انجام ارزیابی بانک‌های دولتی در ۳ شاخص

  • جمعه 26 مهر 1398 ساعت 2:32

اخبار => سایر رسانه ها

وزیر اقتصاد اعلام کرد: ارزیابی بانک‌های دولتی از سوی وزارت اقتصاد با توجه به سه شاخص تحقق بانکداری دیجیتال، حاکمیت شرکتی و واگذاری اموال و دارایی‌های راکد صورت می‌گیرد.
انجام ارزیابی بانک‌های دولتی در ۳ شاخص

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

، فرهاد دژپسند در جریان بازدید از توانمندی‌های حوزه فناوری اطلاعات بانک ملت گفت: امروزه ارایه خدمات سنتی در حوزه بانکداری صرفا با استفاده از فناوری اطلاعات، بانکداری نوین محسوب نمی شود، بلکه باید هم ابزارها و تجهیزات به روز باشد و هم خدمات نو و به روز به مشتریان ارائه شود.

وزیر اقتصاد اظهارداشت: بانک ملت به عنوان یکی از بانک های پیشتاز در پذیرش ریسک و  خصوصی شده، با استمرار و افزایش تلاش های علمی و پژوهشی و فعالیت های نوآورانه،  می‌تواند بستری مناسب برای اجرای کارآمد سیاست های پولی  و  مالی کشور فراهم سازد.

دژپسند تصریح کرد: وقتی می گوییم یک بانک در مسیر بلوغ است که هم ابزارهای آن به روز باشد و هم خدمات نو و به روز به مشتریان ارائه دهد. وزیر اقتصاد یادآور شد: بانکداری هوشمند، بسیار فراتر از بانکداری دیجیتال است و فقط ابزارها و تکنولوژی نیست که در آن تغییر می کند، بلکه سرویس ها و خدمات به مشتریان و میزان رابطه انسان با سیستم بانک نیز تحول پیدا می کند.

وی با بیان اینکه در بانکداری هوشمند، بانک در منزل و محل کار مشتری حضور دارد، اما نه به این سبب که قبض آب و برق خود را از طریق نرم افزار می‌پردازد، بلکه به این سبب که می تواند هر روز هفته و در تمام ۲۴ ساعت شبانه روز، از خدمات و مشاوره بانک در زمینه شروع کسب و کار، فعالیت در بورس و بازارهای مالی مختلف و سایر فعالیت های مربوط خدمات و مشاوره بگیرد.

دژپسند با یادآوری اینکه ارزیابی بانک های دولتی از سوی وزارت اقتصاد با توجه به سه شاخص تحقق بانکداری دیجیتال، حاکمیت شرکتی و واگذارای اموال و دارایی های راکد صورت می گیرد، افزود: چنین ارزیابی در مورد بانک های غیر دولتی از جمله بانک ملت نیز باید وجود داشته باشد.

وی برداشتن گام های بزرگ در راستای تحقق بانکداری هوشمند را مستلزم انجام اقداماتی چون داشتن ارتباط مستمر با مراکز دانشگاهی به منظور استفاده از آخرین نتایج تحقیقات و پژوهش های آنها در حوزه بانکداری و خدمات نوین بانکی و برقراری ارتباط تنگاتنگ با فناوری های مالی (فین تک ها) عنوان کرد.

دژپسند تصریح کرد: بانک ملت به عنوان یکی از بانک های پیشتاز در پذیرش ریسک و  خصوصی شده، با  استمرار و افزایش تلاش های علمی و پژوهشی و فعالیت های نوآورانه می‌تواند بستری مناسب برای اجرای کارآمد سیاست های پولی و مالی کشور فراهم سازد.


تعداد بازدید : 268

ارسال نظر

ارسال