لاریجانی: تحریم‌ها صنعت کشور را فعال‌تر کرد

  • دوشنبه 2 دی 1398 ساعت 20:17

اخبار => سایر رسانه ها

لاریجانی: تحریم‌ها صنعت کشور را فعال‌تر کرد

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما

به گزارش پایگاه خبری تیترنیوز، اولین نمایشگاه صنعت ورزش و تجهیزات ساخت ایران که در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شده است، صبح امروز (یکشنبه، اول دی ماه) توسط دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

لاریجانی در مورد اهمیت برگزاری این نمایشگاه با توجه به قرار داشتن لایحه اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان در دستورکار مجلس گفت: برگزاری این نمایشگاه خرسندکننده‌ است، چرا که نشان می‌دهد صنعتگران توانسته‌اند تقریبا اکثر نیازهای ورزشکاران از انواع بازی‌های مختلف را از طریق تولیداتشان همچون تولید چمن مصنوعی، وسایل وزنه‌برداری، توپ‌های مختلف و ... تامین کنند که بیانگر ایجاد قابلیت خوبی در  بخش صنعت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اکثر تولیدکنندگانی که در این نمایشگاه حضور دارند به این نکته اشاره کردند که وضعیت اقتصادی آن ها از زمان اعمال تحریم‌ها بهبود یافته است، چرا که همه به استفاده از تولیدات داخلی روی آورده‌اند.

وی یادآور شد: این نکته مهمی است که آمریکایی‌ها باید به آن توجه داشته باشند، ایرانی‌ها این قابلیت و استعداد را دارند که سختی‌ها را به فرصت تبدیل کنند، کما اینکه این نمایشگاه نمونه‌ای از آن است و نشان می‌دهد موانع و شرایط سخت در این حوزه به بازار کار تبدیل شده است.

لاریجانی افزود: یکی از نکات جالب‌تری که در این نمایشگاه وجود داشت، این بود که محصولات ورزشی تولید داخلی به بسیاری از کشورها صادر می‌شود که بیانگر ظرفیت‌سازی جدیدی در این حوزه است.

وی اظهار کرد: البته مشکلاتی که صنعتگران این بخش برای حمل و نقل تولیداتشان در حوزه صادرات دارند قابل حل است، اما موضوع مهم دیگر اینکه استانداردهای تولیدات این بخش در حدی است که می‌توانند محصولاتشان را به دیگر کشورها صادر کنند و این ارزشمند است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از اقدامات سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، تصریح کرد: آقای سلطانی‌فر همت کردند تا صنعت ورزش فعال شود، ضمن اینکه همکاری سمن‌های  بخش جوانان در زمینه تولید محصولات ورزشی رویکردی ارزشمند است.

لاریجانی در رابطه با لایحه اهداف و وظایف وزارت ورزش ادامه داد: این لایحه از شورای نگهبان به مجلس برگشته است و با تصویب آن، وزارت ورزش و جوانان با توان بیشتری کار خود را دنبال خواهد کرد.


تعداد بازدید : 324

ارسال نظر

ارسال