استفاده از پنجره دوجداره در مصرف برق و کنترل انرژی تاثیر دارد!

  • شنبه 19 تیر 1400 ساعت 11:56

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: پنجره‌ها قلب روشنایی و نور هر خانه و ساختمانی هستند. پنجره‌ها نقش قابل توجهی در زیبا سازی فضا و تهویه محیط بسته دارند. با این وجود می‌توانند معایبی نیز داشته باشند.
استفاده از پنجره دوجداره در مصرف برق و کنترل انرژی تاثیر دارد!

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از ایسنا، در گذشته افراد از پنجره‌های آهنی و آلومینیومی برای ساختمان استفاده می‌کردند که نوردهی مناسبی ایجاد می‌شد اما از طرفی در زمستان‌ها گرم کردن خانه و در تابستان‌ها خنک نگهداشتن آن کار سختی بود تا این که در دهه‌های اخیر پنجره دوجداره تولید شده و به محض ورود به بازار متقاضی بسیاری پیدا کرد.پنجره دوجداره ویژگی‌های منحصر به فرد بسیاری دارد. این محصول از مشتقات نفتی تولید شده و ساختار جالب توجه آن باعث محبوبیت این پنجره شده است. از آنجا که امروزه کاهش منابع انرژی زندگی بشر را تهدید می‌کند اهمیت این مدل پنجره بیش از پیش مشخص می‌شود.

این پنجره از جنس پی وی سی است و از دو لایه شیشه که داخل آن پر از گاز است، تشکیل شده است. علاوه بر آن پنجره دو جداره یو پی وی سی درزگیرهای محکم و مقاومی دارد که امکان عبور هوا و گرد و خاک از آن وجود ندارد. ابعاد و شکل این پنجره به گونه‌ای است که در میزان ورود نور به محیط داخلی تاثیر مثبتی دارد. قطعا هرچه نور بیشتری به اتاق بتابد، فضا روشن‌تر شده و میزان مصرف انرژی برق کاهش می‌یابد. از طرفی پنجره دو جداره UPVC مانع نشست سرمای بیرون به محیط داخل و یا نشت هوای خنک داخل به فضای بیرونی می‌شود. بنابراین با اطمینان می‌توان گفت استفاده از پنجره و همچنین درب دو جداره پی وی سی در مصرف برق و کنترل انرژی تأثیر دارد. نکته‌ای که در این بین  مطرح می‌شود  مسئله تهویه مطبوع توسط این پنجره‌ها است.

با وجود این که این پنجره‌ها کاملاً کیپ می‌شوند و هیچ درزی ندارند اما قابلیت بازشو بودن مکانیکی آن‌ها و امکان نصب توری تهویه مناسبی ایجاد می‌کند. گذشته از این ویژگی که بارزترین شاخصه پنجره و درب دو جداره است، ویژگی‌های دیگری نیز برای این محصولات تعریف شده است که در ادامه بیان می‌کنیم.

مزایا و ویژگی‌های پنجره‌های پی وی سی

عایق صدا و حرارت است.

شیشه این پنجره عرق نمی‌کند.

امکان نصب توری، کرکره و محافظ برای آن وجود دارد.

وزن این پنجره بسیار کم است و مقاومت آن در برابر زلزله بالا است. اشعه مضر خورشید توانایی عبور از شیشه این پنجره را ندارد.

امکان نصب آن در شرایط محیطی مختلف وجود دارد و گرما و سرما تأثیر مخربی روی این محصول نمی‌گذارد.

شست و شو و نظافت آن بسیار راحت است.

کیفیت و ساختار آن به گونه‌ای است که مقاومت و استحکام بیشتری نسبت به سایر پنجره‌ها دارد.

علاوه بر کاهش مصرف برق، مصرف سوخت نیز هنگام سرما کاهش می‌یابد.

جالب است بدانید گذشته از تمام مزایایی که این پنجره و خصوصیات آن ایجاد می‌کند، امکان نصب پرده‌های زیبا نیز بر روی آن وجود دارد و افراد دیگر نگرانی از بابت پاره شدن و نخ کش شدن پرده‌ها ندارند، چون حاشیه‌های این پنجره اصلاً تیزی ندارد و درزگیرها نیز نقش ضربه گیر را ایفا می‌کنند.

عوامل مؤثر در قیمت پنجره دوجداره

از آن‌جا که ماده اصلی تشکیل دهنده این پنجره‌ها پروفیل می‌باشد، نوع و جنس پروفیل تأثیر مستقیمی روی قیمت آن دارد. به عنوان مثال: پنجره دو جداره وینتک، پنجره دو جداره هافمن، پنجره دو جداره ویستا بست بهترین برندهای پروفیل در کشور هستند و کیفیت بالایی دارند. طبیعتاً قیمت این پنجره‌ها در مقابل برندهای معمولی بیشتر است اما کیفیت عالی ارزش قیمت آن را دارد.

جنس و نوع یراق آلات به کار رفته در آن مانند دستگیره، لولا و غیره‌.

جنس و ضخامت شیشه پنجره.

نحوه تولید، ابعاد و ارتفاع پنجره، کتیبه‌ای بودن یا نبودن و تعداد بازشو پنجره.

هزینه نصب و عوامل بسیار دیگر در قیمت این محصولات ساختمانی نقش دارند.

مجموعه UPVC با هدف رضایت مشتری بهترین پنجره‌های دوجداره از جمله: پنجره دو جداره فرانسوی، پنجره دو جداره انگلیسی و انواع دیگر این محصول را تولید می‌کند که از لحاظ کیفیت همتا ندارند و گذشته از جلوه ظاهری ضریب حرارتی و صوتی پایینی دارند. مجموعه یو پی وی سی بالینکو فاکتور آنلاین پنجره دو جداره را در سایت خود قرار داده است و مشتری می‌تواند به راحتی آن را مشاهده کند. با وجود توسعه پنجره‌های پی وی سی هنوز هم عده‌ای از افراد برای کاهش هزینه‌های ساختمانی از پنجره‌های قدیمی استفاده می‌کنند. البته قیمت پنجره‌ دوجداره بسیار معقول است. به علاوه این که بهینه بودن این نوع درب و پنجره به مرور زمان در دراز مدت و با کاهش هزینه‌های مصرفی برق و سوخت مشخص می‌شود که بسیار ایده آل است.

بهترین نمایندگی عرضه کننده برندهای معروف پنجره پی وی سی کدام است؟

توسعه قابل توجه درب و پنجره پی وی سی دوجداره  باعث پیدایش برندهای مختلفی در این عرصه شده است. بنابراین برای اطمینان نسبت به ساخت استاندارد و اصولی پنجره  و خرید با قیمت مناسب باید به دنبال شرکتی باشید که نسبت به محصولات آن اطمینان دارید. برای این منظور شرکتی معتبر است که بازخوردهای مثبتی در بین مردم داشته باشد.


تعداد بازدید : 295

ارسال نظر

ارسال