کشور نیازمند فرهنگ سازی در عرصه صنعت دیجیتال است

  • دوشنبه 10 دی 1397 ساعت 15:40

اخبار => سایر رسانه ها

تهران- ایرنا- عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: کشور نیازمند آموزش، فرهنگ سازی و راهنمایی در صنعت دیجیتال است تا کیفیت زندگی اجتماعی مردم را توسعه بخشد.
کشور نیازمند فرهنگ سازی در عرصه صنعت دیجیتال است

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، مهدی شامی زنجانی روز دوشنبه در نشست خبری «سومین جایزه ملی تحول دیجیتال؛ ویژه کارگروه درمان و پزشکی کشور» اظهار داشت: ایران دیجیتال با بهره گیری از فناوری های نوین می تواند کیفیت زندگی مردم را توسعه بخشیده و همچنین جایگاه رفیعی در منطقه بدست آورد.
وی تصریح کرد: ایران دیجیتال به معنای سلامت و درمان دیجیتال، نفت و گاز دیجیتال و معدن و فولاد دیجیتال است و این مبحث یک بعدی و مربوط به یک عرصه نیست.
وی در این نشست که در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، به استناد اظهارات یک آینده پژوه عنوان کرد: آینده همه صنایع دیجیتالی است و این آینده از آن چه فکر می کنید به شما نزدیک تر است.
شامی زنجانی افزود: امروزه بسیاری از کشورهای دنیا با استفاده از صنعت دیجیتال می توانند در زمان از بیمار مراقبت و علائم حیاتی را اندازه گیری کنند. همچنین هزینه های درمان را کاهش داده و تجربه مطلوبی را به بیمار منتقل کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران از دیگر خدمات صنعت دیجیتال به کاهش بیماران در بیمارستان ها و مراکز درمانی اشاره کرد و افزود: امروزه در بسیاری از کشورها، جابجایی پرونده های پزشکی در مراکز درمانی معنا ندارد و با بهره گیری از این صنعت، ورودی بیمارستان ها بیش از 40 درصد کاهش می یابد.
به عقیده وی توریسم درمانی نیز از دیگر دستاوردهای صنعت دیجیال است که قابل سرمایه گذاری است.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران یادآور شد: بالارفتن سن افراد تا چند سال آینده به یک مساله بدل شده و موضوع سلامت و درمان آن ها اهمیت ویژه ای پیدا می کند.
دبیر جایزه ملی تحول دیجیتال با تاکید بر اهمیت جان انسان ها گفت: حوزه بهداشت و درمان به طور مستقیم درمورد کیفیت زندگی و سلامت جان انسان ها سخن می گوید و به همین دلیل یکی از مهم ترین عرصه ها به شمار می رود.
شامی زنجانی همچنین به برگزاری گردهمایی 30 بهمن ماه سال جاری در این زمینه اشاره کرد و گفت: در این مراسم نخبگان حوزه دیجیتال گردهم آمده و گزارشی به صورت محرمانه در باره نقاط ضعف و قوت شرکت ها به آن ها ارائه می شود.
به عقیده وی امروزه گفتمان دیجیتالی بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز جامعه است.

**مراکز درمانی باید از صنعت دیجیتال بهره مند شوند
مسعود یگانه، دبیر کارگروه تخصصی درمان و پزشکی کشور و دیگر سخنران این نشست نیز حوزه درمان و پزشکی را متمایز از سایر حوزه ها دانست و اظهار کرد: امروزه فناوری های دیجیتال نظیر مشاوره های آنلاین، نسخه های الکتریکی و سامانه های داخلی با بیماران به خدمت این عرصه درآمده اند.
وی افزود: همچنین صنعت دیجیتال باعث شده است در کنار درمان، تجربه درمانی خوبی نیز به بیمار ارائه شود.
به عقیده یگانه مراکز درمانی کشور باید به سمت بهره گیری از صنعت دیجیتال حرکت کنند؛ چرا که مراحل قبل از درمان، تبادل اطلاعات و مرقبت های پس از آن اهمیت بسیاری داشته و در این راستا میتوان از صنعت دیجیتال استفاده کرد.
دبیر کارگروه تخصصی درمان و پزشکی گفت: هدف از جایزه ملی تحول دیجیتال سودآوری، تجارت و کسب و کار نیست؛ بلکه هدف تعامل صاحبنظران این حوزه است تا بتوان این صنعت را توسعه بخشید.
وی در پایان خاطرنشان کرد: به لحاظ دانش و تخصص ایران از سایر کشورهای دنیا چیزی کم نداشته و تنها به توجه و دیده شدن در این عرصه نیازمند است.
**9489**1601**


تعداد بازدید : 862

ارسال نظر

ارسال