عوارضی که از قطع اشجار کسب می‌شود باید در تملک باغات هزینه شود

  • شنبه 23 دی 1396 ساعت 16:21

اخبار => سایر رسانه ها

در جلسه کمیسیون ماده ۷ حفظ و گسترش فضای سبز در پیشگیری از تخریب فضای سبز در مواجهه با ساخت و سازهای شهری، تاکید شد عوارضی که از قطع اشجار حاصل می شود باید صرف تملک باغات شود.
عوارضی که از قطع اشجار کسب می‌شود باید در تملک باغات هزینه شود

به گزارش اقتصاد آنلاین، اولین جلسه کمیسیون ماده 7قانون حفظ و گسترش فضای سبز در پیشگیری از تخریب فضای سبز در مواجهه با ساخت و سازهای شهری با حضور زهراصدراعظم نوری،مجتبی یزدانی ،محمدعلی مختاری ،نمایندگان شورای شهر و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در مناطق ٢٢گانه برگزار شد.

زهراصدراعظم نوری رییس کمیسیون سلامت،محیط‌زیست و خدمات شهری و نماینده شورادر کمیسیون که ریاست جلسه را بر عهده دارد با اشاره به شروع مجدد فعالیت کمیسیون ماده 7، گفت: وجود نمایندگانی از شورای شهر و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر در این کمیسیون نشان‌‌گر اهمیت موضوع در مدیریت‌شهری است.

او با بیان اینکه فعالیت‌های کمیسیون ماده 7در مناطق باید جدی گرفته ‌شود، تاکید کرد: شهرداران مناطق باید در جلسات کمیسیون که هر هفته در یک منطقه برگزار می‌شود به عنوان عضو حضور یابند و اگر شرکت نمی کنند باید نماینده ای همسان با ان جایگاه در جلسات شرکت کند. کمیسیون ماده ۷اهمیت بالایی دارد و در مناطق باید جدی گرفته شود.  

نوری اضافه کرد: به منظور رعایت حقوق مردم و حقوق شهر باید رسیدگی به پرونده‌ها در مناطق با سرعت انجام شود و کار مردم روی زمین نماند. هر مسوولی که پرونده زیادی در دست دارد باید پاسخگوی کم‌کاری خود باشد.

رییس کمیسیون سلامت،محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: وظیفه شورا تشخیص باغ بودن یا نبودن یک محل است و تعیین جریمه  قطع و خشک شدن درختان در کمیسیون ماده ٧ انجام می شود بنابر این باید از رفت و برگشت پرونده ها به شورا که باعث مفسده هایی می‌شود جلوگیری کرد.

نوری ادامه داد: عوارضی که از قطع اشجار  حاصل می شود باید صرف توسعه و گسترش فضای سبز و تملک باغات شده و به هیچ عنوان نباید در جای دیگری هزینه شود.

نماینده شورا در کمیسیون ماده هفت تاکید کرد که نباید برای تهیه گزارش از املاک صرفا به گزارش دفاتر خدمات الکترونیک و نواحی اکتفا کرد بلکه باید اعضا یا دبیر کمیسیون مستقلا نظارت و بازدید کنند.


تعداد بازدید : 168

ارسال نظر

ارسال