سامان‌دهی جنگ آخر هفته‌ها در خانه!

  • یکشنبه 15 بهمن 1396 ساعت 16:56

اخبار => سایر رسانه ها

زنان همه طول روز و هفته را برنامه ریزی می کنند تا تعطیلات، متناسب با لیست نوشته شده شان سپری شود و مردان از این طومار زنانه در حال فرار هستند.
سامان‌دهی جنگ آخر هفته‌ها در خانه!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بیتوته، وقتی بوی خوش آخر هفته می آید، همه اعضای خانواده به خصوص خانم خانه بال در میاورد. فرقی نمی کند شاغل باشد یا نباشد. چرا که اگر شاغل بود در این دور روز تعطیلی کارهای تلنبار شده را انجام می دهد، بدون آنکه استرس و نگرانی های شغلی داشته باشد. و اگر هم شاغل نباشد خوشحال از اینکه در آخر هفته همسرش کنارش است و کارهایی را که از عهده او خارج بوده و در طول هفته نتواسته است انجام دهد، با کمک شوهرش می تواند انجام دهد.

مردان بنده محبت هستند و نیروی محبت می تواند آنها را به هر کاری ترغیب کند.

اما از سوی دیگر مردان که از شنبه تا چهارشنبه صبح زود بر می خیزند و با چشمانی خواب آلود به سرکار می روند و باز با چشمانی بسته در آخر شب به منزل بر می گردند، آخر هفته برای آنها معجزه استراحت کردن است. کل هفته را به امید  ظهر پا شدن  جمعه سپری می کنند. تازه بسیار علامندند بعد از بیدار شدن، روبروی تلویزون دراز بکشند و کانال ها را تا زمانی که ناهار آماده می شود بالا و پایین کنند. در این بین از خوردن تخمه و چای هم دریغ نمی کنند.

غرهای ممتد و گوش های ناشنوا

 زنان که برای جمعه برنامه ریزی دیگری کرده اند، بی تفاوتی مردان جرقه ای برای شروع غر زدن های پی در پی است، "که یک روز تعطیل در خانه هستی و به من کمک نمی کنی". همه زنان آرزو دارند که همسرانشان در کارهای خانه به آنها کمک کنند. توقع زیادی ندارند همین که بعضی وقت ها ظرف بشوند، جارو و گردگیری کنند، لباس ها را بشورند و اتو کنند بسیار کافی است . و مردان نیز آرزو دارند کاش هیچگاه همسرشان به آنها حتی تعمیر کردن لوازم برقی خراب شده و کارهای فنی را واگذار نکنند تا با فراغ بال به نیم چرت های عصر روز تعطیل خود بپردازند.

ولی زنان نمی توانند از این موضوع صرف نظر کنند و بالاخره یک روز تعطیل را باید آن گونه که خودشان می خواهند مدیریت کنند.

اگر از همسر خود نخواهید، ممکن است اصلاً نداند که به کمک نیاز دارید و شما هم هیچوقت نمی‌فهمید که تا چه میزان می‌تواند به شما کمک کند.  به او بگویید کمک او باعث می‌شود سطح انرژی شما حفظ شده و زمان بیشتری برای دور هم بودن خانواده ایجاد خواهد شد. پس برای این کار ابتدا باید ببینید چه کارهایی باید انجام شود. از شستن لباس‌ها گرفته تا بیرون بردن آشغال‌ها، لیستی از همه کارهای هفتگی تهیه کنید و یادداشت کنید . باید کارها را به سه دسته آسان، متوسط و سخت تقسیم بندی کنید. هر کار را با توجه به مقدار وقتی که می‌گیرد و میزان فعال بودن آن و اینکه چند وقت یکبار لازم است انجام شود درجه‌بندی کنید. بعنوان مثال، تمیز کردن کف خانه می‌تواند یک کار با شدت متوسط باشد.

برای آنکه همسرتان را در راه کمک کردن به خودتان بیاورید، با قدردانی از کارهایی که در خانه انجام می‌دهد شروع کنید. از کارهایی که در حال حاضر در خانه انجام می‌دهد یاد کنید و بگویید چطور با این کارها به خانواده کمک می‌کند. بعد بگویید چون احساس می‌کنید مسئولیت‌های زیادی در خانه به گردن شماست، دوست دارید بیشتر در کارها کمکتان کند.

تغییر عادت‌های قدیمی زمان می‌برد، مخصوصاً وقتی تمیز کردن خانه به یک نفر محول شده باشد. نیاز به خاطرنشانی‌های ملایم بسیار و حتی روش‌های جدی‌تر برای به کار گرفتن مرد در خانه وجود دارد اما دلسرد نشوید، آنقدر ادامه دهید تا این مسئله به صورت یک عادت در خانه‌تان درآید. فقط دقت کنید که وقتی کاری را فراموش کرد، خیلی سروصدا نکنید، فقط با ملایمت به او تذکر دهید.انعطاف‌پذیری داشته باشید و صبور باشید.

 همسرتان چون شما در انجام کارهای خانه تخصص ندارد و ممکن است اصلا نحوه انجام کار را نداند، پس می‌توانید نحوه انجام کار را برای او توضیح دهید. اما به او نگویید فقط به همین صورت و سر یک ساعت مشخص است که می‌تواند آن کار را انجام دهد. درعوض برایش توضیح دهید که چطور آن کار را انجام دهد و کدام روش به نظر شما راحت‌تر است. اگر دقیقاً از روش شما استفاده نکرد، سروصدا نکنید. چه بسا ممکن است روشی که همسرتان استفاده کرده است، بسیار بهتر و مفیدتر از راه شما باشد.

 همچنی فقط به این دلیل که شوهرتان کاری را به صورت ایدآل انجام نمی‌دهد نباید جلو کار کردن او را بگیرید. یادتان باشد که اگر به کمک بیشتری نیاز دارید، باید طریقه انجام کارها توسط او را بپذیرید.

 در ابتدای ترک عادت او و در مسیر همکاری آوردنش، کارهایی مثل خالی کردن سطل زباله، جمع کردن لباس کثیف‌ها و تی کشیدن زمین را به شوهرتان بدهید. کارهایی که ممکن است آثار جبران‌ناپذیری بر جا بگذارد مثل شستن لبا‌س‌ها را در ابتدای راه به او محول نکنید.

در کارهای خانه و چیدمان آن به علاقه مندی های همسرتان احترام بگذارید. قطعاً اگر مردی بداند نظراتش برای همسرش دارای اهمیت است رغبت بیشتری برای جا به جایی وسائل منزل و کمک دارد. یک نکته ساده این است که اگر شما غذای مورد علاقه همسرتان را طبخ نمایید و یا لباسی را که دوست دارد بپوشید در او ایجاد انگیزه کرده اید تا او هم به خواسته های شما که همان کمک کردن است احترام بگذارد.

مردان خواستار محبت هستند و نیروی محبت می تواند آنها را به هر کاری ترغیب کند. حال تصور کنید مردی خسته وارد خانه می شود با آغوش گرم همسر و یک استکان چای و چند جمله دلنشین مواجه شود، این حجم از محبت به راحتی خستگی چندین ساعته مردان را از تن آنها بیرون خواهد کرد. خلق خوش، ظاهر آراسته ، مهربانی در کلام ، درک خستگی ها ، سوال پیچ نکردن ... از راس اموری است که در هنگام ورود یک مرد خسته باید مورد توجه قرار گیرد.


تعداد بازدید : 175

ارسال نظر

ارسال