شورای اجتماعی شهر تهران را ایجاد میکنم/ محوریت محله در ایجاد هویت و تعلق خاطر شهروندان

  • دوشنبه 17 اردیبهشت 1397 ساعت 11:17

اخبار => سایر رسانه ها

کاندیدای تصدی شهرداری تهران گفت:اگر شهردار شوم شورایى به نام شوراى اجتماعى شهر تهران که مرکب از سازمان هاى دولتى، جامعه مدنى و...شکل خواهد گرفت تا مسائل در یک متد هماهنگ پیش رود.
شورای اجتماعی شهر تهران را ایجاد میکنم/ محوریت محله در ایجاد هویت و تعلق خاطر شهروندان

به گزارش اقتصادآنلاین، سید محمود حسینى کاندیدای تصدی شهرداری تهران در تشریح برنامه‌های خود در صحن شورای شهر تهران گفت:هدف راهبردى ما تبدیل مدیریت شهری به حکمروایی خوب شهری است.

•حاکمیت قانون و رفع تعدد نهادی

•مسئولیت پذیری، پاسخگویی و شفافیت

•عدالت، مشارکت  و اجماع پذیری

وی ادامه داد: من ادعا ندارم که ابر مردى براى حل مشکلات هستم اما میتوانم کشتى پر تلاطم را به ساحل امن ببرم.عدالت، مشارکت، امنیت و اخلاق جز اهداف ماست.

او با بیان اینکه رویکرد ما محله محورى و تخصص گرایى است،اضافه کرد:هماهنگى میان برنامه و منابع انسانى باید ایجاد شود و نسبت صف و ستاد باید برقرار شود. اگر هرم شهردارى را ببینید، متوجه مى شوید که هرم روى سر قرار دارد و حتى تجانس آن بهم خورده و شکم داده است.

ثصقثصق

او تاکید کرد: موازى کارى در شهردارى به وفور وجود دارد و باید حل شود.براى انتخاب مدیران باید براساس شایسته سالارى کار کرد.

محمود حسینی با بیان اینکه شهر هوشمند به معناى استفاده از دوربین در سطح شهر یا استفاده از اینترنت نیست،ادامه داد: بلکه استفاده موثر از داده ها براى تصمیم گیرى مهم و حل معضلات است که باید با استفاده از آن ها کیفیت ارتقا یابد.

وی ادامه داد: یک شهر هوشمند پایدار، شهری نوآورانه است که از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات و دیگر امکانات بهره می‌برد تا «بهبود در کیفیت زندگی»،‌ «کارایی عملیات شهری و سرویس‌ها» و «رقابتی بودن» حاصل شود. این در حالی است که نیازهای نسل‌های فعلی و آتی را با توجه به جنبه‌های محیطی و اجتماعی برآورده می‌کند.

محمودحسینی اضافه کرد: حاکمیت هوشمند، یکپارچه‌سازی خدمات و تعاملات بین حاکمیت، مردم، شهرداری و سازمان‌های مرتبط، به منظور عملکردی یکپارچه، اثربخش و کارا است.باید مدیریت و تصمیم گیرى بر اساس داده‌ها جایگزین مدیریت سلیقه‌اى شود.

محمود حسینی ادامه داد: در خط مشى و سیاست گذارى نمیتوان به همه مسائل پرداخت و من هم به سه محور توجه کردم  که عبارتند از بازافرینى شهرى با رویکرد محله محورى، اقتصاد شهرى و منابع پایدار و کاهش ترافیک، الودگى هوا و مسائل زیست محیطى است.

به گفته او بازآفرینى شهرى یعنى توجه به میراث طبیعى، رسیدگى به نابسامانى هاى نما و منظر، سلامت و رفاه اجتماعى، عدالت در زیر ساختها، توسعه متوازن محلات و ایمنى و تاب اورى مهم است

این کاندیدای تصدی‌ شهرداری تهران گفت: با بیان در بخش اقتصاد شهرى دو مولفه توسعه پایدار و مدیریت منابع و مصرف مهم است.

قثقثقثقثق

او با اشاره به محوریت محله در ایجاد هویت و تعلق خاطر ساکنان در فرایند بازبینى فعالیت‌های شهر،گفت:دولت، شهردارى، بخش خصوصى، مردم و سمنها هر کدام وظایف خود را دارند که باید با هم منسجم شوند.هدف اجتماعى ما ارتقا زیست پذیرى و کیفیت زندگى است.

