توصیه به استفاده از کاغذهای ایرانی در چاپ کتب درسی

  • پنجشنبه 13 اردیبهشت 1397 ساعت 12:33

اخبار => سایر رسانه ها

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به استانداردهای کاغذ برای چاپ کتب درسی گفت: به شرکت‌های تولیدکننده کتب توصیه کرده‌ایم از کاغذها و سایر اقلام ایرانی استفاده و از برخی استانداردهای قابل اغماض در کاغذهای ایرانی چشم پوشی کنند و اجازه دهند تا شرکت‌های داخلی به کیفیت کاغذهای خود بیفزایند.
توصیه به استفاده از کاغذهای ایرانی در چاپ کتب درسی

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سید حسین طلایی زواره ، درباره سیاست حمایت از کالای ایرانی و اقدامات سازمان پژوهش برای تحقق آن اظهار کرد: استانداردهایی برای کاغذ وجود دارد و باید به گونه‌ای باشد که به کیفیت کتب درسی لطمه‌ای وارد نشود.

وی افزود: به شرکت‌های تولیدکننده کتب توصیه کرده‌ایم از  کاغذها و سایر اقلام ایرانی استفاده کنند و از برخی استانداردهای قابل اغماض در کاغذهای ایرانی چشم پوشی کنند و اجازه دهند تا شرکت‌های داخلی به کیفیت کاغذهای خود بیافزایند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه هم کاغذ ایرانی و هم خارجی در تولید کتب درسی به کار می‌رود گفت: برخی کتب تصویرمحور هستند و تصاویر باید دو طرف صفحه چاپ شوند. بخش قابل توجهی از پیام‌های آموزشی ما در یکسری از دروس از طریق تصاویر اتفاق می‌افتد. برای تولید کتب دروسی چون جغرافیا و زیست که تصویر نقش مهمی در آن دارند از کاغذهای خارجی و در کتب دیگر و مجلات رشد از کاغذهای ایرانی بیشتر استفاده می‌شود.

طلایی زواره با اشاره به تولید لوح‌های فشرده همراه کتب درسی اظهار کرد: لوح‌های فشرده دو دسته اند: نخست لوح‌های مبتنی بر موضوعات کتاب درسی و دوم لوح‌های فشرده مکمل دروس. امسال بخشی از محتواهای تولید شده را در اختیار تلویزیون تعاملی سینا قرار دادیم که روی شبکه خود بارگذاری کنند، بنابراین لوح فشرده کمتری تولید و از این طریق نقشی در اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

وی افزود: امسال به تعداد لوح‌های فشرده اضافه نمی‌شود و تنها در دروسی که آموزش آن با فیلم و نرم افزار گره خورده لوح فشرده تولید می‌کنیم.


تعداد بازدید : 229

ارسال نظر

ارسال