مجیدی؛ گرفتار رفتارهای هیجانی

  • یکشنبه 22 اردیبهشت 1398 ساعت 16:35

اخبار => سایر رسانه ها

تهران- ایرنا - دیدار تیم های فوتبال استقلال تهران و صنعت نفت آبادان در حالی شب گذشته با تساوی بدون گل به پایان رسید که حاشیه های این دیدار و پافشاری «فرهاد مجیدی» سرمربی آبی پوشان بر حاشیه سازی به سوژه ای داغ در فضای مجازی و رسانه ها تبدیل شده است.
مجیدی؛ گرفتار رفتارهای هیجانی

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش ایرنا، داستان رفتارهای هیجانی مجیدی از دقیقه 72 بازی برابر صنعت نفت و مردود شدن گل استقلال آغاز شد و امروز با انتقاد از زمین و زمان ادامه یافت. آتش این حاشیه ها پس از بازی نخست از سوی دستیاران مجیدی برافروخته شد؛ بیژن طاهری کمک مربی این تیم شب گذشته در نشست خبری پس از پایان بازی از واژه شب سیاه فوتبال ایران یاد کرد.
پس از این اظهارات و جهت گیری برخی از هوادران در فضای مجازی، فرهاد مجیدی نیز در پست هایی جنجالی به دخالت دولت و برخی از وزیران در فوتبال ایران پرداخت و در نهایت با تکذیب برخی پست های خود، دامنه انتقادات را به سیاسیون کشاند.
رفتار شناسی اقدام مجیدی پس از نخستین ناکامی نشان از آن دارد که وی با وجود آنکه تجربه فراوانی در لیگ ایران، امارات و اتریش دارد و با اشتباهات داوری بیگانه نیست اما پختگی لازم برای واکنش برابر اتفاقات غیر قابل پیش بینی فوتبال ندارد. عملکرد هیجانی او برابر برخی از اتفاقات دیدار این تیم در آبادان موجب شد، لیگ برای شماره هفت سال های نه چندان دور استقلال، یک هفته زودتر از موعود به پایان برسد.
بازی با صنعت نفت آبادان بدون شک آخرین حضور مجیدی در نیمکت مربیگری نیست بلکه آغاز راه طولانی برای او به شمار می رود؛ راهی که باید برای او با تمرکز بر رویه های تاکتیکی و حربه های فنی فوتبال بوده و از حاشیه سازی دور باشد. مجیدی به عنوان نمادی از مربیان نسل جدید فوتبال، باید بپذیرد که چنگ زدن به ریسمان حاشیه سازی و هیاهو برای تاثیر گذاری بر تصمیمات داوری نمی تواند تضمین کننده موفقیت باشد بلکه ممکن است این حاشیه سازی ها تیم را در مسیری غیر از نتیجه گیری قرار دهد. در این زمینه او بهتر است تمام تمرکز خود را بر روی کاراکترهایی قرار دهد که مربیان موفق دنیا از آن به عنوان رمز جاودانگی یاد می کنند.
تاکتیک مجیدی برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی، برای فوتبال ایران تکراری است و بدون شک نتیجه ای را در برنخواهد داشت زیرا اگر قرار بود قهرمانی با حاشیه به دست بیاید، بدون شک کارلوس کی روش و وینفرد شفر برای ایجاد هیاهو صدایی رساتر از مجیدی داشتند.
پرچم کمک داور دیدار تیم های استقلال تهران و صنعت نفت بدون شک آخرین پرچمی نیست که پیش چشم مربی جوان استقلال نتایج را عوض خواهد کرد بلکه نخستین آن به شمار می رود و همواره از این پرچم ها به عنوان اشتباهات داوری که بخشی از فوتبال است، یاد می شود. بنابراین مجیدی باید بپذیرد درصدی کمی از علل ناکامی یک تیم به اشتباهات داوری بر خواهد گشت و بخشی بزرگی از آن مربوط به چینش مهره ها از سوی سرمربی است و باید نفر نخست کادر فنی پاسخگوی آن باشد.
درگیر کردن بخش های مختلف جامعه به ویژه هیات دولت و وزارت خانه ها در نتیجه گیری، در حالی است که سلسله توئیت های امثال مجیدی یا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هواخواهی از یک تیم نه تنها نتیجه بازی را تغییر نخواهد داد بلکه یک 2 دستگی با ابزار فوتبال ایجاد خواهد کرد که در شرایط حساس کنونی، می تواند برای کشور آسیب زا هم باشد.
شورش مجیدی با پیاده نظام هواداران علیه شخصیت های دولت دوازدهم با کلید واژه اظهار نظر سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه در حالی موجی از فحاشی را در فضای مجازی ایجاد کرده است که اظهارات این دیپلمات شخصی بود و هیچ ارتباطی به سیاست های کلی آن وزارتخانه ندارد.
همچنین وزارت امور خارجه به عنوان تدوین کننده سند راهبردی سیاست خارجی ایران نقشی در لیگ برتر فوتبال ندارد و مطرح کردن ترس داوران از این وزارتخانه، حیرت انگیز است.
ورزشی**2052**9129


تعداد بازدید : 275

ارسال نظر

ارسال