زیباترین فرودگاه های دنیا را پیش از خرید بلیط بشناسید

  • جمعه 16 آذر 1397 ساعت 4:1

اخبار => سایر رسانه ها

زیباترین فرودگاه های دنیا را پیش از خرید بلیط بشناسید

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

اگر جزو افرادی هستید که علاقه زیادی به سفرهای خارجی دارید احتمالا نظر بیش از 65 هزار توریست درباره بهترین فرودگاه هایی که دیده اند می تواند برای شما جذاب باشد. فرودگاه ها محل جدایی ها و دیدارهای شما هستند و در هر سفر خارجی حداقل چندساعتی را در این مکان سپری می کنید. چه چیزی بهتر از اینکه این مکان گذر برای شما تبدیل به یک جاذبه دیدنی شود.

براساس یک نظرسنجی از مسافران سرتاسر جهان، 9 فرودگاه به عنوان زیباترین فرودگاه های جهان انتخاب شده اند که آشنایی با آنها خالی از لطف نیست. شاید هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی بعدی ترغیب به انتخاب یکی از این فرودگاه ها شدید. در این نظرسنجی، امکانات رفاهی و زیبایی های فرودگاه ملاک های رتبه بندی کاربران بوده است.

1- فرودگاه بین المللی اینچئون کره جنوبی

فرود آمدن در بزرگترین فرودگاه کره جنوبی و یکی از بزرگترین فرودگاه های دنیا می تواند تجربه متفاوت و جذابی باشد. فرودگاه بین المللی اینچئون برای پنج سال متوالی بهترین فرودگاه در جهان از نظر شورای بین المللی فرودگاه های جهان و مسافران انتخاب شده است. این فرودگاه با کسب امتیاز 5 ستاره کامل از موسسه اسکای تراکس نیز ویترین افتخاراتش را کامل کرده است.

زیباترین فرودگاه های دنیا را پیش از خرید بلیط بشناسید

از جمله امکانات بینظیر این فرودگاه می توان به زمین گلف مصنوعی، استخر و آبگرم، خوابگاه های اختصاصی، کازینو و باغ سرپوشیده اشاره کرد.

2- فرودگاه بین المللی سنترال دوبی

با تکمیل این فرودگاه در سال 2017، بلافاصه فرودگاه بین المللی سنترال به عنوان بزرگترین فرودگاه جهان با 5 درگاه و 4 ترمینال شناخته شد. این فروگاه ظرفیت بیش از 160 میلیون مسافر و 12 میلیون تن بار در سال را دارد که در نوع خود بینظیر است.

اگر تصمیم داشتید از زمانی که در فرودگاه سپری میکنید نیز لذت ببرید، انتخاب فرودگاه سنترال هنگام خرید بلیط تهران دبی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

 

3- فرودگاه منارا، مراکش

همیشه برترین فرودگاه ها بزرگترین آنها نیستند. فرودگاه منارا تنها فرودگاه بین المللی مراکش و یکی از کوچکترین فرودگاه های بین المللی جهان به حساب می آید. فرودگاه منارا یکی از پیشکسوت های فرودگاه های مسافری شناخته می شود که در سال 1952 تاسیس شده است. اما امکانات و زیبایی ورودی این فرودگاه در آخرین بازسازی های صورت گرفته، چشم هر مسافری را خیره کرده است.

زیباترین فرودگاه های دنیا را پیش از خرید بلیط بشناسید

جالب اینجاست که با وجود اینکه این فرودگاه حتی بوردینگ فرودگاهی ندارد اما توانسته در لیست بهترین فرودگاه های جهان از نگاه مسافران خود را جای بدهد.

 

4- فرودگاه بین المللی دنور کلورادوی ایالات متحده آمریکا

شاید جذابیت این فرودگاه برای مسافران آن، بدلیل معماری متفاوت و کنجکاوی برانگیز آن باشد. گفته ها درباره معماری این فرودگاه به قدری متفاوت و شنیدنی ست که شما را در فکر یک توطئه آمریکایی فرومیبرد. استفاده از طراحی های سمبلیک و رگه هایی از سلیب شکسته ی نازیسم و سربازی که به شاهزاده ی صلح حمله میکند در ورودی این فرودگاه از نمونه شایعات شنیده شده درباره طراحی این فرودگاه است.

