تداوم روند صعودی در آخرین روز بورسی سال/ شاخص کانال ۹۶هزار واحد را پس‌گرفت

  • دوشنبه 28 اسفند 1396 ساعت 12:17

اخبار => سایر رسانه ها

معاملات امروز بازار سرمایه در ادامه سومین و آخرین روز کاری هفته همچنان در جوی آرام و مثبت دنبال می شود و دماسنج بازار تا این لحظه با ثبت رشد 240 واحدی مجددا به کانال 96 هزار واحدی صعود کرد.
تداوم روند صعودی در آخرین روز بورسی سال/ شاخص کانال ۹۶هزار واحد را پس‌گرفت

اقتصاد آنلاین - مریم علیزاده ؛ در جریان دادوستدهای آخرین روز بورسی سال 96، تا این لحظه شاخص کل با افزایش 240 واحدی به ارتفاع 96 هزار و 68 واحد بازگشت. شاخص هم وزن هم به تبعیت از شاخص کل با رشد 90 واحدی ( افزایش 0.53 درصدی) به عدد 17 هزار و 239 واحد رسید.

در این بین تا کنون یک میلیارد111 میلیون ورقه بهادار به ارزش 264 میلیارد تومان دست به دست شده است که از این میزان 66 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در بورس اختصاص داشت.

امروز نیز تا این لحظه بیشترین ارزش معاملات به گروه خودرو، مواد شیمیایی و دارویی اختصاص دارد. اما در بین نمادهای تاثیرگذار، برای سومین روز متوالی نماد «وبصادر» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشت. پس از آن نماهای «شاراک»، «فولاد» هرکدام به ترتیب 28 و 22 وواحد شاخص را افزایش دادند.

اما امروز سرانجام و برای پنجمین بار بلوک بیمه آسیا 28 به تعداد 841ر397ر433 سهم معادل 84ر18 درصد از سهام این شرکت توسط سازمان خصوصی سازی به وکالت از دولت جمهوری اسلامی ایران به قیمت پایه هر سهم 920ر1 ریال در نماد آسیا4 روی میز فروش رفت و معامله شد.

در گروه نمادهای تازه بازگشایی شده نماد شرکت مبین وان کیش «اوان»  که امروز به دلیل انتشار نتیجه نهایی دعوی له شرکت متوقف شده بود، در قیمت ۷۶۶ تومان بازگشایی شد.

از سویی دیگر نماد شرکت رینگ سازی مشهد که بلوک آن دیروز به فروش رفته بود، امروز به جهت انتشار نتیجه معامله و تغییر سهامدار عمده متوقف شد. گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران سهم ۳۵.۴۳ درصدی خود از رینگ سازی مشهد را به قیمت حدود ۱۵.۸ میلیارد تومان به شرکت پویا گستر خراسان فروخت.

در گروه مواد غذایی هم نماد شرکت مارگارین که تعدیل منفی حدود ۳۳ درصدی اعلام کرده، متوقف شد. سود خالص پیش بینی این شرکت از ۱۵ میلیارد تومان به ۱۰.۵ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است. این تعدیل منفی به دلیل تغییرات نرخ ارز مبادله ای، نزخ ارز دلار آزاد، نرخ های جهانی خرید روغن خام و تحقق نیافتن فرض افزایش قیمت محصولات است.

در گروه بانکی ها هم نماد بانک سینا به جهت برگزاری مزایده متوقف شد. سهام شرکت های مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن و توسعه سینا متعلق به بانک سینا از طریق مزایده به فروش می رسد. از آنجا که امروز نتیجه مزایده مشخص می شود، نماد این شرکت روز جاری بازگشایی خواهد شد.

در فرابورس آیفکس هم صعودی بود اما نه به اندازه دو روز گذشته. شاخص فرابورس تا این لحظه با افزایش 5.2 واحدی به ارتفاع یک هزار و 95 واحد رسیده است و فاصله خود با کانال 2 هزار واحد را کمتر نمود. در این بازار نیز تا کنون 110 میلیون ورقه بهادار به ارزش 940 میلیارد تومان دادوستد شده است که از این میزان تنها 23 میلیارد به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این بازار اختصاص داشت. همچون روز گذشته نمادهای «زاگرس»، «مارون» و «ذوب» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس  داشتند.


تعداد بازدید : 147

ارسال نظر

ارسال