سردرختی‌های تابستانه امسال به بازار نرسید

  • چهارشنبه 13 تیر 1397 ساعت 17:18

اخبار => سایر رسانه ها

رئیس اتحادیه بارفروشان​،​­ سرمازدگی میوه های تابستانه را دلیل نرسیدن سردرختی های امسال به بازار میوه و کاهش عرضه این محصولات و بالا رفتن قیمت آنها در بازار عمده فروشی اعلام کرد.
سردرختی‌های تابستانه امسال به بازار نرسید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صداوسیما، حسین صابری قیمت گذاری میوه را در میدان مرکزی میوه و سبزی براساس نظام عرضه و تقاضا دانست و افزود: تابستان سال گذشته فراوانی بار در بازار اتفاق افتاد درحالی که هزینه حمل و نقل این محصولات نیز به سختی تامین شد امسال نیز سرمازدگی سبب کاهش حجم میوه های سردرختی و کاهش محصولات تابستانه در بازار شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال میوه های هسته دار در بازار با کاهش چشمگیری مواجه است گفت: با توجه به کمبود این میوه ها از جمله گیلاس قیمت آن نیز با کاهش مواجه نخواهد شد.

صابری افزود: برای کاهش قیمت میوه باید منتظر باشیم تا میوه های زمستانه ­از اواخر شهریور وارد بازار شوند.­

وی از ثبات قیمت بخش عمده انواع سبزیجات و میوه های پرمصرف در میدان مرکزی میوه وتره بار خبر داد و گفت: بادمجان قلمی از ۷۰۰ تا ۲۲۰۰تومان تومان ، پیاز زرد از ۶۰۰ تا ۱۵۰۰تومان ، پیاز شیری ۷۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان ، فلفل دلمه ای سبز ۱۰۰۰تا ۳۵۰۰تومان، کاهو پیچ سالادی ۱۰۰۰تا ۲۷۰۰تومان، کدو مسمایی ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰هزار تومان، کرفس ۱۰۰۰ تا۲۰۰۰ تومان ،گوجه فرنگی نو از ۱۰۰۰تا ۲۲۰۰ تومان ، کلم قرمز از ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان ، لوبیا سبز از ۲۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان ، هویج از ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان ، سیب زمینی نو از ۵۰۰ تا ۱۷۰۰ تومان ، سیب زمینی استانبولی۱۰۰۰ تا۴۰۰۰ تومان ، سبزی خوردن ۷۰۰تا ۱۷۰۰وسبزی جور ۷۰۰تا ۱۵۰۰ تومان ، بامیه ۳۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان فروخته می شود.

عضو هیئت رئیسه­ اتحادیه بارفروشان افزود: قیمت برگ مو از ۸۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ تومان و سیر تازه از ۲۵۰۰ تا ۸۰۰۰ هزار تومان عرضه خواهد شد.

صابری با بیان اینکه قیمت گیلاس در میدان مرکزی میوه و تره بار از ۷۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰تومان عرضه شده است ادامه داد: گیلاس صورتی از ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان ، انواع زردآلو از ۳۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ تومان ، آلو زرد از ۲۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان ، آلو سیاه از ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان ،​ انواع انگور از ۴۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ تومان ، خیار رسمی ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان ، سیب گلاب ۴۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ هزار تومان ، شلیل شب رنگ از ۳۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان ، دستنبو ۸۰۰هزار تا ۲۵۰۰ تومان ، خربزه ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان ، موز ۵۵۰۰ تا ۷۰۰۰هزار تومان و هندوانه ۱۰۰۰ تا ۲۲۰۰تومان عرضه می شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان­ گفت: لیمو ترش سنگی نیز از ۷۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ هزار تومان و لیمو ترش ریز از ۵۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ تومان عرضه می شود.


تعداد بازدید : 241

ارسال نظر

ارسال