افزایش ۸۰ درصدی پرداخت سرمایه در گردش در راستای رونق تولید

  • شنبه 13 مهر 1398 ساعت 23:32

اخبار => سایر رسانه ها

مدیر عامل بانک صنعت و معدن اعلام کرد: در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ در راستای تحقق شعار رونق تولید، مبلغ ۵۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.
افزایش ۸۰ درصدی پرداخت سرمایه در گردش در راستای رونق تولید

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن در نشست یاد شده که روز هفتم مهرماه به مناسبت سالروز تأسیس این بانک با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه و فعالان عرصه خبر برگزار شد، مهری افزود: در سال ۹۷ مبلغ ۱۲۷ هزار و ۱۹۳ میلیارد ریال پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی صورت گرفته و وصولی های این بانک در سال گذشته ۷۸ هزار و ۲۰۷ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال پیش از آن ۶۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مهری با تشریح مانده تسهیلات به تفکیک بخش های مختلف اقتصادی اعلام داشت: مانده تسهیلات در بخش صنعت و معدن ۷۹.۵ درصد، در بخش صادرات ۸.۸ درصد، در بخش بازرگانی و خدمات ۵.۸ درصد و در بخش کشاورزی ۵.۵ درصد بوده است.

وی در خصوص فروش سهام، اموال مازاد و تملیکی این بانک اعلام داشت: این بانک در سال ۹۷ اقدام به واگذاری سهام، املاک مازاد و تملیکی به مبلغ ۳ هزار و ۵۸ میلیارد ریال نمود که در سال ۹۸ نیز این واگذاری ها با جدیت دنبال می شود.

وی در خصوص ارزش سهام این بانک در بازار سرمایه اضافه کرد: ارزش سهام شرکتهای آتیه دماوند، سرمایه گذاری صنایع شیمیایی و لیزینگ صنعت و معدن در سال جاری از افزایش قابل توجهی برخوردار بوده و به عنوان نمونه ارزش سهام شرکت صنایع شیمیایی ایران نسبت به سال گذشته ۲۴۵ درصد رشد داشته است.

مهری در ادامه و در تبیین اهداف و برنامه های این بانک افزود: اهم برنامه های بانک برای تحقق اهداف پیش بینی شده شامل استقرار بانکداری دیجیتال، حاکمیت شرکتی، توانمندسازی سرپرستی‌های استانی و شرکت‌های ابزاری برای ارایه خدمات بهتر، کاهش سهم پرتفوی تسهیلات ارزی نسبت به تسهیلات ریالی، تلاش جدی به منظور وصول مطالبات غیرجاری بانک و فروش سهام، املاک و دارایی‌های مازاد می باشد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در خصوص اولویت های این بانک در تامین مالی طرح های تولیدی یادآور شد: سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی برای تأمین مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز در اولویت پرداخت قرار دارد و در مرحله بعد تکمیل پروژه‌های ایجادی نیمه تمام و حمایت از طرح‌های صادرات‌محور، دانش بنیان و Start up در بخش صنعت و معدن از اولویت برخوردارند.

مهری با بیان اینکه بانک صنعت و معدن ۵۱ طرح نیروگاهی را تامین مالی کرده است، اظهار کرد: بخشی از این طرح‌ها به بهره‌برداری رسیده و برخی هم در حال انجام است و از سوی دیگر این بانک تامین اعتبار ریلی و خرید هواپیما را نیز انجام داده است.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای بانک‌داری دیجیتال در بانک صنعت و معدن، تصریح کرد: ۵۵ شعبه این بانک در سطح کشور به فعالیت مشغولند و گسترش بانکداری دیجیتال به این معناست که از این طریق در هر صنعتی در کشور شعبه مجازی خواهیم داشت.

وی در خصوص به روز رسانی ، پویائی و کارآمدتر نمودن ساختار این بانک توضیح داد: بانک صنعت و معدن به منظور تمرکز زدایی از فعالیت های بانکی و کوتاه کردن فرایند اعطای تسهیلات در راستای مشتری مداری اقدام به تفویض اختیارات به روسای شعب کرده است که مهم ترین آنها در قالب سیاست های اعتباری بانک در آغاز سال ۱۳۹۸ ابلاغ شده است. این تصمیم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان رونق تولید مزین شده بیانگر عزم این بانک برای تحقق شعار یاد شده است.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: عدم کفایت سرمایه و میزان مطالبات ارزی از چالش‌های عمده این بانک است. مهری خاطرنشان کرد: تجهیز منابع از طریق خطوط اعتباری بلندمدت و ارزان قیمت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سپرده‌گذاری ریالی صندوق توسعه ملی، استفاده از ابزارهای نوین تامین منابع نظیر صکوک، اوراق مرابحه و گواهی سپرده، افزایش منابع سپرده‌ای بانک در تعامل با مشتریان بزرگ و با استفاده از ظرفیت شعب و بانکداری شرکتی و فروش سهام، اموال مازاد و تملیکی توسط کارشناسان بانک صنعت و معدن با جدیت پیگیری می شود.

در این نشست اصغر پاک طینت عضو هیات مدیره بانک صنعت و معدن اظهار داشت: این بانک در راستای انجام مسؤلیت اجتماعی، به ایجاد زیرساخت های تولید و اشتغال در کشور می پردازد و علاوه بر آن تعدادی بیمارستان، مؤسسه انتقال خون و مدرسه احداث کرده و در حوادث غیر مترقبه مانند زلزله کرمانشاه نیز به یاری مردم شتافته است.

حسین عسکری عضو هیات مدیره این بانک نیز از انعقاد قرارداد همکاری با بانک شهر خبر داد و افزود: برای همکاری مشترک با بانک ملت مذاکراتی در حال انجام است تا با استفاده از پوشش مناسب شعب این بانک ها در سطح بانکداری خرد نیز خدمات مطلوب به مشتریان ارائه شود.

عسکری در مورد حمایت از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان عنوان داشت: قراردادهایی با صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین صندوق توسعه ملی در دست انجام بوده و با جدیت دنبال می شود. وی همچنین اعلام کرد : بانک صنعت و معدن با وجود تعداد کم شعب در کشور توانسته است رتبه سوم را میان بانک ها از نظر پرداخت تسهیلات در قالب طرح رونق تولید به دست آورده است.


تعداد بازدید : 306

ارسال نظر

ارسال