کابینه جدید سودان معرفی شد

  • جمعه 23 شهریور 1397 ساعت 16:20

اخبار => سایر رسانه ها

کابینه جدید سودان معرفی شد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش ایرنا، در کابینه جدید ، شمار وزیران از 31 به 21 وزیر کاهش یافته که برخی وزارتخانه ها با هم ادغام شده اند.
دو زن به عنوان وزیر انتخاب شده اند و از مجموع 37 وزیر مشاور نیز چهار نفر از آن ها زن هستند .
در کابینه جدید وزیران دفاع ، امور خارجه، دادگستری و امور ریاست جمهوری تغییری نکرده اند ،« محمد عثمان الرکابی/ وزیر دارایی برکنار و «عبدالله حمدوک» که فردی تکنوکرات و از جمله کارشناسان مشهور در سازمان ملل است، جایگزین او شده است.
به نظر می رسد با توجه به اینکه البشیر هدف از تغییر کابینه را حل مشکلات اقتصادی کشورش و سرو سامان دادن به آن اعلام کرده بود، این فرد با سابقه را در پست وزارت دارایی به کار گرفته است.
در کابینه جدید ، وزارت سرمایه گذاری منحل شده است و همچنین «خضر محمد قسم السید » وزیر برق، آبیاری و منابع آبی و جایگزین «معتز موسی » شد. همچنین وزارتخانه های معادن ، نفت و گاز با هم ادغام شده و «ازهری عبدالقادر » عهده دار این وزارتخانه است.
در این کابینه «احمد بلال عثمان » جایگزین «ابراهیم محمود » در وزارت کشور شده و «بشاره جمعه ارو» عهده دار وزارت اطلاع رسانی شد.
بر اساس اعلام مقام های سودانی ، وزارت بازرگانی با وزارت صنعت ادغام شده و در نتیجه «حاتم السر» که قبلا وزیر بازرگانی بود، به وزارت حمل و نقل و توسعه و عمران منتقل شده است و «موسی کرامه » هم وزیر صنعت و بازرگانی شده است.در این کابینه «محمد ابوزید مصطفی » وزیر بهداشت و جایگزین «بحر ادریس» شده که به وزارت کار و توسعه انسانی منتقل شده است.
وزیران جدید قرار است جمعه شب سوگند یاد کنند و نخستین جلسه کابینه جدید هم روز یکشنبه برگزار می شود.
خبرگزاری رسمی سودان اسامی وزیران جدید کابینه را به شرح زیر اعلام کرده است:
«فضل عبدالله فضل»، وزیر امور ریاست جمهوری ، «حامد ممتاز» وزیر دیوان حکومت فدرال ،«عوض محمد احمد ابنعوف» وزیردفاع، «الدردیری محمد احمد» وزیرامور خارجه ، «عبدالله حمدوک» وزیر امور مالی ،«حسب النبی موسی محمد» وزیر کشاورزی و جنگل ها ، «خضر محمد قسم السید» وزیر آبیاری ، منابع آبی و برق، «ازهری عبدالقادر ابراهیم» وزیر نفت، گاز و معادن، «مشاعر محمد الامین الدولب» وزیر آموزش و پرورش، «سمیة محمد احمد ابو کشوة» وزیر بیمه و توسعه اجتماعی ، «احمد سعد عمر» وزیر امور شورای وزیران، «احمد بلال عثمان» وزیر کشور ، «محمد احمد سالم» وزیر دادگستری ،«بشارة جمعة» وزیر اطلاع رسانی، ارتباطات و فناوری اطلاعات،«احمد فضل عبدالله» وزیر، منابع دریایی و حیوانی ،«حاتم السر علی» وزیر حمل و نقل و توسعه عمرانی ،«موسی محمد کرامة» وزیر صنعت و تجارت ،«الصادق الهادی المهدی» وزیر آموزش عالی و پژوهش های علمی، «محمد ابو زید مصطفی» وزیر بهداشت و «بحر ادریس ابوقردة » وزیر کار، اصلاحات اداری و توسعه بشری.
خاورم **2041**1586

تعداد بازدید : 315

ارسال نظر

ارسال