دانشگاه علم و صنعت سه مرکز نوآوری فعال راه اندازی می کند

  • چهارشنبه 5 دی 1397 ساعت 17:50

اخبار => سایر رسانه ها

تهران– ایرنا– رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: در برنامه چهارم این دانشگاه، ایجاد مراکز نواوری، تجاری سازی و کارآفرینی در نظر گرفته شده است که بر این اساس، سه مرکز نواوری فعال راه اندازی می شود.
دانشگاه علم و صنعت سه مرکز نوآوری فعال راه اندازی می کند

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

دکتر جبارعلی ذاکری عصر روز چهارشنبه در حاشیه گشایش مرکز نوآوری نیترو دانشگاه علم و صنعت، به خبرنگار علمی ایرنا گفت: تلاش ما این است که تا پایان سال و حداکثر تا سه ماهه اول سال 98، سه مرکز نوآوری فعال را افتتاح کنیم که یکی از آن ها امروز توسط معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گشایش یافت.
ذاکری ادامه داد: در حوزه تجازی سازی، اکوسیستم ایده تا اجرا تعریف می شود. ایده ای که در نهایت به تولید و عرضه یک محصول می رسد. مرکز نوآوری که افتتاح کردیم در این چرخه قرار دارد. افراد خلاق، دانشجویان و شرکت های نوپا به این مرکز مراجعه می کنند و با طرح ایده هایشان می توانند راهکارهایی در حوزه های مختلف ارائه کنند. در مرکر نوآوری با این افراد مشاوره شده و نظرشان پرسیده می شود تا به نتیجه برسند که می توان ایده شان را عملیاتی کرد یا نه. اگر ایده عملیاتی باشد، مسئولیت کل پروژه را به آن فرد می دهند و او را حمایت مالی می کنند تا بتواند ایده را به یک محصول برساند.
رییس دانشگاه علم و صنعت یادآور شد: این اکوسیستم در تمام دنیا تجربه شده و ما هم در دانشگاه تجربه این امکان را با حمایت معاونت علمی ریاست جمهور فراهم کردیم. در حال حاضر اولین مرکز فناوری افتتاح شده و امیدواریم دو مورد دیگر را نیز تا پایان امسال یا سه ماه اول سال 98 به پایان برسانیم.
«بحث فضا دادن به افراد خلاق برای این که بتوانند کار خود را پیش ببرند در واقع اولین قدم هایی است که مرکز نوآوری برمی دارد. علاوه بر فضای فیزیکی که برای این افراد در نظر گرفته شده است، ما یک صندوق خطرپذیر را با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه شکل دادیم که این صندوق پشتوانه مالی این افراد خواهد بود.»
ذاکری افزود: البته پروژه ها و ایده هایی که وارد مراکز نوآوری می شوند، باید مورد بررسی قرار بگیرند و تایید شوند. ممکن است ایده های زیادی به ما برسد، اما در نهایت از چند ایده حمایت شود.
نیترو، اولین مرکز نوآوری دانشگاه علم و صنعت ایران است که امروز در مراسمی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با هدف توسعه و ایجاد فضای نوآوری و راه اندازی کسب و کارهای نوین مبتنی بر دانش و ابتکار گشایش یافت.
علمی*م.ش*2017


تعداد بازدید : 807

ارسال نظر

ارسال