کشف موزه‌های بوداپست با تور مجارستان

  • شنبه 25 اسفند 1397 ساعت 13:27

اخبار => سایر رسانه ها

کشف موزه‌های بوداپست با تور مجارستان

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

مجارستان کشوری است که در تاریخ اروپا نقش موثری بازی کرده و کشف موزه‌های پایتخت این کشور با تور مجارستان آژانس مسافرتی «رز سفید جهان»، یکی از جذاب‌ترین اتفاقات هر علاقه‌مند گردشگری و موزه‌گردی است.  از جنگ با عثمانی‌ها تا جرقه جنگ جهانی اول که در بخشی از خاک این کشور رخ داده و اشغال سرزمین مجارها توسط کمونیست‌های شوروی، آثاری در موزه‌های این کشور گرد آمده است. در ادامه با برخی از مهم‌ترین موزه‌های بوداپست آشنا می‌شوید.

خانه ترور

لزوما قرار نیست که بازدید از تمامی موزه‌های دنیا خوشحال‌کننده باشد و احتمالا موزه "خانه ترور بوداپست" یکی از همان‌ها است. این خانه یادآور خشونت فاشیست‌های مجارستانی و به‌دنبال آن، حکومت کمونیستی تحت رهبری شوروی است. به‌طرز عجیبی، هر دو حزب صلیب سرخ مجارستان و بعدها پلیس مخفی حکومت کمونیست از این ساختمان برای بازداشت، بازجویی و شکنجه زندانیان خود استفاده کرده‌اند. در این موزه اسنادی اعم از روزنامه‌ها، مصاحبه بازماندگان و اشیای بررسی‌شده وجود دارد که همگی بی‌رحمی و قساوت حکومت کمونیستی را به تصویر می‌کشند.

کشف موزه‌های بوداپست با تور مجارستان

موزه هنرهای زیبا

کلکسیون رنسانس ایتالیایی که بخش عمده آن توسط خانواده سلطنتی استرهازی در سال 1871 خریداری شده است، یکی از بهترین‌های هنر اروپایی محسوب می‌شود. در این کلکسیون کارهای هنرمندان بزرگی ازجمله رافائل و تایتان دیده می‌شود. اگر موفق به بازدید از این موزه شدید، به هیچ عنوان تالار نفیس رومانسک را فراموش نکنید. این تالار پس از سال‌ها بی‌توجهی، به‌تازگی بازسازی شده و شکوه سابق خود را باز پس گرفته است. با این حال، بخش‌هایی از این تالار برای مرمت و نوسازی تا پاییز سال 2019 تعطیل است.

کشف موزه‌های بوداپست با تور مجارستان

موزه ملی مجارستان

اگر در جستجوی یک نگاه عمیق در تاریخ مجارستان هستید، لازم نیست که سراغ جای دیگری بروید. موزه ملی مجارستان یا ساختمان نوسازی‌شده یونانی است که چهار کلکسیون دائمی مربوط به حوزه کارپات در آن نگهداری می‌شود. قدمت این کلکسیون‌ها به عصر حجر و به‌ترتیب دوران حکومت رومی‌ها، تاتارها، به‌دنبال آنها مجارها و در نهایت کمونیست‌ها بازمی‌گردد. حتی اگر نمی‌خواهید یک روز کامل از زمان خود را صرف این موزه کنید، ثروت متنوعی که در این موزه وجود دارد ارزش حداقل یک نگاه کوتاه را دارد.

کشف موزه‌های بوداپست با تور مجارستان

خانه مجارستانی پارلمان

"خانه مجارستانی پارلمان" بزرگترین ساختمان بازسازی‌شده مجارستان است که در کنار رودخانه دانوب و به سبک معماری گوتیک ساخته شده است. این ساختمان در زمان رونق این کشور، یعنی دورانی که بوداپست پایتخت امپراطوری اتریش و مجارستان امروزی بود، ساخته شده است. همراهان آژانس گردشگری رز سفید جهان می‌توانند برای شرکت در تورهای بوداپست و بازدید از تاج مقدس مجار و فضای داخلی و باشکوه دالان سابق این ساختمان با همکاران ما تماس بگیرید.

موزه هنرهای معاصر لودویگ

موزه هنرهای معاصر لودویگ در سه طبقه و بیش از 35 هزار فوت مربع فضا، در یک ساختمان مدرن مرمری قرار دارد. احتمالا معروفترین کلکسیونی که در این موزه خواهید یافت، کلکسیون هنر پاپ است که در کنار آنها نام‌های بزرگی همچون "جاسپر جانز"، "روی لیختن‌اشتاین" و "اندی وارول" دیده می‌شود. در فضایی به همان اندازه و در طبقه دیگر می‌توانید آثار مربوط به هنرمندان کمترشناخته‌شده اروپای شرقی را ببینید و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید.

گالری ملی مجارستان

این موزه که در کاخ سلطنتی سابق روی تپه کاستل قرار دارد، میزبان کلکسیون جامعی از آثار هنری محلی از آغاز تاریخ مجارستان تا به امروز است. از حکاکی‌های مربوط به دوران گوتیک گرفته تا نقاشی‌های مربوط به آوانگارد در این گالری یافته می‌شود. "ریپل رونای"، "کونتواری" و "لاجوس واژدا" ازجمله نام‌هایی هستند که هنر آنها در این موزه می‌درخشد. این گالری کار خود را از سال 1957 شروع کرده است.

موزه تاریخ بوداپست

پس از آنکه ساختمان اصلی موزه تاریخ بوداپست طی جنگ جهانی دوم ویران شد، این موزه نخستین موزه‌ای بود که در سال 1967 به کاخ سلطنتی سابق جابجا شد. در طبقات پایینی که شامل سالن‌های قرون‌وسطایی به سبک گوتیک و رنسانس سده پانزدهم میلادی است، تاریخ کاخ سلطنتی به نمایش گذاشته شده است و در طبقه بالای این ساختمان امکان بازدید از تاریخ بوداپست از عصر برنز تا عصر معاصر وجود دارد. در تمامی دیوارهای گالری می‌توان متونی به زبان انگلیسی دید.

اگر به اطلاعات بیشتری درباره این موزه‌ها نیاز دارید یا تصمیم گرفته‌اید که آنها را از نزدیک ببینید، همین حالا با آژانس رز سفید تماس بگیرید.


تعداد بازدید : 247

ارسال نظر

ارسال