وزیر ارشاد درگذشت پیشکسوت صنعت چاپ را تسلیت گفت

  • جمعه 16 شهریور 1397 ساعت 17:17

اخبار => سایر رسانه ها

وزیر ارشاد درگذشت پیشکسوت صنعت چاپ را تسلیت گفت

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگار ایرنا از روز جمعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی به مناسبت درگذشت اسماعیل دمیرچی نویسنده و پیشکسوت صنعت چاپ، پیامی به شرح زیر منتشر کرد:
«انا لله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت چهره خدوم و پیشکسوت صنعت چاپ مرحوم دمیرچی، موجب تاسف و تاثر عمیق گردید.
مرحوم دمیرچی در کنار اثرگذاری و خدمات شایسته در صنعت چاپ از تواضع، ادب و متانتی برخوردار بود که همگان او را به اخلاق مداری و نیک سیرتی می شناختند.
ضمن عرض تسلیت فقدان آن عزیز از خداوند متعال علو درجات برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان محترم خواستارم.»


** پیام تسلیت معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
سید مجتبی حسینی در پیام تسلیت برای درگذشت وزیری مقدم نوشته است: محسن وزیری مقدم از هنرمندان نوگرای ایران از چهره های تاثیرگذار هنر ایران است که آثار منحصر به فرد و متمایزی در نقاشی و مجسمه دارد.
وزیری مقدم همیشه و در همه سال های فعالیت هنری خود با شور و علاقه کار کرد و ایده ها و فضاهای جدید را تجربه کرد. گرچه در آثار وزیری مقدم ویژگی هایی از تداوم دیده می شود اما در عین تداوم که بیانگر هویت و شخصیت آثارش است، تجربه های جدید قابل توجه است. در آخرین نمایشگاهی که از آثار وزیری مقدم با عنوان 'نقش برجسته های هندسی' در ایران برگزار شد، نیز این مشخصه دیده می شد.
حسینی در ادامه این پیام نوشته است: وزیری مقدم از هنرمندان شاخص ایران است و نقش و جایگاه این هنرمند در تاریخ هنر ایران ماندگار است. درگذشت وزیری مقدم را تسلیت می گویم. روحش شاد و یادش گرامی باد.

**پیام تسلیت مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی
هادی مظفری در پیام تسلیتی برای درگذشت وزیری مقدم نوشته است: محسن وزیری مقدم از هنرمندان پیشگام نوگرای ایران با زبان و بیان شخصی و به عنوان یک شخصیت هنری در جریان هنر ایران تاثیرگذار و چهره ای بین المللی در هنر است و آثار او در موزه ها و مجموعه های بین المللی نیز مورد توجه قرار گرفته است.
مظفری در ادامه این پیام نوشته است: درگذشت محسن وزیری مقدم از نقاشان شاخص نوگرای ایران را به خانواده و جامعه هنری تسلیت می گویم.
به گزارش ایرنا اسماعیل دمیرچی در سال ۱۳۱۲ در تهران زاده شد. از سال ۱۳۳۱ به کار در چاپخانه‌های مختلف، از جمله چاپخانه‌های علمی، تابان، بانک ملی و روزنامه اطلاعات پرداخت.
در کنار فعالیت در عرصه چاپ، آموزش و مشاوره در کارگاه‌های چاپ در سطح ایران را راه‌اندازی و تاسیس کرد. کتاب 'آشنایی با صنعت چاپ' تالیف اسمعیل دمیرچی، در بیست و یکمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.
وی صبح امروز بر اثر بیماری دربیمارستان شهید رجایی تهران درگذشت.
فراهنگ**3079** 1200

تعداد بازدید : 291

ارسال نظر

ارسال