراض کردند.
با اجرای این حکم، جلسه اضطراری به ریاست حسین عباسی فرماندار پیشوا با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی و مسئولان بنیاد شهید در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد تا ابعاد این اقدام مورد بررسی قرار گیرد.
فرماندار پیشوا در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : سال 1388 ازسوی شورای اسلامی و شهرداری پیشوا چهار هکتار زمین به منظور احداث مرکز فرهنگی ورزشی و توانبخشی، در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفت و مقرر شد تا با هماهنگی های به عمل آمده، این مرکز توسط بنیاد شهید احداث شود.
عباسی افزود: طی این سال ها در اراضی واگذار شده، ساختمان اداری بنیاد شهید نیز احداث شد ولی با وجود پیگیری های صورت گرفته و برگزاری جلسات مشترک با مسئولان بنیاد شهد ، به دلیل عدم تأمین اعتبارات لازم، اجرای این عملیات آغاز نشد.
وی اظهار داشت: تفاهم نامه واگذاری زمین از سوی شهرداری به بنیاد شهید چندین بار هم تمدید شد ولی اقدامی از سوی بنیاد شهید برای احداث این مجموعه صورت نگرفت لذا سال گذشته شهرداری پیشوا بر اساس درخواست شورای اسلامی، اقدام به طرح دعوای حقوقی کرد.
فرماندار پیشوا افزود: سال گذشته باز هم جلسه ای برای رفع مشکل در فرمانداری تشکیل و مقرر شد بنیاد شهید نقشه اجرایی را در اختیار شهرداری قرار دهد تا عملیات اجرایی طی چهار ماه آغاز شود ولی با توجه به تأئید نشدن نقشه ها از سوی شهرداری و عدم عمل به تعهد از سوی بنیاد، حکم قضایی خلع ید امروز اجرایی و در خلال بازپس گیری زمین، بخشی از وسایل اداری نیز از ساختمان بیرون برده شد.
عباسی افزود: تعدادی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران امروز مقابل ساختمان بنیاد شهید تجمع کردند ولی چون همه مکلف به تمکین از قانون هستند، این عزیزان را به آرامش دعوت کردیم تا حکم اجرایی شود.
فرماندار پیشوا گفت : عصر امروز به خاطر رعایت شأن و جایگاه خانواده معظم شهدا و بنیاد شهید و جامعه هدف آن ، جلسه ای در فرمانداری برگزار و مقرر شد ساختمان اداری بار دیگر در اختیار بنیاد شهید قرار گیرد و اگر تا شهریور ماه امسال با تأمین اعتبار، عملیات اجرایی پروژه فرهنگی بنیاد آغاز شود، زمین بار دیگر به بنیاد شهید واگذار شود.
پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254/ 1008


تعداد بازدید : 256

ارسال نظر

ارسال