دانشگاه با روشنگری باید شاخص را به جامعه بشناساند

  • شنبه 24 شهریور 1397 ساعت 19:15

اخبار => سایر رسانه ها

دانشگاه با روشنگری باید شاخص را به جامعه بشناساند

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش گروه دانشگاه ایرنا از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام میرمجید قریشی اظهار داشت‌: معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در اقدامی مثبت در یک سال گذشته همایش‌ها و مراسم های خوبی برای استادان معارف و... برگزار کرده است.
وی افزود: این نشست‌ها، گفت وگوها، پرسش و پاسخ‌ها در ارتقای مهارت‌ها و بینش استادان مؤثر است. در این جلسات تبادل نظر و راهکارها ارایه ‌می ‌شود و هم ‌افزایی اتفاق می ‌افتد.
معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: اطمینان دارم که این اتفاقات در آینده موجب تکامل روند فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد خواهد شد و استادان این دانشگاه از بنیان‌های فکری بهتری نسبت به سابق برخوردار خواهند بود.
حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در مقابله با تهاجم فرهنگی خاطرنشان کرد: جامعه از دانشگاه انتظار و توقع جدی دارد. دانشگاه به‌عنوان مرجعی برای مردم محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: انتظار است استادان دانشگاه و نخبگان دانشگاهی دستاوردهای کشور را نشان دهند و تحلیل درستی از شرایط کشور به نمایش گذارند.
معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت : جنگ در شرایط فعلی در حوزه رسانه و اقتصاد است، انتظار جدی از دانشگاه‌هاست که روشنگری کرده و جامعه را آگاه کنند تا نخبگان شاخص‌ها را به ‌خوبی بشناسد و مطلع باشد دشمن از چه راه‌هایی وارد می ‌شود.
وی افزود: دانشگاه‌ باید در این شرایط مقاومت کرده و جامعه را نیز با خود همراه کند. استادان باید در کلاس‌ها این وظیفه روشنگری را ایفا و جلسات بحث و گفت وگو با دانشجویان ایجاد کنند.

** برگزاری دوره آموزشی تربیت مدیران راهبردی
در راستای اجرای تفاهم نامه‌ای بین مرکز آموزش سیاست‌گذاری مجمع تشخیص مصلحت نظام و دانشگاه الزهرا (س) دوره آموزشی تربیت مدیران راهبردی (ویژه بانوان) با هدف تقویت نگاهِ راهبردی، کلان‌نگر و آینده‌نگر در مدیران زن در 9 محور؛ حکمرانی، اقتصادی، زیرساختی، زیست ‌محیطی، اجتماعی- فرهنگی، امنیتی – دفاعی، سیاست خارجی و امور بین‌الملل، حقوقی – قضایی وعلم و فناوری در دانشگاه الزهرا(س) برگزار خواهد شد.
مدت زمان دوره 18 ماه خواهد بود که 12 ماه آموزش به همراه بازدیدهای استانی و دستگاهی و 6 ماه دوره پژوهش می باشد. واجدین شرایط از طریق معرفی سازمان ها، مصاحبه و با گزینش نهایی انتخاب می گردند.

** جدید الورودهای دانشگاه علم و صنعت به پابوس امام رضا (ع) می روند
معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت گفت: امسال به لطف الهی و دعوت رضوی، اردوی دانشجویان ورودی جدید کارشناسی دانشگاه در جوار ملکوتی آستان رضوی را در مشهد مقدس برگزار می کند.
براساس این گزارش این اردو ویژه دانشجویان کارشناسی ورودی 97 دانشگاه است و از تاریخ دوم تا پنجم مهرماه 1397 در مشهد برگزار خواهد شد.
توزیع تعرفه و کارت دانشجویی؛ دیدار با اساتید دانشگاه با رویکرد ترسیم آینده شغلی؛ گعده با فارغ التحصیلان موفق؛ برگزاری المپیک ورزشی و برنامه های فرهنگی و تفریحی متنوع از برنامه های پیش بینی شده ای است که در این اردوی معارفه انجام خواهد شد.
دانشجویان کارشناسی ورودی جدید دانشگاه برای ثبت نام می توانند از 24 تا 26 شهریورماه به سایت ordu.iust.ac.ir مراجعه نمایند.

**فراخوان مسابقه عکس عاشورایی در دانشگاه الزهرا
فراخوان مسابقه عکس عاشورایی با محوریت درک متعالی ابعاد عرفانی و حماسی سوگواران شهدای کربلا و ثبت و تولید مستند و... از سوی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد الزهرا(س) اعلام شد.
به گزارش ایرنا از جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س)، هدف از برگزاری این فراخوان سعی در درک متعالی ابعاد عرفانی و حماسی سوگواران شهدای دشت کربلا، ثبت و تولید و مستندسازی رفتارها و آیین های اعتقادی مسلمانان است.
علاقه مندان می توانند آثار خود را (حداکثر3عکس) به آدرس jahadfarhangi.alzahara@gmail.com ارسال کنند.
گفتنی است، آخرین مهلت ارسال آثار 5 مهرماه 1397 می باشد و تمامی دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کل کشور می ‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.
همچنین معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س) مسابقه کتابخوانی سفر شهادت به قلم امام موسی صدر برگزار می کند.
معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحدالزهرا(س) به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) مسابقه کتابخوانی «سفر شهادت» را برگزار می ‌کند.
تمامی دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی می‌توانند در این مسابقه شرکت کرده و تا روز هشت آبان 1397 (اربعین حسینی) متن حداکثر هزارکلمه‌ ای خود درباره کتاب سفر شهادت به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.
گفتنی است، آن دسته از علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه که علاقه ‌مند به تهیه کتاب سفر شهادت هستند می‌ توانند کتاب را با 25 درصد تخفیف از دبیرخانه مسابقه و یا سایت فروش کتاب آنلاین موسسه امام موسی صدر تهیه کنند.
علاقه ‌مندان جهت ثبت نام می ‌توانند به آدرس تهران، میدان ونک، میدان شیخ بهایی، دانشگاه الزهرا(س) ساختمان شهید قزوینی طبقه 4 واحد 416 مراجعه کرده و یا با شماره‌های 85692588 و 88611341 و آیدی تلگرامی @ganjgoli67 تماس حاصل کنند.

** سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی علم وصنعت منصوب شد
رییس جهاد دانشگاهی واحد علم و صنعت، مرتضی فلسفی را به عنوان سرپرست معاونت آموزشی واحد علم و صنعت منصوب کرد.
جهاددانشگاهی واحد علم و صنعت اعلام کرد؛ حمید آب روشن رییس جهاددانشگاهی واحد علم و صنعت، طی حکمی مرتضی فلسفی را به مدت یک سال به عنوان سرپرست معاونت آموزشی واحد علم و صنعت منصوب کرد.
**9103**1601**

تعداد بازدید : 263

ارسال نظر

ارسال