رحمانی خطاب به تجار: واردات بدون انتقال ارز عملی نشد،خبر دهید

  • یکشنبه 30 دی 1397 ساعت 17:5

اخبار => سایر رسانه ها

تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت، در نشست هیات نمایندگان اتاق ایران با یادآوری اینکه هفته گذشته «واردات بدون انتقال ارز» در دولت تصویب و مصوبه آن ابلاغ شد تصریح کرد، اگر این مصوبه عملی نشد به این وزارتخانه اطلاع دهید.
رحمانی خطاب به تجار: واردات بدون انتقال ارز عملی نشد،خبر دهید

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «رضا رحمانی» امروز (یکشنبه) در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: مصوبه یاد شده به تولیدکنندگان کمک می کند که برای تامین یک قطعه مورد نیاز واحد صنعتی، پشت صف تامین ارز منتظر نمانند.
وی پیرامون سخنان رئیس جمهوری درباره میزان ارز، اظهار داشت: ارز در کشور وجود دارد، اما اینکه ترکیب آن چگونه است و در کدام حساب ها و کشورها قرار دارد، یا در سامانه نیما چه قدر معامله شده، شاید قابل اعلام نباشد.
رحمانی مهمترین هدف و شاخص فعالیت وزارت صنعت در شرایط فعلی را حفظ وضع موجود تولید ذکر کرد .
وی ضمن اشاره به بروز برخی مشکلات برای صنایع از جمله خودرو سازان هنگامی که منصب وزارت را برعهده گرفت، گفت : « روزی که من آمدم خودروسازان می گفتند ظرف ٢ هفته تعطیل می شوند، در حالی که صدها دستگاه خودرو را پیش فروش کرده بودند و تولید کاهش یافته بود».
وی افزود: کمک قطعه سازان موجب حل مشکل تولید خودروسازان شد و به خودروسازان اعلام کره ایم ٨٠ درصد تولید فعلی باید به تعهدات قبلی اختصاص پیدا کند.
وزیر صنعت در خصوص تصمیم های اتخاذ شده در زمینه بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت: با بررسی صادرات در هفت ماه امسال ( منتهی به مهر)، متوجه شدیم که هشت هزار صادرکننده در این مدت فعالیت داشته اند که ٦ هزار نفر از آنها کمتر از یک میلیون دلار صادرات کرده بودند و به همین سبب بخشنامه رفع تعهد ارزی برای این بخش در نظر گرفته شد.
اقتصام*9189**1559


تعداد بازدید : 155

ارسال نظر

ارسال