یادداشت تفاهم همکاری سه‌جانبه ایران، روسیه و قزاقستان در زمینه تجارت گندم

  • دوشنبه 14 اسفند 1396 ساعت 17:45

اخبار => سایر رسانه ها

نمایندگان ایران، روسیه و قزاقستان در زمینه تجارت گندم یادداشت تفاهم همکاری سه جانبه امضا کردند.
یادداشت تفاهم همکاری سه‌جانبه ایران، روسیه و قزاقستان در زمینه تجارت گندم

در پی خودکفایی کشور در تولید گندم و به منظور بهره گیری از موقعیت جغرافیایی ایران برای تبدیل شدن به هاب صادراتی گندم و آرد در منطقه و همچنین استفاده از ظرفیت خالی کارخانجات، ایجاد ارزش افزوده و اشتغال،یادداشت تفاهم همکاری ایران، روسیه و قزاقستان در زمینه تجارت گندم توسط معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزرات جهاد کشاورزی ایران، معاون وزیر کشاورزی روسیه و رییس بخش صادرات شرکت ملی قراردادهای غذایی قزاقستان در محل سفارت ایران در مسکو، پاراف (پیش امضا) شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ، براساس این گزارش،نسخه نهایی این یادداشت تفاهم همکاری بزودی توسط وزرای کشاورزی ایران،روسیه و قزاقستان امضا خواهد شد.

بر پایه این تفاهم نامه،انتظار می رود فرآوری و صادرات مجدد آرد از ایران افزایش یافته و همچنین از مزیت های ترانزیتی کشور برای سوآپ گندم به سایر کشورهای منطقه بهره برداری خواهد شد.

در این یادداشت تفاهم همکاری سه جانبه،امکان اعطای خطوط اعتباری توسط کشورهای روسیه و قزاقستان به شرکت های ایرانی و همچنین زمینه ایجاد بازارهای جدید در منطقه و توسعه بازارهای موجود در حوزه گندم و آرد وجود دارد و پیش بینی می شود با اجرایی شدن آن سهم ایران از بازار تجارت آرد منطقه افزایش یابد.


تعداد بازدید : 132

ارسال نظر

ارسال