در معماری این فرودگاه از یک بنای گرانیتی استفاده شده که در بین مسافران این فرودگاه باعنوان محافظ کپسول زمان شناخته می شود. گفته می شود که در این سنگ گرانیتی کپسول زمانی نهفته ست که در سال 2094 باز خواهد شد.

 

5- کشور اسپانیا و فرودگاه بیلبائو

فرودگاه بین المللی بیلبائو جزو 6 فرودگاه پولساز اسپانیا بحساب می آید. این فرودگاه با لقب La Polama به معنی "آشیانه یا خوابگاه" شناخته می شود. دلیل این نامگذاری به دلیل معماری خاص آن به شکل یک پرنده ی آماده پرواز است.

در پرواز به اسپانیا، فرودگاه بیلبائو میزبان نرخ قابل توجهی از سفرهای بین المللی اسپانیاست که شاید یکی از مهمترین دلایلش زیبایی این فرودگاه باشد.

 

6- فرودگاه جان اف کندی، آمریکا

این فرودگاه هم شهرتش را مدیون طراحی و معمار سازنده آن است. خالق فرودگاه جان اف کندی، اِرو سارینن معماری این بنا را به شکل یک مرغ دریایی درحال پرواز پایه گذاری کرده است. از زیبایی این فرودگاه همین بس که در فیلم های سینمایی هالیوودی متفاوتی همچون "cache me if you can" ، این مکان از لوکیشن های مهم فیلم بوده است.

زیباترین فرودگاه های دنیا را پیش از خرید بلیط بشناسید

7- ترمینال 4 فرودگاه بین المللی مادرید اسپانیا

سازگاری با طبیعت، ویژگی اصلی فرودگاه بین المللی مادرید است. معماری این فرودگاه با محوریت قرار دادن سادگی، سازگاری با طبیعت، ثبات و انعطاف پذیری و با هدف انتقال آرامش و آسایش به مسافران این فرودگاه بوده است.

عمده متریال استفاده شده در ساخت این فرودگاه فلز استیل و چوب بامبو است که علاوه بر طبیعت دوست بودن، موجب شده تا بیشترین استفاده از نور طبیعی در این فرودگاه صورت پذیرد. نکته جالب در مورد این فرودگاه آن است که عده ای معتقدند شما با خرید بلیط هواپیما عملا یک تور طبیعت گردی رایگان نیز دریافت کرده اید.

زیباترین فرودگاه های دنیا را پیش از خرید بلیط بشناسید

8- ترمینال 3 فرودگاه بزرگ بیجینگ چین

المپیک 2008 با میزبانی کشور چین، این فرودگاه بین المللی را برای شهر بیجینگ به ارمغان آورد. طراحی این فرودگاه بینظیر توسط شرکت بزرگ معماری نورمن فاستر انجام شده که خود این مساله به اهمیت و جذابیت فرودگاه اضافه کرده است.

 ترکیب فرهنگ سنتی چینی و معماری مدرن که به شکل یک ماهی درآمده، چیزیست که باعث شده این فرودگاه در نوع خود بینظیر باشد. امکانات رفاهی کامل فرودگاهی، طراحی زیبا و همخوان با فرهنگ شرقی، ترمینال 3 فرودگاه بیجینگ را در لیست جذابترین فرودگاه ها از نگاه توریست ها قرار داده است.

9- فرودگاه بین المللی کانسای ژاپن

فرودگاه کانسای در سال 1994 طی 38 ماه تاسیس شد. این فرودگاه با دخیل کردن بیش از یک میلیون کارگر یکی از پرزحمت ترین فرودگاه ها بحساب می آید. تاسیس این فرودگاه با یک باند 4 کیلومتری بر روی یک جزیره ی مصنوعی به نام اوساکا کاریست که فقط از مهندسان ژاپنی برمیاید.

آنچه که این فرودگاه را منحصربفرد کرده استفاده از متریال های بسیار مقاوم در برابر زلزله و بلایای طبیعی در کنار بهره مندی از مدرن ترین امکانات رفاهیست.

اگر تجربه سفر به هریک از این فرودگاه ها و یا سایر فرودگاه های دیدنی دنیا را دارید، به جمع 65 هزار شرکت کننده در این نظرسنجی بپیوندید و خوانندگان این مقاله را با زیباترین فرودگاه های دنیا آشنا کنید.


تعداد بازدید : 483

ارسال نظر

ارسال