راهکارهایی برای انتخاب محصول

  • سه شنبه 22 تیر 1400 ساعت 11:45

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: پس از دورخیز بلند و سنت‌شکنی که صنعت ساخت‌وساز برای به‌روزرسانی خود برداشت و راهی را برای ورود مصالح مدرن به حریم سنتی خود باز کرد، رفته‌رفته مصالح غریب پا به عرصة ظهور رساندند و این روند تا آنجا ادامه یافت که دیگر بازار محافظه‌کار به بتون سبک، عایق‌های صوتی و حرارتی، لوله‌های چندلایه، نماهای کامپوزیت، شیشة دوجداره، پنجره‌های ترمال‌بریک و upvc عادت کرد.
راهكارهايي براي انتخاب محصول

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، با ظهور دوباره و این‌بار موفق پنجره‌های جدید، امروزه دیگر بازار فروش یراق‌آلات و سایر ملزومات ساخت درب و پنجره به بازاری داغ و رقابتی تبدیل شده است. فروشندگان برای عرضة محصولات خود راهکارهایی چون برتری برند، شرایط فروش مناسب، قیمت رقابتی و برتری عملیاتی را ارائه داده‌اند. وجود انبوه برندهای مختلف و لیست‌های بلندبالای محصولات عرضه‌شده، روش فروش مختلف و قیمت‌های متفاوت، خریداران را در سطر و ستون لیست‌های قیمت متعدد دچار سردرگمی کرده است. تنوع عرضه در این بازار از حد میزان تقاضا فزونی یافته و ‌گاهی جدال چهرة نامطلوب به خود گرفته و مزیت رقابتی با حذف عناصر الزامی محصول و یا تغییر ماهیت اساسی کالا ایجاد می‌شود.

Gasket (لاستیک درزگیر)

به‌جز مواد مختلط و بی‌نام و نشانی که برای ساخت گسکت در سالیان متوالی از آن‌ها استفاده شده، غالباً لاستیک‌های درزگیر برای درب و پنجره از موادی چون Soft، Silicone، Tqv Nitrile (NBR)، SBR، PVC و EPDM Rubber ساخته می‌شوند. برای مقایسة محصولات ساخته‌شده با این مواد تنها نمی‌توان به خواص ظاهری آن‌ها بسنده کرد و نتیجة مرغوبیت تنها در آزمایشگاه و با تست‌های متعدد مشخص می‌شود. البته تفاوت‌هایی نیز در بررسی‌های با دست خالی بین‌ آن‌ها قابل مشاهده است که با خم‌کردن، تاباندن، کشیدن و بوییدن تشخیص داده می‌شود. اما مشخصاتی که بیانگر عمر مفید محصول باشد نظیر مقاومت دربرابر استهلاک، پایداری دربرابر سرما و گرما و رطوبت، اکسیده‌شدن، مقاومت کششی تا نقطة پارگی، میزان و مدت زمان برگشت به اندازة قبل از کشش، ضریب افزایش طول و غیره بدون بهره‌جستن از ابزار اندازه‌گیری مناسب امکان‌پذیر نخواهد بود.

الاستومر EPDM ماده‌ای است که به‌دلیل ساختار مولکولی خاصی که دارد مقاومت عالی دربرابر گاز اوزون و مواد شیمیایی داشته و برخلاف سیلیکون و دیگر الاستومرها در دمای معمولی خواص مکانیکی بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. (سیلیکون در دمای 150 تا 259 درجة سانتی‌گراد بهتر از سایر مواد نامبرده می‌باشد.) نیتریل (NBR) دارای ساختار مولکولی قطبی است و تمایل زیادی به ایجاد پیوند با مواد قطبی دیگر ازجمله آب دارد درحالی‌که EPDM غیرقطبی بوده و علاوه بر آب دربرابر اسیدها و بازها نیز مقاوم می‌باشد. از دیگر خواص EPDM خود خاموش‌شوندگی این ماده است که این مهم در نیتریل با افزودن PVC تأمین شده که در اثر سوختن، گازهای سمی از خود متصاعد می‌کند.

ماهنامة آشیانه- منصور باستان‌اصل


تعداد بازدید : 415

ارسال نظر

ارسال