انجمن صنایع پروفیل یوپی‌وی‌سی در و پنجره ایران

لیست شرکت‌های تولیدکننده پروفیل یوپی‌وی‌سی دارای پروانه‌ کاربری علامت استاندارد را منتشر کرد

"لزوم استفاده از پروفیل های UPVC استاندارد در ساخت درو پنجره"

  • سه شنبه 25 مرداد 1401 ساعت 11:1

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: استفاده از پروفیل‌های یو پی وی سی و کیفیت ساخت و نصب این نوع از در و پنجره در صنعت ساختمان به لحاظ زیبایی، قابلیت ساخت پنجره‌های آرک دار مطابق با معماری و نمای ساختمان، مقاومت در برابر ضربه و صرفه‌جویی در مصرف انرژی به‌دلیل عایق صوتی، حرارتی و برودتی بودن و با قابلیت استفاده از شیشه‌های دو جداره و سه جداره آن را در ردیف پرمصرف‌ترین نوع در و پنجره در ساختمان قرار داده است.
ليست شركت‌هاي توليدكننده پروفيل يوپي‌وي‌سي داراي پروانه‌ كاربري علامت استاندارد را منتشر كرد

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، قدمت این پروفیل‌ها به دهه پنجاه شمسی و تولید و استفاده از نسل جدید آن از سه دهه پیش در صنعت ساختمان کشور سابقه دارد و با این پیشینه انتظار می‌رود در حال حاضر از تکنولوژی مدرن و استاندارد این محصول در ساخت در و پنجره‌های پروفیل UPVC به بهترین نحو استفاده شود.

 

کاربران در و پنجره‌های یو پی وی سی از این صنعت انتظار دارند پروفیل و در و پنجره‌های تولیدی با استفاده از مواد اولیه مرغوب ساخته شوند و مشخصات عملکردی مورد انتظار استاندارد را برآورده سازند.

از مهمترین ویژگی‌های پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی استاندارد شکل مقاطع، جرم واحد طول، ابعاد، پایداری رنگ در مقابل هوازدگی، چگالی، مقاومت در مقابل ضربه، جوش‌پذیری و تحمل شرایط جوی است. تمام این ویژگی‌ها در استاندارد 12291 و در دو گرید A و B به خوبی تعریف و تبیین شده است.

نکته قابل تامل این است که با وجود اجباری بودن استاندارد، فقط حدود 30 درصد واحدهای تولیدی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد هستند که اسامی آنها بر اساس سایت سازمان ملی استاندارد در پیوست آمده است. نکته‌ای که می‌تواند سالانه میلیاردها تومان زیان به سرمایه‌های کشور و مردم وارد کند.

با توجه به موارد فوق انجمن صنایع پروفیل یوپی‌وی‌سی در و پنجره ایران بر آن است تا طبق ضوابط و مقررات کشور و با همکاری دستگاه‌های دولتی ذی‌ربط به عنوان مرجع ارتباط صنعت و حاکمیت در جهت استانداردسازی، کلیه واحدهای تولیدی را تشویق به دریافت نشان استاندارد کند. ناگفته نماند همه تلاش‌ها برای استانداردسازی پروفیل‌های در و پنجره UPVC هنگامی به بار می‌نشیند که سازندگان در و پنجره UPVC از پروفیل‌های استاندارد استفاده کنند.

لیست شرکت‌های تولیدکننده پروفیل یوپی‌وی‌سی دارای پروانه‌ کاربری علامت استاندارد

 

انجمن صنایع پروفیل یوپی‌وی‌سی در و پنجره ایران


تعداد بازدید : 934

ارسال نظر

ارسال