رشد اقتصادی کانادا صفر شد

  • چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 ساعت 1:11

اخبار => سایر رسانه ها

اقتصاد کانادا در ماه فوریه نتوانست رشدی را به ثبت برساند.
رشد اقتصادی کانادا صفر شد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به نقل از مرکز آمار کانادا، رشد اقتصادی سومین اقتصاد بزرگ قاره آمریکا به طرز کم سابقه ای صفر شد. برخی از کارشناسان، تعطیلی گسترده کسب و کارها در نتیجه شیوع کرونا و سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی را  از جمله دلایل مهم ثبت رشد صفر درصدی اقتصادی کانادا در ماه فوریه می دانند. این رشد که ۰.۲ درصد کمتر از رشد ماه قبل و رقم پیش‌بینی شده توسط کارشناسان بود، در شرایطی رخ داد که سه ماه قبل نیز اقتصاد کانادا یک رشد منفی را به ثبت رسانده بود.

در بین بخش های مختلف، رشد بخش حمل و نقل منفی ۱.۱ درصد بوده است و صنعت نیز با رشد منفی ۰.۳ درصد در رده بعدی قرار دارد.

دفتر پارلمانی بودجه کانادا پیش بینی کرده است در سناریو بدبینانه، اقتصاد کانادا امسال ۱۲ درصد کوچک شود که بدترین وضعیت مربوط به سه ماهه دوم سال با رشد منفی ۲۰ درصدی خواهد بود. حتی در سناریو خوش بینانه نیز اقتصاد این کشور حدود پنج درصد کوچک خواهد شد که در هر دو صورتف بدترین عملکرد آن از زمانثبت گزارش ها در سال ۱۹۶۱تاکنون بوده است.

این دفتر هم چنین نسبت به رسیدن کسری بودجه دولت به رقم بی سابقه ۱۸۱ میلیارد دلار هشدار داده است که معادل ۱۲.۷ درصد کل اندازه اقتصاد کانادا است.

در حال حاضر بزرگ ترین مراکز اقتصاد کانادا یعنی استان های انتاریو و کبک به دلیل شیوع کرونا در قرنطینه نسبی هستند و بخش بزرگی از کسب کارها به حال تعطیل درآمده اند. با این حال در استان های کوچک ترنظیر پرنس ادوارد روند بازگشایی اقتصاد آغاز شده است.

لازم به ذکر است که متوسط رشد اقتصادی کانادا در بازه زمانی۱۹۹۷ تا ۲۰۱۹ معادل ۰.۲ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سپتامبر ۲۰۰۳ با ۱.۲ درصد  و کمترین رقم ثبت شده مربوط به دسامبر ۲۰۰۸ با منفی ۱.۴ درصد بوده است.

انتهای پیام


تعداد بازدید : 693

ارسال نظر

ارسال