کنفرانس ملی صنعت انگور و کشمش در ملایر آغاز شد

  • چهارشنبه 4 مهر 1397 ساعت 18:23

اخبار => سایر رسانه ها

همدان- ایرنا- چهارمین کنفرانس ملی صنعت انگور و کشمش ایران امروز /چهارشنبه/ با حضور محققان، پژوهشگران و اساتید این حوزه، مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی و بیش از 200 باغدار و کشاورز در دانشگاه ملایر آغاز به کار کرد.
کنفرانس ملی صنعت انگور و کشمش در ملایر آغاز شد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش ایرنا، سرپرست دانشگاه ملایر در این کنفرانس، ایجاد پژوهشکده انگور و کشمش در این دانشگاه را گامی مهم در راستای نگاه علمی به صنعت انگور عنوان کرد و گفت: این پژوهشکده از سال 92 وارد مقوله جذب رشته های دانشگاهی شد.
خسرو سایوند به روز رسانی و کاربردی کردن پژوهشکده انگور و کشمش را یکی از مهمترین اهداف دانشگاه برشمرد و اظهار داشت: در عرصه کنونی باید با استفاده از علوم کاربردی و تحقیقات دانشگاهی، چرخ های صنعت را روان تر به حرکت درآوریم.
وی با تاکید بر اینکه پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر باید در خدمت علم و صنعت باشد، افزود: علاوه بر این عملیاتی و اجرایی کردن دانش و تجربه های مراکز تحقیقاتی سایر کشورها باید در این رابطه مدنظر قرار گیرد.
سرپرست دانشگاه ملایر با اشاره به اینکه زندگی و اقتصاد قالب مردم این شهرستان بر پایه تولید کشمش، انگور و کشاورزی دیم استوار است، ادامه داد: در همین رابطه نگاه دانشگاهی به مقوله کشمش و انگور ملایر می تواند افق متحول کننده اقتصاد ملایر را طرح ریزی کند.
سرپرست دانشگاه ملایر خواستار روی آوردن کشاورزان و باغداران از روش سنتی به روش های علمی و مدرن شد و تاکید کرد: ایجاد اعتماد در فضای برون دانشگاهی در حوزه کشاورزی و باغداری باید در اولویت مراکز علمی کشور باشد.
سایوند بیان کرد: در همین راستا پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر، یکی از گلوگاه های منحصر به فرد علمی و تأثیرگذار در سطح شهرستان است و پس از حدود هفت سال فعالیت، هم اکنون می تواند به عنوان یک برند علمی در اقتصاد منطقه و استان همدان منشاء اثر باشد.
سرپرست پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر نیز در این همایش اظهار داشت: این پژوهشکده در راستای اجرای سیاست های کلی خود هر 2 سال نسبت به برگزاری کنفرانس ملی انگور و کشمش ایران اقدام می کند.
روح الله کریمی ادامه داد: با توجه به رویداد بین المللی همدان 2018، برخی از فعالیت های علمی را دانشگاه ملایر برعهده گرفت و با برگزاری کنفرانس ملی انگور و کشمش، در اکوتوریسم انگور و جذب گردشگر انگور نقش موثری ایفا کرد.
وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری این کنفرانس موجب ارتقای کیفیت انگور و کشمش و بازگشت به وضعیت جهانی قبلی ملایر یعنی رتبه هفتم در دنیا شود.
کریمی یکی از اهداف اصلی این پژوهشکده را حضور فیزیکی اساتید، محققان و دانشجویان در باغ های انگور و مزارع عنوان کرد و گفت: 20 محور برای ارایه مقاله از سراسر کشور در این کنفرانس ملی مشخص شد.
سرپرست پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر افزود: از زمان اعلام فراخوان چهارمین کنفرانس ملی صنعت انگور و کشمش ایران، 110 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که از این تعداد 85 مقاله انتخاب شد و پس از داوری در کتابچه ای به چاپ رسید.
کریمی اظهار داشت: همواره تلاش کردیم با برگزاری کارگاه های تخصصی همچون هرس٬ آفات و بیماری ها در رابطه با مباحث کلیدی انگور، اقدامات موثر و رابطه تنگاتنگی با کشاورزان و باغداران داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، چهارمین کنفرانس ملی صنعت انگور و کشمش ایران روزهای چهارم و پنجم مهر در تالار حافظ دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه ملایر در حال برگزاری است.
پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر به عنوان پژوهشکده مستقل ملی و دارای مصوبه اصولی از شورای گسترش آموزش عالی از سال 91 فعالیت خود را آغاز کرد.
7528*2090


تعداد بازدید : 274

ارسال نظر

ارسال