مراسم تقدیر از زنان کارگر برگزار شد

  • شنبه 8 اردیبهشت 1397 ساعت 22:18

اخبار => سایر رسانه ها

دستیار ویژه رییس جمهور استفاده از کالای ایرانی را نیازمند استانداردسازی، تجاری‌سازی و برندسازی دانست و گفت در جامعه ایران کارکردن عار نیست بلکه یک ارزش است.
مراسم تقدیر از زنان کارگر برگزار شد

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل ازایسنا، مراسم تجلیل از زنان کارگر امروز با حضور دستیار ویژه رییس جمهور در امور شهروندی برگزار شد.

شهیندخت مولاوری، در این برنامه اظهار کرد: هفته کارگر امسال ویژگی خاصی داشته و با شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است قرابت دارد. پشتیبانی از کالای ایرانی در واقع حمایت از کارگر ایرانی، سرمایه ایرانی و تولید ایرانی است.

مولاوردی ادامه داد: در مورد ضرورت اشتغال زنان بحث زیاد است ولی آمارهای رسمی ما از رشد روز افزون زنان سرپرست خانوار و خودسرپرست حکایت دارند که با توجه به مسایل و مشکلات معیشتی نیازمند همکاری و مشارکت زنان برای تامین معاش خانواده هستیم.

دستیار رییس جمهور زنان را نیمی از جمعیت کشور و نقش آنها را تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: ما زنان را به عنوان نیروی بزرگ کشور می‌دانیم که باید در آینده دور سهم خود را از بازار کار هم بدست بیاورند.

وی افزود: در آستانه چهل سالگی انقلاب با نقد سیاستهای گذشته و نگاهی به درسهایی که باید به کار می‌گرفتیم، لازم است بازبینی همه جانبه در مورد قوانین و مقررات موجود داشته باشیم به نحوی که هم امنیت شغلی زنان را تضمین کنیم و هم توازن بین کار و زندگی زنان را برقرار سازیم.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی تصریح کرد: از نزدیک شاهد تلاش‌های آقای ربیعی، وزیر کار هستم و ایشان دغدغه مطالبات کارگران را همواره داشته‌اند و امیدواریم در قالب تشکل‌های کارگری و اتحادیه زنان مطالبات کارگران زن را به سرانجام برسانیم.

وی گفت: زنان کارگر بعضاً از حقوق اولیه خود و امتیازاتی که در قانون کار برایشان در نظر گرفته شده کمتر بهره‌مند شده‌اند که این امر موجب شده کارفرمایان رغبت کمتری در به‌کارگیری زنان به عنوان نیروی کار داشته باشند و از این جهت زنان نیازمند حمایت هستند.

مولاوردی با بیان اینکه سیاست‌گذاران و مسئولان باید نگاه خود را معطوف به خریدار و مصرف‌کننده داخلی معطوف کنند، اظهار کرد: در چارچوب منشور حقوق شهروندی هم اشتغال و کار شایسته، اقتصاد شفاف و رقابتی و هم رفاه و تامین اجتماعی جزو حقوقی است که به رسمیت شناخته شده است و با پیگیری این موارد می‌توان امیدوار بود که سیاست‌های دولت تدبیر و امید در زمینه توسعه پایدار و اشتغال فراگیر و ضدفقر که جزو برنامه‌های مهم دولت است، تحقق پیدا کند.

وی در پایان با بیان اینکه برای حمایت از کالای ایرانی باید به سمت استانداردسازی، تجاری‌سازی و برندسازی برویم، گفت: در چارچوب شعار امسال به یک جامعه تولیدمحور نیاز داریم که در این جامعه کارگر کرامت خود را داشته باشد و کارکردن عار نباشد بلکه یک ارزش باشد و تولیدکننده با تسهیلات و امتیازاتی که می‌گیرد به سمت تولید باکیفیت و رقابت‌پذیر حرکت کند.

سال ۱۳۹۷ از سوی مقام معظم رهبری به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است. نهادینه کردن فرهنگ خرید کالای ایرانی و مصرف تولید داخل ضمن حفظ اشتغال موجود از تعطیلی کارخانه‌ها، ریزش نیروی کار و بیکاری جلوگیری کرده و زمینه تقویت و تولید ملی و رونق بازار کار را فراهم می‌کند. بر این اساس تمام آحاد جامعه اعم از مسئولان، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در قبال تحقق شعار امسال مسئول هستند.

 


تعداد بازدید : 282

ارسال نظر

ارسال