مطالعات تعیین حریم خانه تاریخی علیزاده در تهران انجام شد

  • چهارشنبه 7 مهر 1395

اخبار => اخبار

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: طرح مطالعاتی تعیین حریم خانه تاریخی مهندس علیزاده معمار معروف دوران پهلوی دوم، در خیابان آفریقا تهران انجام شد.
مطالعات تعیین حریم خانه تاریخی علیزاده در تهران انجام شد

به گزارش ایرنا رجبعلی خسروآبادی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه طرح مطالعاتی این بنای ارزشمند در مدت یک ماه انجام شد افزود: مهم ترین هدف از اجرای طرح مطالعاتی، جلوگیری از تعرض به حریم این بنای تاریخی و حفظ دید مشرف بر این خانه است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر این خانه تاریخی در اختیار خانواده علیزاده است که قصد داریم با همکاری خانواده زمینه برای حفظ این بنای ارزشمند به لحاظ معماری را فراهم کنیم.
به گفته خسروآبادی، حریم این بنا تاریخی برای تصویب در کمیسیون فنی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان تهران مطرح می شود.
خانه علیزاده یکی از آثار فرهنگی تاریخی در خیابان آفریقا تهران است که توسط مهندس علیزاده از بهترین معماران تهران در دوره پهلوی دوم به پیچیده ترین شکل ممکن روی تپه های خیابان الهیه ساخته شده است.
این خانه که 45 سال قدمت دارد از لحاظ ارزش معماری برگرفته از احجام هندسی با 692 متر مربع مساحت و زیربنای 986 متر مربع در پنج طبقه ساخته شده است.
این خانه در سال 84 به نام معمارش یعنی مهندس علیزاده در فهرست میراث ملی کشور ثبت شده است.


تعداد بازدید : 629

ارسال نظر

ارسال