رسولی: دستگاه قضا بهتر است به کار خود بپردازد/ کمبود نیروی مجرب برای اداره کردن شهرداری نداریم

  • سه شنبه 21 فروردین 1397 ساعت 13:21

اخبار => سایر رسانه ها

خزانه‌دار و نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر تهران بابیان اینکه دستگاه قضایی که 16 میلیون پرونده روی دستش مانده و به هیچ‌کدام از فسادهایی که شهردار گزارش داده است رسیدگی نکرده، بهتر است به کارهای خودش بپردازد، گفت: سازمان بزرگ شهرداری بلاتکلیف است و باید سرپرست انتخاب کنیم کمبود نیروی مجرب برای اداره کردن شهرداری تهران نداریم.
رسولی: دستگاه قضا بهتر است به کار خود بپردازد/ کمبود نیروی مجرب برای اداره کردن شهرداری نداریم

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ سید حسن رسولی در جلسه امروز شورای شهر تهران درباره اظهارات دادستان کل کشور درباره استعفای شهردار، گفت: این اظهارات با اصل 57، 101، 102 و 103 قانون اساسی و قانون تشکیلات شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای کشور مغایر است و با شأن و جایگاه دستگاه قضایی بخصوص دادستان کل مغایرت آشکار دارد، ایشان عامرانه فرمودند که شورا چنین کند و شهردار چنین کند، اگر آقای شهردار ترک پست کند ایشان به‌عنوان مدعی‌العموم آقای شهردار را مورد تعقیب قرار نمی‌دهد.

وی ادامه داد: حجت‌الاسلام منتظری را می‌شناسم، امیدوارم که این اظهارات یا ناصحیح باشد یا امروز دادستان کل آن را اصلاح کنند. دستگاه قضایی که 16 میلیون پرونده روی دستش مانده و به هیچ‌کدام از فسادهایی که شهردار گزارش داده است رسیدگی نکرده، بهتر است به کارهای خودش بپردازد، مضافاً بااینکه 21 نفر اعضای شورای شهر ( که کوچک‌ترین آن من هستم )علاوه بر آرای میلیونی در حدی که موردنیاز مدیریت شهری هست، دانش توان و تجربه‌دارند .

خزانه‌دار و نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر تهران، بابیان اینکه همانند آقای الویری در مورد دلایل استعفا و کناره‌گیری آقای شهردار تردید داشتم و علت مخالفت من با استعفای ایشان نیز همین بود، گفت: برای همین روز گذشته دیداری با آقای شهردار داشتم تا بدانم، بالاخره تصمیمشان چیست. توجه همکاران را به موضوع شأن شئونات و جایگاه شورای اسلامی شهر جلب می‌کنم. بحث آقای شهردار و اداره پایتخت است.

وی ادامه داد: دوستان امروز برخلاف جلسه گذشته برای بنده اراده محکمشان بر کناره‌گیری یقین شد . به دلیل فشارها که برای نمایندگان مردم محرز هست، علی‌رغم حمایت جانانه شورای اسلامی شهر تهران مدیر منتخب اظهار می‌کند ، مریض است. دوستان توجه داشته باشند یکی از شرایط احراز آقای یا خانم شهردار؛ برخوردار بودن از سلامت جسمی و روحی است که توانایی انجام کار داشته باشد و شهردار رسماً اعلام کرد که من ناتوان هستم.

رسولی درباره انتخاب سرپرست برای شهرداری نیز تصریح کرد: اینکه اشاره شد که برای انتخاب سرپرست فرصت نداشتیم، باید بگوم که ما در چند ماه قبل ابتدا آقای نجفی را انتخاب کردیم و شخصاً مدارک ایشان را پیشاپیش بر اساس رأی شورا و تقاضایی که آقای الویری رئیس کمیسیون شورای موقت داشت، به وزارت کشور بردم ولی حکم آقای شهردار صادر نشد و کمتر از 24 ساعت موظف شدیم سرپرست انتخاب کنیم و این شورای توانمند سرپرست را ظرف یک ربع انتخاب کرد.

 وی در پیشنهادی از آقای دادستان خواست از اظهارات خلاف مصلحت نظام و خلاف قانون عذرخواهی کنند، گفت: حال که شهرداری تهران استعفا کرده است باوجوداینکه  تا پایان فروردین‌ماه فرصت انتخاب سرپرست وجود دارد اما از امروز که استعفای ایشان خوانده شد، سازمان بزرگ شهرداری بلاتکلیف است پیشنهادم این است اعضای شورا با تقاضای تأخیر در انتخاب سرپرست، رأی منفی بدهند و انتخاب سرپرست در دستور کار قرار گیرد و از بین معاونان یک نفر به‌عنوان سرپرست موقت انتخاب کنیم . سه ماه فرصت داریم تا شهردار را معرفی کنیم و از همکارانم استدعا می‌کنم از همه ظرفیت استفاده نکنیم و زودتر شهردار را انتخاب کنیم زیرا کمبود نیروی مجرب برای اداره کردن شهرداری تهران نداریم.

رسولی نمی‌توانیم شهر را معطل کنیم و ما نمایندگان و وکلای مردم هستیم و امروز باید تکلیف مدیریت شهری را روشن کنیم، تصریح کرد: نمی‌توانیم امروز قانون شهردار انتخاب کنیم به دلیل اینکه شهردار باید وزیر کشور منصوب کند و طی این کار، مستلزم تشریفات خاص است. خواهش می‌کنم از یکی از معاونین به‌عنوان سرپرست انتخاب کنیم و آقای رئیس حکم آن را صادر کند و تا بلافاصله طی جلسات پی‌درپی انتخاب شهردار بپردازیم ممکن است همانند دادستان، فردا یک برادر دیگری از دستگاهی فشار به آقای شهردار بیاورد و فرمایش دیگری کنند ما می‌توانیم زیرا وکیل و مسئولیم و اختیارداریم و باصداقت باید تصمیم بگیریم.


تعداد بازدید : 178

ارسال نظر

ارسال