وی ادامه داد: ایمنى و تاب آورى در قالب بازآفرینى شهرى بسیار مهم است و اگر حادثه اى در تهران رخ دهد امکان حل مشکل نیست چراکه راهها قفل می‌شود، بنابراین باید قالب محله محورى دیده شود.

به گفته او توجه به عدالت، سلامت و رفاه اجتماعى در دستور کار قرار میگیرد.در بخش سلامت و رفاه اجتماعى محله محورى در دستور کار قرار دارد و معتقدیم آسیب‌های اجتماعى به صورت درون جوش حل می‌شود و میبایست مراکز تجمعى همچون سینما و...نزدیک محلات باشد.

محمود حسینی اضافه کرد: یک شورایى به نام شوراى اجتماعى شهر تهران که مرکب از سازمان هاى دولتى، جامعه مدنى و...شکل خواهد گرفت تا مسائل در یک متد هماهنگ پیش رود.

وی گفت: احیا فرهنگ تفریح و شادى، توسعه فرهنگ ورزش، آموزش شهروندان براى رویارویى با آسیب ها، تعیین نمادهاى هویت محلى در دستور کار است.

وی با بیان اینکه هدف ما در بحث توسعه پایدار اقتصاد شهرى و مدیریت منابع و مصارف، رونق اقتصاد شهر بر پایه ظرفیت هاى محلى،منطقه اى و ملى است،گفت: باید پایگاه داده هاى اقتصاد شهرى، بهره گیرى از موقعیت اجتماعى بین المللى شهر، ایجاد مرکزى براى رصد فعالیتهاى اقتصادى، برآورد سالانه تولیدناخالص داخلى شهر، کاهش سهم اجاره بها، اصلاح نظام تامین مالى شهردارى، نظارت هدفمند و کم هزینه است که میتوان با سرمایه گذار داخلى و خارجى پیش برد.

وی ادامه داد: پروژه های شهرى باید بر مبناى ارزش هاى اقتصاد رفاه اولویت بندى شود،

باز تعریف مدل هاى اقتصاد شهرى، جذب واقفین و خیرین براى فعالیت در حوزه هاى اجتماعى، سامان دهى نیروهاى داوطلب براى ارائه خدمات شهرى، تغییر نگاه در دریافت عوارض،استفاده از ظرفیت نخبگان شهرى، توزیع متناسب بودجه از جمله مواردى است که ما سعى کرده ایم در این برنامه آن ها را مد نظر قرار دهیم.

او با بیان اینکه در حوزه ترافیک روان سازى را در دستور کار قرار خواهیم داد،ادامه داد:توسعه و ایجاد فضاى سبز عمومى، بازنگرى در سیاست هاى تامین پارکینگ، ظرفیت سازى در شبکه حمل و نقل، توسعه محله هاى پایدار، هماهنگى توسعه جامع شهرى با لحاظ کردن پهنه بندى اکولوژیک شهر، توسعه فناورى هاى کاهش دهنده الودگى، استقرار نظام ساخت و ساز سبز، ساماندهى مشاغل الاینده، کنترل روان اب ها در سطح شهر تهران و جلوگیرى از ساخت و سازهاى بى رویه مدنظر است.

در ادامه اعضای شورای شهر سوالات و مباحثی را مطرح کردند.

شهربانو امانى:

خوش آمدید به پارلمان شهرى، شما استاندار آقای خاتمى در سیستان و بلوچستان  بودید و کارنامه موفقى داشتید.

شما گفتید ریل مدیریت باید عوض شود و میخواهید بازآفرینى امیدوار ایجاد کنید اما چگونه؟

مرتضی الویرى:

نیروى انسانى در شهردارى ٤برابر پست هاى مصوب است. شما چه برنامه اى براى این موضوع دارید؟

ناهید خداکرمى:

اگر شما شهردار هم نشدید بدلیل رویکرد علمى خوبتان حتما باید از برنامه هایتان استفاده کرد.

نیروى انسانى شما آیا همه اصفهانى خواهند بود؟

محمد سالارى:

وضعیت شهر مشخص است و شهردار انتخابى از وضعیت موجود باخبر است.

وضعیت نیروى انسانى متورم، تاب‌آورى شهر، مشخص است و باید راه حلى براى آنها داشت.


تعداد بازدید : 174

ارسال نظر

ارسال