آشنایی با انواع پرده اداری

  • چهارشنبه 19 خرداد 1400 ساعت 11:57

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: پرده‌ها، پوشش‌هایی برای پنجره‌ها هستند که کارکردهای مختلفی در محیط‌های اداری مختلف دارند. از جمله این کارکردها می‌توان به کنترل تابش نور و شدت آن، ایجاد فضای شخصی و خصوصی و کمک به صرفه جویی در مصرف انرژی اشاره کرد.
آشنايي با انواع پرده اداری

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از ایلنا، به یاد داشته باشید که پرده ها به دلیل نقش و کارکرد منحصربه فرد خود در دکوراسیون، بخش جدایی ناپذیر طراحی هر اداره ای هستند. شما با استفاده از پرده می توانید سلیقه، سبک و دیدگاه خود در ارتباط با فضای کار را بیان کنید.

خرید پرده اداری و استفاده از آن در طراحی عناصر چیدمان دفاتر و محل های کار اداری مزایای فراوانی دارد که در زیر به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

فضای شخصی

به خاطر داشته باشید که هزینه های بالای مرتبط با استفاده از فضاهای اداری باعث شده تا بسیار از ساختمان ها و فضاهای اداری با حداقل فضای خالی ممکن طراحی شوند. در چنین فضای حفظ حریم شخصی در عین اهمیت فراوان، کار بسیار دشواری است. به یاد داشته باشید که ایجاد موانع دیواری و ایجاد فضای شخصی یکی از مزیت های فراوانی است که خرید پرده اداری و استفاده از آن در اختیار شما قرار خواهد داد.

امنیت

پرده ها از طریق ایجاد موانع دیداری علاوه بر ایجاد فضای شخصی، با جلوگیری از دید سایر افراد باعث ایجاد امنیت بصری در فضای کاری و محیط اداری می شوند.

صرفه جویی در هزینه ها

تعداد زیاد پنجره ها یکی از عناصر طراحی مدرن امروزی است. اما این طراحی هزینه های خود را به همراه دارد. از جمله این هزینه ها می توان به هزینه انرژی نسبتا بالاتر این طراحی اشاره کرد. پرده با ایجاد یک لایه اضافی مانع از تبادل انرژی با محیط بیرون از طریق پنجره ها می شود و به این ترتیب می تواند به کاهش هزینه انرژی کم کند. به این دلیل است که خرید پرده اداری و استفاده از آن در چیدمان دفاتر را به عنوان یک راه حل کم هزینه برای پوشش دادن پنجره ها و صرفه جویی در هزینه های مختلف مرتبط با این طراحی پیشنهاد می دهیم.

انتقال معنا

پرده ها به عنوان یکی از عناصر اصلی بصری در دکوراسیون فضاهای اداری، توانایی انتقال مستقیم یا غیرمستقیم مفاهیم، ایده ها، شعارها و ... به مخاطبان را در اختیار دارند. استفاده از یک رنگ خاص یا طرح و نقش ویژه بر روی پرده، یکی از روش های ایجاد ارتباط بصری با بیننده است.

چیدمان

نحوه چیدمان فضاهای اداری، یکی از مهمترین مسائل، نه تنها در ایجاد بازخورد مناسب در مراجعان، بلکه در ایجاد اتمسفر مثبت کاری برای کارمندان است. یکی از مهمترین اجزا چیدمان و دکوراسیون داخلی، پرده ها هستند. خرید پرده اداری متناسب با دکور فضا یکی از مهمترین نکاتی است که در طراحی داخلی دفاتر باید در خاطر نگه داشت.

اکنون که با کردکردها و مزایای مختلف مرتبط با خرید پرده اداری و استفاده از آن در فضای اداری آشنا شدیم، اجازه دهید تا به صورت اجمالی انواع مختلف پرده های اداری موجود در بازار را معرفی نماییم.

پرده شید

یکی انواع پرده های اداری، پرده شید یا پرده بالارو است. این نوع از پرده های اداری به دلیل سرعت بالای باز و بسته شدن و فضای کم مورد استفاده، یکی دیگر از گزینه های مطلوب برای استفاده در فضاهای اداری هستند.

پرده کرکره

پرده کرکره ای، یکی دیگر از گزینه های رایج برای انتخاب پرده اداری است. این پرده ها از نظر جنس به دو دسته فلزی و چوبی تقسیم می شوند.

پرده کرکره ای فلزی اغلب از جنس آلومینیوم است و به دلیل انعطاف پذیری زیاد، طول عمر بالا و رنگ بندی متنوع مورد توجه متقاضیان خرید پرده اداری قرار می گیرد.

پرده کرکره ای چوبی، یکی دیگر از انواع پرده کرکره ای است که با توجه به ایجاد انواع طرح های مختلف چوب در دکوراسیون محیط و ایجاد فضای گرم، یکی از گزینه های محبوب بین خریداران پرده های اداری است.

پرده زبرا

یکی از گزینه های خرید پرده اداری، پرده زبرا است. این نوع پرده با استفاده از دو نوار افقی مات و شفاف، کار پوشاندن پنجره ها را بر عهده دارد. توانایی این نوع پرده در مدیریت شدت تابش نور و میزان دید بصری بین 10 تا 90 درصد، آن را یه یک گزینه محبوب در میان انواع پرده ها تبدیل کرده است.

پرده عمودی

پرده های عمودی که با نام لوردراپه هم شناخته می شوند، یکی از گزینه های رایج در خرید پرده اداری هستند. این نوع پرده ها، به صورت نوارهایی هستند که به شکل عمودی آویزان شده و قابلیت جمع شوندگی افقی در امتداد پنجره دارند.

عوامل موثر در انتخاب پرده اداری

تجربه نشان داده که بهترین زمان خرید پرده اداری در انتهای فرایند چیدمان فضای کار است. دلیل این ترجیح، عوامل تاثیرگذار در انتخاب و تهیه بهترین پرده برای محیط اداره است. مهمترین این عوامل، دکوراسیون انتخابی برای محیط است.

از جمله عوامل دیگر تاثیر گذار بر خرید پرده اداری می توان به مواردی مانند میزان نور موجود در محیط، اندازه پنجره، وسایل مختلف موجود در محیط (برای مثال وجود کامپیوتر و صفحه نمایش) اشاره کرد.

 


تعداد بازدید : 613

ارسال نظر

ارسال