ناهماهنگی سازمان‌ها در تخریب امام‌زاده عبدالله تهران

  • دوشنبه 28 خرداد 1397 ساعت 18:49

اخبار => سایر رسانه ها

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران به تخریب برخی از گورستان‌های تاریخی تهران اشاره کرد و گفت: همچنین مقبره‌ها و برخی از سنگ‌ قبرها ربوده می‌شوند.
ناهماهنگی سازمان‌ها در تخریب امام‌زاده عبدالله تهران

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علی محمد سعادتی با اشاره به نقش شهرداری در موضوع آثار تاریخی تهران، گفت: کار ما در بافت تاریخی مطالعه، سیاست‌گذاری و راهبرد است و باید مکان‌های تاریخی را حفظ کنیم. 

وی با بیان اینکه در حوزه شهرسازی مطالعاتی انجام دادیم، گفت: برای شناسایی بافت‌های تاریخی حفاظت و صیانت از این مجموعه‌ها برنامه‌هایی وجود دارد.

سعادتی با بیان اینکه شناسایی باید دقیق‌تر صورت گیرد تا بتوانیم برنامه‌ها را اجرایی و عملیاتی کنیم، گفت: آسیب‌هایی در این زمینه وجود دارد که باید برطرف شود.

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران به موضوع تخریب امامزاده عبدالله در شهر ری اشاره کرد و گفت: اوقاف در این زمینه ورود کرد و متأسفانه یک ناهماهنگی بین اوقاف و میراث فرهنگی وجود داشت. 

وی به تخریب برخی از گورستان‌های تاریخی اشاره کرد و گفت: همچنین مقبره‌ها و برخی از سنگ‌ها ربوده می‌شوند.

سعادتی ادامه داد: از ظرفیت فرهنگی محروم شده‌ایم، آرامستان‌های تاریخی که افراد سرشناس و شاخص و صاحب سبک در آنها مدفونند تخریب شده‌اند و ما نتوانستیم از ظرفیت‌های فرهنگی استفاده کنیم و غفلت‌هایی در این باره صورت گرفته است.


تعداد بازدید : 222

ارسال نظر

ارسال