دیوارهای شیشه‌ای بدون قاب

  • سه شنبه 29 دی 1394

اخبار => اخبار

دیوارهای شیشه‌ای بدون قاب

دیوارهای شیشه‌ای بدون قاب متحرک، زیبایی و جلوة خاصی را در هر اتاقی ایجاد می‌کنند. ازجمله شرکت‌های عرضه‌کنندة اینگونه محصولات، شرکت هافکور (Hufcor) است که در این زمینه پیشکسوت محسوب می‌شود.

دیوارهای شیشه‌ای هافکور به‌همراه ریل‌هایی از جنس پروفیل کم‌ضخامت شرایطی را ایجاد می‌کنند که پانل‌های شیشه‌ای بتوانند به‌راحتی حرکت کرده و فضایی منعطف به‌همراه امکان نفوذ بالای نور را فراهم سازند.

زیبایی و شکوه شیشه هر فضایی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. پانل‌های شیشه‌ای هافکور زیبایی شیشه را با کارکرد یک پارتیشن (دیواره) قابل جابه‌جایی، تلفیق می‌کنند. این پانل‌ها برای مکان‌هایی که به یک دیوارة فیزیکی غیر قابل رؤیت نیاز باشد، ایده‌آل هستند. درعین‌حال این دیواره‌ها اجازه می‌دهند که نور داخل شده و تمام فضا را تحت‌تأثیر قرار دهد.

پانل‌های دیوار‌های شیشه‌ای بدون قاب از یک لایه شیشه تشکیل شده که از بالا و پایین به ریل‌های آلومینیومی افقی متصل شده باشند. این پانل‌ها کاملاً مونتاژشده به‌دست مشتری می‌رسند.

شیشه‌های استاندارد تولید‌شده در کارخانة هافکور شامل شیشه 2/1 اینچی ]12 میلیمتر [ تمپر‌شدة شفاف می‌باشد. در این کارخانه شیشه‌های اسید‌شویی‌شده، شفاف، براق یا شیشة مات نیز موجود می‌باشد.

همچنین می‌توان از ورقة شیشه‌های عادی ]14 میلیمتر [میلیمتر، پانل‌های آکریلیکی و شیشه‌های هنری نیز استفاده کرد، به شرط آنکه در ابعاد ریل موردنظر بوده و ریل‌ها بتوانند این بار را تحمل کنند، حتی می‌توان شیشه را اچ کرده و یا نقوشی به آن اضافه کرد.

 

آنچه شیشه‌های متحرک هافکور را از یکدیگر مجزا می‌کند، نسبت و چفت‌های مکانیکی است که شیشه را به ریل محکم می‌کند. در اینجا به‌منظور محکم‌سازی پانل‌ها به ریل‌های بالایی، تنها به اصطکاک بسنده نمی‌شود. سیستم ریل هافکور از میخ‌های حامل بادوامی استفاده می‌کند که داخل سوراخ‌هایی در شیشه قرار گرفته و پانل‌ها را به‌طور مکانیکی در جای خود ثابت نگه می‌دارند بدون آنکه پانل‌ها از جای خود خارج‌ شده یا سر بخورد.

 استفاده از واژة بدون قاب برای محصولات به این علت است که چوبة قاب عمودی برای این مجموعه وجود ندارد. کناره‌های عمودی شیشه پولیش ‌شده و شکل ظاهری نهایی صافی به خود می‌گیرند. فاصلة میان پانل‌ها 12-6 میلیمتر است و لذا کنارة شیشه‌ها به ‌هم برخورد نمی‌کنند. البته این فاصله با توجه به ضخامت شیشه، متفاوت خواهد بود. در برخی موارد، شرکت هافکور قادر است پانل‌ها را به‌صورتی طراحی کند که کنارة شیشه‌ها روی هم قرار گیرند.

پانل‌های شیشه‌ای بدون قاب، در میان سیستم حامل آن و مسیر حرکت سقفی‌اش معلق قرار می‌گیرد. هیچ نیازی به مسیر حرکت یا راهنمایی در کف برای این سیستم وجود ندارد. با این وجود، پانل‌ها به میخ‌ها یا حفراتی در کف نیاز خواهند داشت تا آنها را مستحکم در جای خود نگه دارند.

ارتفاع استاندارد:

استاندارد ارتفاع شیشه 3175 میلیمتر است اما تحت شرایطی خاص، بیش از این ارتفاع هم امکان‌پذیر خواهد بود.


تعداد بازدید : 1026

ارسال نظر

ارسال