ثبت بیشترین رشد اقتصادی کانادا در ۷ ماه اخیر

  • دوشنبه 12 اسفند 1398 ساعت 9:52

اخبار => سایر رسانه ها

رشد اقتصادی کانادا به بالاترین سطح خود از ماه می سال قبل رسید.
ثبت بیشترین رشد اقتصادی کانادا در ۷ ماه اخیر

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به نقل از مرکز آمار کانادا، رشد اقتصادی سومین اقتصاد بزرگ قاره آمریکا به طرز محسوسی افزایش یافت. برخی از کارشناسان، پایان اعتصابات بخش خودروسازی که تولید را تحت تاثیر قرار داده بود از جمله دلایل مهم ثبت رشد ۰.۳ درصدی رشد اقتصادی کانادا در ماه دسامبر می دانند که نسبت به رشد ماه قبل سه برابر شده است. این رشد که ۰.۲ درصد بیشتر از رشد ماه قبل و ۰.۱ درصد بیشتر از رقم پیش‌بینی شده توسط کارشناسان بود، در شرایطی رقم خورد که اقتصاد کانادا دو ماه پیش رشد منفی را تجربه کرده بود.

در بین بخشهای مختلف، رشد بخش حمل و نقل ۱.۵ درصد بوده است و خدمات مالی و بیمه نیز با ۰.۷  درصد در رده بعدی قرار دارد. بانک مرکزی کانادا از اکتبر سال گذشته تاکنون نرخ بهره را کاهش نداده است اما با این باقی ماندن رشد اقتصادی در سطح ضعیف، کار این بانک برای تداوم رویه فعلی سخت خواهد شد.

لازم به ذکر است که متوسط رشد اقتصادی کانادا در بازه زمانی۱۹۹۷ تا ۲۰۱۹ معادل ۰.۲ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سپتامبر ۲۰۰۳ با ۱.۲ درصد  و کمترین رقم ثبت شده مربوط به دسامبر ۲۰۰۸ با منفی ۱.۴ درصد بوده است.

از سوی دیگر در سه ماهه پایانی سال نیز رشد اقتصادی کانادا ۰.۱ درصد بوده است که ۰.۲ درصد کمتر از رشد اقتصادی دوره مشابه قبل و ضعیف ترین رشد اقتصادی فصلی این کشور از سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ بدین سو بوده است. در بخش تجارت خارجی، صادرات کانادا ۱.۳ درصد کاهش یافته که این رقم برای واردات ۰.۶ درصد کاهش بوده است.

هم چنین برای مجموع سال ۲۰۱۹ رشد اقتصادی کانادا ۱.۶ درصد بوده که ۰.۱ درصد پایین تر از رقم پیش بینی شده قبلی توسط بانک مرکزی این کشور و ۰.۳ درصد کمتر از رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۸ بوده است.

انتهای پیام


تعداد بازدید : 493

ارسال نظر

ارسال