تدوین ۳۲ هزار و ۵۰۰ مورد استاندارد

  • سه شنبه 2 بهمن 1397 ساعت 10:22

اخبار => سایر رسانه ها

رییس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد: تعداد استانداردهای تدوین شده تاکنون ٣٢ هزار و ٥٠٠ مورد است، ولی برای بخش‌های صنعت و خدمات و فرایندها بسیاری از استانداردها را تعدیل کردیم
تدوین ۳۲ هزار و ۵۰۰ مورد استاندارد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

، نیره پیروزبخت رییس سازمان ملی استاندارد صبح امروز (سه شنبه) و در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم، لزوم هم افزایی بین بخش دولتی و خصوصی بیش از گذشته است.

وی افزود: نباید اینطور برداشت شود که مشکل تولیدکنندگان و صنایع مشکل سازمان ملی استاندارد نیست و همه باید در یک سطح و یک جناح حرکت کنیم. پیروزبخت با اشاره به قانون جدید استاندارد، اظهار داشت: استانداردسازی براساس این قانون تنها وظیفه سازمان ملی استاندارد نیست و بسیاری از دستگاه ها دخیل هستند.

رییس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: با توجه به شرایط خاص کشور، بسیاری از مولفه های موثر در رشد و توسعه اقتصادی کشور نادیده گرفته می شود و بسیاری از تولیدکنندگان و بنگاه ها برای سرپا نگاه داشتن خود تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات با همکاری بخش خصوصی و بنگاه ها حل خواهد شد، ادامه داد: اعتقاد داریم اگر در احوال کشورهای پیشرفته نگاه کنید، بحث استانداردهای اجباری در حال به اتمام رسیدن است و بحث این است که استانداردهای اجباری حداقل لازم برای کیفیت تولید است.

پیروزبخت خاطرنشان کرد که تعدادی از قوانین و مقررات و نظارت ها با همکاری بخش خصوصی اجرایی شده است. وی اعلام کرد که تعداد استانداردهای تدوین شده ٣٢ هزار و ٥٠٠ مورد است ولی برای بخش های صنعت و خدمات و فرایندها بسیاری از استانداردها را تعدیل کرده ایم و از سال آینده تمام تلاش ما برای کاهش استاندارها و رفتن به سمت پیاده سازی نظام استاندارد است.


تعداد بازدید : 218

ارسال نظر

ارسال