شهر ری ٢برابر کل تهران روزهای ناسالم دارد

  • دوشنبه 16 بهمن 1396 ساعت 12:33

اخبار => سایر رسانه ها

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تعداد روزهای ناسالم مناطق پایتخت 120 روز بوده در حالی که تعداد روزهای ناسالم شهر ری 250 روز در سال 96 بوده است.
شهر ری ٢برابر کل تهران روزهای ناسالم دارد

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛احمد مسجدجامعی روز یکشنبه در چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به تهران گردی که به مناسبت هفته هوای پاک در منطقه ری داشته است، گفت: شهر ری آلوده ترین نقطه پایتخت است.

وی با بیان اینکه، این تذکر را به این دلیل اینکه ما شورای شهر هستیم، نه شورای شهرداری و به منظور خاطر تحقق مدیریت یکپارچه به محیط زیست ارائه می کنم، اظهار کرد: بر اساس نظر کارشناسی مهمترین چالش مدیریت شهری تهران آلودگی هواست و این آلودگی برای تمام نقاط پایتخت یکسان نیست و میزان آلودگی در جنوب شهر به ویژه منطقه 20 بیشتر است و تفاوت محسوسی با سایر مناطق دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه در منطقه ری بیشتر روزها هوا در حالت هشدار و ناسالم است، گفت: از ابتدای سال 96 تاکنون شهر ری 250 روز ناسالم داشته است در حالی که در سایر مناطق 120 روز ناسالم بوده و تقریبا دو برابر سایر نقاط است.

وی گفت: با توجه به شرایط محیطی و کشاورزی این منطقه نباید آلودگی از دیگر مناطق بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه منبع آلودگی در این منطقه کارخانه سیمان است، گفت:  همیشه از دودکش های این کارخانه گرد و غبار بیرون می آید و یکی از اصلی ترین دلیل آلودگی هوا در این منطقه گرد و غبار است.

وی ازسازمان محیط زیست درخواست کرد وضعیت آلایندگی کارخانه سیمان را در پنج سال گذشته گزارش دهد و به این سوال پاسخ دهد که چه اقدامات کنترلی برای کاهش آلودگی انجام شده و به نتیجه مطلوبی رسیده اند.


تعداد بازدید : 174

ارسال نظر

ارسال